Web Analytics Made Easy - Statcounter

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز با رشد 26 هزار واحدی در ایستگاه یک میلیون و 540 هزار واحد قرار گرفت و ارزش معاملات بورس و فرابورس به بیش از 15 هزار میلیارد تومان رسید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بازار سرمایه امروز با ادامه روند صعودی روز گذشته آغاز به کار کرد و هفته را سبزپوش به پایان رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز با 26 هزار و 8 واحد صعود در ارتفاع یک میلیون و 540 هزار و 706 واحد قرار گرفت. شاخص هم وزن هم با افزایش 5071 واحدی به 407 هزار و 197 واحد رسید. 

معامله گران امروز در بورس بیش از 8 میلیارد و 137 میلیون سهم و اوراق مالی را در قالب یک میلیون و 343 هزار معامله و به ارزش 9298 میلیارد تومان دادوستد کردند.

ارزش کل معاملات بازار سرمایه (بورس و فرابورس) در روز جاری به بیش از 15 هزار و 28 میلیارد تومان رسید و مالکیت 9 میلیارد و 964 میلیون سهم و اوراق مالی دست به دست شد.

ارزش معاملات خرد سهام هم به بیش از 11 هزار و 121 میلیارد تومان رسید و شاهد ورود 182 میلیارد تومان پول توسط حقیقی‌ها به بازار بودیم.   تعداد کل معاملات امروز 142 درصد نسبت به روز گذشته افزایش یافت و به 2 میلیون و 717 هزار معامله رسید. حجم کل معاملات نسبت به دیروز 67 درصد رشد کرد و ارزش معاملات هم افزایش 82 درصدی را ثبت کرد.   ارزش کل بازار سهام( بورس و فرابورس) در روز جاری به بیش از 7021 هزار میلیارد تومان رسید.   شرکت‌های گروه مپنا، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، بانک ملت، پالایش نفت بندرعباس، مخابرات ایران، ایران خودرو و ملی صنایع مس ایران در رشد شاخص بیشترین نقش را داشتند.

نمادهای ایران خودرو، فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، گروه پتروشیمی س‌. ایرانیان، بانک ملت، بانک تجارت و سایپا نیز نمادهای پربیننده بازار بورس بودند.

شاخص کل فرابورس ایرن هم با 268 واحد افزایش عدد 18 هزار و 154 واحد را برای امروز ثبت کرد.

معامله‌گران در فرابورس بیش از 2 میلیارد و 827 میلیون سهم و اوراق مالی را در قالب یک میلیون و 374 هزار نوبت و به ارزش 5730 میلیارد تومان معامله کردند.

شرکت‌های پلیمر آریاساسول، سرمایه‌ گذاری مالی سپهر صادرات، سرمایه‌ گذاری صبا تامین، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه، ذوب‌آهن اصفهان و بانک دی در رشد شاخص بیشترین نقش را داشتند و در مقابل سنگ آهن گوهر با بیشترین تاثیر منفی مانع رشد بیشتر شاخص شد.

نمادهای بانک دی، ذوب‌آهن اصفهان، سرمایه‌ گذاری صبا تامین، پتروشیمی تندگویان، پلیمر آریاساسول، س‌رمایه توسعه و عمران استان کرمان و گروه سرمایه‌ گذاری میراث فرهنگی پر بیننده‌های امروز فرابورس بودند.

 انتها پیام

منبع: دانا

کلیدواژه: میلیارد تومان رسید ارزش معاملات یک میلیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۶۲۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۲۰ هزار و ۱۴۴ واحدی شاخص کل بورس

در انتهای معاملات امروز یکشنبه (۹ اردیبهشت) بازار سرمایه، شاخص کل بورس با کاهش ۲۰ هزار و ۱۴۴ واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۲۸۴ هزار واحدی قرار گرفت. فملی، فولاد و شپنا سه نمادی بودند که بیشترین تاثیر را در شاخص داشتند فملی، فولاد و شپنا سه نماد پرتراکنش بودند. شاخص کل هم وزن نیز با افزایش هزار و ۳۹۵ واحدی روی پله ۷۶۵ هزار و ۴۵ واحدی قرار گرفت.

برترین گروه صنعتی بورس و فرابورس
امروز خودرو بیشترین ارزش معامله را با مبلغ ۲۸۲ میلیارد تومان به خود اختصاص داد. همچنین فلزات اساسی و شیمیایی‌ها در رتبه‌های بعدی ارزش معاملات قرار داشتند.

بیشترین ارزش و حجم معاملات سهام در بورس

افران، اهرم و فیروزا ۴ بیشترین ارزش معامله و نماد‌های ذوب،   فردا ۲ و شستا بیشترین حجم معامله را در بورس تهران تجربه کردند.

اراد ۱۲۸۴، اوصتا ۴  و اعتماد  بیشترین ارزش معامله و نماد‌ها کرمان، اوصتا ۴ و اونیکس ۲  بیشترین حجم معامله را در فرابورس تجربه کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • کاهش ۲۰ هزار و ۱۴۴ واحدی شاخص کل بورس
  • گزارش روزانه بورس امروز ۹ اردیبهشت؛ افت بیش‌از ۲۰هزار واحدی شاخص
  • بورس امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • رشد ۶۵۲ واحدی در پایان معاملات
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه | افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل
  • گزارش روزانه بورس ۸ اردیبهشت؛ رشد ۶۵۲ واحدی در پایان معاملات
  • افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل بورس
  • رشد اندک بورس؛ ارزش بازار به ۷۹ همت رسید
  • رشد بیش‌از ۸ هزار واحدی صبح گاهی بورس
  • بورس امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار