Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی محامی نماینده ولی فقیه درسیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان در حاشیه بازدید از واحدهای تولیدی مستقر در شهرک صنعتی زاهدان اظهار داشت: تولید هم از نظر ایجاد اشتغال و هم از نظر توسعه اقتصادی دارای اهمیت فراوان و گره گشای مشکلات کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه زاهدان افزود: با توجه به فشارهای اقتصادی و شتاب تحولات این حوزه اهمیت دادن به تولیدات داخلی و قطع وابستگی به خارج می تواند کشور را از فشارها مصون و زمینه خودکفایی را فراهم کند.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان بر حمایت همه جانبه مسوولان و مردم از واحدهای تولید تاکید کرد و افزود: بسیاری از مشکلات واحدهای تولیدی استان با تعامل دوسویه در داخل منطقه قابل حل است.

حجت الاسلام والمسلمین محامی گفت: مردم و مسوولان باید با کار و تلاش شبانه روزی تحریم های دشمنان را به فرصت تولید و توسعه تبدیل کنند که با وجود ظرفیت های مهم اقتصادی در سیستان و بلوچستان نظیر مرز، دریا، معادن و از همه مهمتر مردمان خوب این مهم با برنامه ریزی های کارشناسی دست یافتنی است.

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان بر تشکیل تعاونی، اتاق فکر برای همدلی بیشتر صنعت گران و اهمیت دادن افراد متخصص و با تجربه صنعت به تربیت مدیرانی برای آینده منطقه تاکید کرد.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان توسعه فرهنگ تعامل بیشتر در استان را مهم برشمرد و از صاحبان صنعت درخواست کرد با همفکری بیشتر به دور از نگاه قومیتی زمینه محرومیت زدایی سریعتر استان را فراهم کنند.

مدیرعامل شرکت صنایع سیمان زابل(کارخانه سیمان سیستان) نیز در این نشست گفت: مشارکت مردم سیستان و بلوچستان در فعالیت های اقتصادی سودآور راه حل مشکلات اقتصادی بومیان است.

محمدرضا احسانفر افزود: سرمایه گذاری بیرون از سیستان و بلوچستان زمینه ساز توسعه استان نخواهد شد بلکه مشارکت مردم در فعالیت های اقتصادی و حمایت دولت از بخش های مختلف این حوزه رونق منطقه را فراهم می کند.

او از اجرای ۲ پروژه مهم کارخانه فولاد و کارخانه تولید کشنده خودرو در چابهار خبر داد و افزود: با توجه به مشکلات فراوان فعالان اقتصادی در سیستان و بلوچستان نظیر ارزی و بانکی برای توسعه فعالیتهای اقتصادی و سرمایه گذاری نیازمند حمایت مسوولان هستیم.

مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی سیستان و بلوچستان نیز گفت: هم اینک ۲۸ شهرک و ناحیه صنعتی برخوردار از امکانات زیربنایی در استان وجود دارد.

علیرضا راشکی افزود: در این شهرکها و نواحی صنعتی یکهزار و ۲۹۳ واحد تولیدی با سرمایه گذاری پنج هزار و ۶۲۷ میلیارد ریال و اشتغال ۱۳ هزار و ۸۳ نفر بر اساس ارقام دفتری مستقر هستند.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرک های صنعتی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی واحدهای تولیدی سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۶۲۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غرفه سیستان و بلوچستان در نمایشگاه «اکسپو» با سه محور برگزار می‌شود

ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: نمایشگاه بین‌المللی صادراتی «اکسپو» فرصت خوبی برای معرفی ظرفیت‌های استان است که در این راستا غرفه سیستان و بلوچستان با سه محور شیلات، معدن و زنجیره ارزش خرما کار خود را آغاز می‌کند.

داوود شهرکی روز شنبه در جلسه هماهنگی برگزاری این نمایشگاه اظهار کرد: نمایشگاه بین‌المللی اکسپو از امروز تا ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ با هدف معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های داخلی کشور ایران اکسپو ۲۰۲۴ آغاز شد.

وی افزود: در این نمایشگاه هر یک از استان‌ها غرفه‌هایی برپا کردند که توانمندی‌های اقتصادی هر منطقه را نشان می‌دهد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان ادامه داد: غرفه این استان با سه محور شیلات، معدن و زنجیره ارزش خرما کار خود را آغاز کرد که البته در این سه محور اتفاقات خوبی در استان رقم خورده است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های معدنی سیستان و بلوچستان بیان کرد: در بخش معدن بیش از هفت کارخانه با سرمایه‌گذاری بیش از ۲۰۰ هزار میلیارد ریال در حال ساخت است.

شهرکی با اشاره به اهمیت نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ اذعان کرد: امیدواریم با مشارکت مدیران دستگاه‌های اجرایی و نمایندگان بتوانیم ظرفیت‌های موجود در سیستان و بلوچستان را به خوبی به سرمایه‌گذاران معرفی کنیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بندر چابهار در آینده نزدیک یک بندر ریل پایه خواهد شد
  • بازدید معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی از دو واحد تولیدی در ارومیه
  • نمایشگاه اکسپو فرصتی برای ارائه ظرفیت‌های سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان
  • ظرفیت‌های صادراتی سیستان و بلوچستان کانون توجه سرمایه گذاران
  • استفاده از ظرفیت نخبگان موجب توسعه می‌شود
  • سیستان و بلوچستان پتانسیل‌های فراوانی در زمینه‌های تولیدی و اقتصادی دارد
  • ۳۰ درصد کنسرو ماهی کشور در سیستان و بلوچستان تولید می‌شود
  • عبور از خام‌فروشی، رشد بهره‎‌وری و توسعه برداشت گاز با حرکت به سمت دانش بنیان شدن
  • غرفه سیستان و بلوچستان در نمایشگاه «اکسپو» با سه محور برگزار می‌شود
  • حضور غرفه سیستان و بلوچستان درنمایشگاه اکسپو