Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- بر اثر حملات توپخانه‌ای مزدوران ائتلاف متجاوز سعودی به استان الحدیده 2 غیر نظامی شهید و 8 غیر نظامی دیگر زخمی شدند.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، حملات توپخانه‌ای مزدوران ائتلاف متجاوز سعودی به محله الشهداء در منطقه الحالی در استان الحدیده به شهادت یک زن و زخمی شدن یک غیر نظامی انجامید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر اثر حمله به محله الربصه در منطقه الحوک در استان الحدیده یک غیر نظامی شهید شد و هفت نفر دیگر زخمی شدند.
نیرو‌های ائتلاف متجاوز پیشتر هم منطقه الربصه در منطقه الحوک را مورد حملات گسترده توپخانه‌ای قرار داده بودند که به زخمی شدن تعدادی از اهالی منطقه و وارد آمدن خسارت به برخی خانه‌ها منجر شد.
گلوله باران منطقه مرزی منبه در استان صعده یمن به دست نیروهای سعودی، به شهادت یک شهروند یمنی و زخمی شدن چند تن دیگر منجر شد.
به گزارش شبکه تلویزیونی المسیره، در حمله عربستان به منطقه «الرقو» در منطقه مرزی، یک شهروند به شهادت رسید و چند تن دیگر زخمی شدند.
از سوی دیگر، جنگنده های ائتلاف متجاوز سعودی برخی از استان ها را هدف حملات هوایی قرار دادند.
ائتلاف متجاوز سعودی مناطق «جبل مراد» و «مدغل» در مأرب را در 15 نوبت هدف حمله هوایی قرار داد.
جنگنده های ائتلاف همچنین در نُه نوبت به مناطق «خب و الشعف» و «الحزم» در استان الجوف و یک بار به منطقه «حرض» در استان حجه حمله کردند.  در همین حال به گزارش شبکه تلویزیونی المسیره، یک زن یمنی در منطقه «دوم الهادی» از توابع «التحیتا» در جنوب الحدیده به ضرب گلوله مزدوران ائتلاف متجاوز سعودی زخمی شد.
از سوی دیگر، منبع اتاق افسران گفت نیرو‌های ائتلاف متجاوز سعودی بیش از دویست بار توافق سوئد را نقض کردند. حمله به منطقه الدریهمی، 10 حمله پهپادی به این شهر تحت محاصره، حمله هوایی یک جنگنده به منطقه «الصلیف»، پرواز دو جنگنده در حریم هوایی «الفازه» و «حیس»، پرواز 25 هواپیمای جاسوسی در حریم هوایی «التحیتا»، «الجبلیه»، «الدریهمی»، «الفازه» و «حیس» در استان الحدیده از جمله موارد نقض آتش بس در این استان طی ساعات گذشته است.  

استاندار الحدیده یمن: صبر مردم لبریز شده است
استاندار الحدیده یمن گفت صبر مردم از تعرضات مزدوران و متجاوزان که در پوشش توافق سوئد به جنایات خود ادامه می دهند، لبریز شده است.
به گزارش شبکه تلویزیونی المسیره؛ استاندار الحدیده یمن گفت صبر مردم از تعرضات مزدوران و متجاوزان که در پوشش توافق سوئد به جنایات خود ادامه می دهند، لبریز شده است.
قبایل منطقه ساحل غربی یمن اعلام کردند بیش از این نمی توانند در برابر تعرضات مزدوران و متجاوزان سکوت کنند.
علی قشر استاندار الحدیده در گفتگو با المسیره گفت این جنایت ها و تعرضات در برابر چشمان جهانیان صورت می گیرد و ما؛ سازمان ملل را به عنوان ناظر توافق سوئد در این زمینه مسئول می دانیم. در حالیکه صنعا توافق سوئد را به اجرا گذاشته است مزدوران اهمیتی به آن نداده اند. هر روز شهرهای ما با حملات جنگنده ها و گلوله های خمپاره هدف قرار می گیرند.

هشدار شیوخ ساحل غربی یمن
شیوخ و بزرگان شهرهای ساحل غربی یمن در نشستی اعلام کردند، دیگر در قبال جنایت‌های ائتلاف آمریکایی-سعودی علیه زنان و کودکان استان «الحدیده» سکوت نخواهند کرد و صبرشان تمام شده است.
شیوخ، بزرگان و شخصیت‌های سرشناس شهرهای ساحل غربی یمن نشستی در شهر «بیت الفقیه» برگزار کردند.
بر اساس گزارش شبکه «المسیره»، در این نشست، سازمان ملل و تیم آن ویژه نظارت بر توافق الحدیده را مسؤول ادامه حملات «مزدوران» ائتلاف سعودی به ساحل غربی یمن دانستند.
در بیانیه پایانی این نشست آمده است: صبر ما در آستانه تمام شدن است و در قبال جنایت‌های ائتلاف آمریکایی-سعودی در حق کودکان و زنان در استان الحدیده زیاد سکوت نمی‌کنیم.
در این بیانیه بر لزوم فعال‌سازی سریع سازوکارهای مقابله با تجاوز آمریکایی-سعودی و نقض توافق سوئد تا اعلام جنگ علیه استان الحدیده تأکید شد.
شیوخ و بزرگان «تهامه» در این دیدار اعلام کردند، بیش از شش هزار نفر را که از صفوف مزدوران بازگشته‌اند با آغوش باز پذیرفته‌اند و گردان‌های نظامی از تهامه برای حمایت از الحدیده اعزام کرده‌اند.

تسلط ارتش و کمیته‌های مردمی یمن بر مناطقی از شهر الربوه
ستاد اطلاع رسانی جنگ یمن از تسلط نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی بر تعدادی از ارتفاعات و تپه‌های مشرف به شهر الربوه در جبهه عسیر خبر داد.
به گزارش المسیره، ستاد اطلاع رسانی جنگ یمن با انتشار تصاویری، از تسلط نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی بر تعدادی از ارتفاعات و تپه‌های مشرف به شهر الربوه در جبهه عسیر خبر داد.
این اقدام پس از دور شدن ارتش سعودی و مزدوران آن از مناطق هدف قرار داده شده با وجود پشتیبانی نیرو‌های هوایی و توپخانه‌ای (سعودی ها) صورت گرفت.
یاسر المهلل گزارشگر این شبکه گفت: قهرمانان ارتش و کمیته‌های مردمی در مقابله با نیرو‌های ائتلاف متجاوز سعودی- آمریکایی و جنایت‌های مکرر آن‌ها علیه مردم یمن، همواره در میدان‌های جنگ آزاد سازی و استقلال حضور دارند.
مرکز اطلاع رسانی جنگ در تازه‌ترین دستاورد‌های ارتش یمن در جنگ در مناطق مرزی تصاویری از سیطره نیرو‌های ارتش و کمیته مردمی بر تعدادی تپه‌های مشرف به شهر الربوه در منطقه عسیر منتشر کرد. مجاهدان پس از درگیری با ارتش سعودی و مزدوران آن توانستند، کنترل برخی بلندی‌ها را به دست گرفتند.

واکنش الحوثی درباره ارتباط دادن علت جنگ یمن به ایران
رئیس کمیته عالی انقلاب یمن در گفت‌وگو با یک هفته‌نامه آلمانی گفت، گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر اینکه تجاوز به یمن و کشتار ملت آن برای اعمال فشار بر ایران است از جمله مغالطه‌های آشکار آمریکا برای فریب دادن جهان است.
«محمد علی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن در گفت‌گویی با هفته‌نامه آلمانی «دیراشپیگل» به آخرین تحولات یمن پرداخت.
وی گفت‌، ائتلاف سعودی همان طرفی است که اعلامیه مشترک ارائه شده از «مارتین گریفیتس» فرستاده سازمان ملل در امور یمن درباره توافق صلح را رد کرده است.
الحوثی ادامه داد، سران دولت نجات ملی در صنعاء یک سند راه‌حل فراگیر ارائه داده‌اند و از ابتدای تجاوز به یمن از صلح استقبال کرده و طرح‌هایی برای صلح ارائه کرده‌‌اند اما طرف مقابل تا کنون هیچ طرح صلحی نداده است.
وی افزود: ما گفتیم که آماده توقف جنگ در تمام جبهه‌ها و متوقف کردن شلیک موشک و پرواز پهپاد هستیم، آماده‌ایم که وارد راه‌حل‌های جدید بر اساس سند راه‌حل فراگیر شویم، گفتیم بر سر آنچه برای ملت یمن مهم است توافق می‌کنیم سپس برای امضای آن به آلمان، مکه یا هر جای دیگری می‌رویم، آنچه برای ما مهم است لغو محاصره ملت یمن، توقف تجاوز و بازسازی است.
رئیس کمیته عالی انقلاب یمن در ادامه گفت، آمریکا هر زمانی بخواهد مردم را تروریست می‌نامد، طالبان را تروریست خواند اما «زمانی که این بازی‌اش را تمام کرد از طالبان شوالیه‌های صلح ساخت». تروریسم صفتی است که آمریکا برای سرکوب ملت‌های مخالف با سیاست‌هایش به کار می‌برد، سیاست‌هایی که کشورها را ویران و مردم آن را می‌کشد همان اتفاقی که در یمن رخ داده است، جنایت‌های آمریکا در یمن منجر به افزایش خشم یمنی‌ها شده است.
الحوثی تأکید کرد، تروریسم برای آمریکا بهانه‌ای برای هدف گرفتن غیرنظامیان یمنی و این در حالی است که سفیر آن با افراد تحت تعقیب خزانه‌داری آمریکا مانند «علی محسن» و دیگر سران مزدور ائتلاف [سعودی علیه یمن] دیدار می‌کند؛ جنگ علیه یمن هیچ توجیه قانونی ندارد.
وی در پاسخ به این سوال که تجاوز به یمن برای اعمال فشار بر ایران است، گفت: این درست نیست، میان ما و ایران پل‌هایی وجود ندارد که هدف قرار دادن ما مانند فشار بر ایران باشد. همچنین صحبت‌هایی مبنی بر اینکه کشتار ملت یمن برای پایان دادن به تهدید ایران است از جمله مغالطه‌های آشکار آمریکا و گمراه کردن جهان است.
الحوثی در پاسخ به گزارش‌های آمریکایی مبنی بر اینکه ایران، یمن را با موشک و پهپاد پشتیبانی می‌کند، گفت: این در تناقض با محاصره است، آنها باید بین دو گزینه انتخاب کنند، یا ما محاصره هستیم –که حقیقت همین است- یا اینکه آنها در محاصره شکست خورده‌اند و ما در محاصره نیستیم. آمریکا از این پشتیبانی غیرواقعی سخن می‌گوید با پوششی برای پول‌هایی که از عربستان سعودی برای حمایت از این جنگ غارت کرده، ایجاد کند. اگر ما از طرف ایران پشتیبانی می‌شویم آمریکا برود ایران را بزند چرا به یمن می‌آید و ما را می‌زند، حقیقت آن است که پشتیبانی وجود ندارد.
بر اساس این گزارش، محمدعلی الحوثی هرگونه ارتباط میان این جنبش و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را رد کرد و گفت، قبلا هرگز به ایران سفر نکرده است.
وی در پاسخ به این سوال که آیا بیم آن دارد که مانند « حاج قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه ایران هدف گرفته شود یا خیر، گفت: اول اینکه من نظامی نیستم اما جای تعجب ندارد اگر آمریکا مرا مانند «صالح الصماد» هدف بگیرد [و ترور کند]؛ با هر جنایت جدیدی، خشم به آمریکا بیشتر می‌شود.
الحوثی درباره سلاح‌های ارتش یمن هم گفت: ما سلاح‌های تاکتیکی خیلی پیشرفته‌ای که برخی دستگاه‌های اطلاعاتی از آن سخن می‌گویند، نداریم. سلاح‌های ما قدیمی است و به جنگ جهانی دوم برمی‌گردد.
وی تأکید کرد: به سعودی‌ها، آمریکایی‌ها و دیگران می‌گوییم اگر حساب‌های خاصی با جمهوری اسلامی ایران دارید [اگر می‌توانید] به ایران بروید [و آنجا تسویه کنید] چرا جنگ اقتصادی و نظامی علیه ما به کار می‌گیرند؟.
الحوثی در ادامه گفت، از جمله دلایل عدم توقف جنگ علیه یمن، پول کشورهای حاشیه خلیج فارس و تلاش برای روی کار آوردن دوباره مزدوران یا افرادی است که [در دولت یمن] به نفع آمریکا و ریاض کار می‌کنند. آمریکا از حملات به یمن استفاده می‌کند تا به آلمان، روسیه و چین بفهماند ، نمی‌توانند با آمریکایی که سلاح‌های پیشرفته دارد، مقابله کنند، یمن به مکانی برای آزمایش سلاح‌های آمریکا تبدیل شده است.
وی افزود، عربستان سعودی و آمریکا از تمام خط قرمز‌ها در جنگ علیه یمن عبور کرده‌اند و تمام تأسیسات حیاتی و غیرنظامیان را هدف گرفته‌اند و از سلاح‌های ممنوعه استفاده کرده‌اند و از محاصره به عنوان یک سلاح استفاده کرده‌اند.
الحوثی گفت، القاعده و داعش به عنوان بازوهای آمریکا در مناطقی تحت کنترل ائتلاف سعودی حضور دارند و از حمایت آن برخوردارند. در بین اسرایی که ریاض و واشنگتن بر اساس قرارداد تبادل خواستار آزادی آنها هستند بسیاری از عناصر تروریستی وجود دارند و سازمان ملل و صلیب سرخ این را می‌دانند. عربستان سعودی و ائتلاف همان کسانی هستند که از القاعده و داعش حمایت ‌کنند و دیدارهای مشترکی میان فرماندهان نظامی آنها وجود دارد، جنگنده‌های آمریکایی نیز از آنها پشتیبانی هوایی دارند و یمن مستنداتی در این باره دارد.
وی درباره تهدید یمن مبنی بر قطع کمک‌ها به این کشور گفت: ما در مقابل تهدیدهای موجود علیه کشورمان دست بسته نخواهیم نشست، ابزارهای زیادی داریم و «سید عبدالملک بدرالدین الحوثی» رهبر انصارالله و انقلاب یمن این گزینه را مشخص می‌کند.
الحوثی به دولت نجات ملی در صنعاء نیز پرداخت و گفت، این دولت به وظایف خود در قبال ملت یمن از جمله تحقق امنیت و ثبات، مقابله با داعش و القاعده ، ارائه خدمات به همه، دفاع از حاکمیت یمن و استقلال آن عمل می‌کند اما طرف مقابل (دولت مستعفی) اینگونه نیست.



منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تحولات یمن ارتش و کمیته های مردمی ائتلاف متجاوز سعودی ائتلاف متجاوز استان الحدیده ساحل غربی یمن ائتلاف سعودی انقلاب یمن سازمان ملل گزارش شبکه توافق سوئد توپخانه ای غیر نظامی جنگنده ها جنگ علیه علیه یمن جنایت ها زخمی شدن ملت یمن زخمی شد بر اساس جنگ یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۶۲۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش وزارت خارجه به اعمال تحریم برخی از کشورهای غربی علیه نیروهای مسلح ایران

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به اقدام سه کشور آمریکا، انگلیس و کانادا در اعمال تحریم‌هایی علیه برخی اشخاص حقیقی و حقوقی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و همچنین قطعنامه پارلمان اروپا و طرح ادعاهایی علیه کشورمان واکنش نشان داد.

به گزارش ایسنا، ناصر کنعانی در یک موضع گیری رسانه‌ای اقدام سه کشور آمریکا، انگلیس و کانادا در اعمال تحریم‌هایی علیه برخی اشخاص حقیقی و حقوقی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، همچنین قطعنامه پارلمان اروپا و طرح ادعاهایی علیه کشورمان را به شدت محکوم و از همراهی معدود کشورهایی در اروپا از رویکرد ظالمانه دولت آمریکا انتقاد کرد.

کنعانی افزود: ظرفیت‌های نظامی جمهوری اسلامی ایران متناسب با نیاز آن در تامین امنیت و منافع ملی، حفاظت از حاکمیت و تمامیت سرزمینی و دفاع مشروع و بازدارنده در مقابل هرگونه تهدید و تجاوز خارجی است و جمهوری اسلامی ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی و مبارزه با تروریسم بین‌المللی است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تصریح کرد: توسل به ابزار تحریم علیه ظرفیت‌های دفاعی جمهوری اسلامی ایران نه تنها خللی در عزم و اراده دولت و مردم ایران در افزایش اقتدار ملی با هدف دفاع مشروع و قاطع از حاکمیت و تمامیت سرزمینی و امنیت و منافع ملی ایران ایجاد نمی‌کند، بلکه برخلاف میل تحریم کنندگان، تحریم‌ها را به فرصتی برای خودکفایی و خوداتکایی در تقویت و توسعه ظرفیت دفاعی و نظامی ایران تبدیل کرده است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی از رویکرد دوگانه پارلمان اروپا در موضوع حمله رژیم صهیونیستی به مقر دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در دمشق و دفاع مشروع ایران شدیدا انتقاد کرد و گفت:  جای تأسف است که پارلمان اروپا در قطعنامه‌ خود نسبت به اقدام متجاوزانه و ناقض قوانین و حقوق بین‌الملل رژیم صهیونیستی به مقر دیپلماتیک ایران و شهادت مستشاران رسمی ضدتروریست ایرانی، صرفا به ابراز تأسف بسنده کرده است، اما اقدام مشروع ایران علیه رژیم یاد شده در چارچوب حق ذاتی دفاع مشروع را شدیدا محکوم می‌کند!

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: چرا پارلمان اروپا از پرداختن به منشأ و عامل اصلی بروز تنش و ناامنی در منطقه که ریشه در اشغالگری و رویکرد جنایتکارانه رژیم صهیونیستی اسرائیل در کشتار مردم فلسطین و نیز نقض مکرر قوانین و حقوق بین‌الملل توسط این رژیم جعلی دارد، طفره می‌رود و در مقابل همسو با سیاست آمریکا از رژیمی حمایت می‌کند که اصل و اساس ناامنی و تنش در منطقه در طول هشت دهه متمادی است!

کنعانی همچنین با روشن و شفاف توصیف کردن سیاست و مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در قبال بحران اوکراین و با رد مجدد ادعاهای مربوط به استفاده از تسلیحات ایران در جنگ اوکراین تاکید کرد: اگر آمریکا و اروپا عزم صادقانه ای داشته باشند، جنگ در اوکراین و جنگ علیه غزه در سریعترین زمان ممکن خاتمه خواهد یافت، اما آمریکا و برخی کشورهای اروپایی اصرار دارند که در مسیر غلط تاریخ حرکت کنند و به‌ جای کمک به توقف جنگ، بر آتش آن بیفزایند و وقت خود را مصروف اتهام زنی به دیگران کنند.

کنعانی تاکید کرد: بسیاری از ملت‌ها و دولت‌ها به خصوص در منطقه غرب آسیا دیگر هیچ امید و اعتقادی به نقش آمریکا و متحدان اروپایی آن در کمک به برقراری ثبات و امنیت در منطقه ندارند.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود؛ این دولت و مردم ایران هستند که باید از آمریکا و اروپا به دلیل نقض توافق هسته‌ای و ایفای نقش مخرب در ثبات و امنیت پایدار در منطقه سؤال و طلبکاری کنند، نه اینکه این دولتهای ناقض عهد و پیمان، خود را جای طلبکار و مدعی نشانده و به گستاخی بر فهرست تحریم‌های ظالمانه علیه مردم ایران بیفزایند.

کنعانی خاطرنشان کرد: اگر رشادت و جانفشانی سپاه پاسداران و مستشاران شهید ضد تروریست سپاه در منطقه نبود، تروریسم داعشی تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ کرده بود و امنیت منطقه و جهان را بیش از پیش تهدید می کرد، حال چگونه پارلمان اروپا وقیحانه خواستار گنجاندن تنها نیروی واقعی ضدتروریسم جهان در فهرست تروریسم می شود؛ مگر اینکه تصور کنیم گروه‌های تروریستی در راستای اهداف و منافع نامشروع آمریکا و معدود دولتهای اروپایی و رژیم صهیونیستی برای دامن زدن به بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه غرب آسیا عمل می‌کنند!

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پایان بار دیگر تاکید کرد : تکرار رویکردهای غیرقانونی و اشتباه توسل به ابزار تحریم و فشار از سوی آمریکا و تبعیت برخی دول اروپایی از واشنگتن، هیچ حق و مشروعیتی برای ادعاهای آنها از منظر حقوقی و بین‌المللی ایجاد نمی‌کند و آنها باید زمانی پاسخگوی این ادعاها و اقدامات ظالمانه خود علیه دولت و مردم ایران باشند.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • واکنش علی ربیعی به حملات دولت به مرکز پژوهش های مجلس /نتایج سنجش‌ها را نه کتمان و نه با آن بازی کنید!
  • بلینکن: ناتو طرحی برای حمله به روسیه ندارد
  • وحشت بلومبرگ از قدرت ائتلاف‌سازی ایران
  • «پلن بی» آمریکا در برابر انصارالله چیست؟
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود
  • واکنش ایران به تحریم‌های آمریکا، انگلیس و کانادا
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به تحریم های سه کشور علیه ایران: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • واکنش ایران به اعمال تحریم برخی از کشورهای غربی علیه نیروهای مسلح
  • واکنش وزارت خارجه به اعمال تحریم برخی از کشورهای غربی علیه نیروهای مسلح ایران