Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@17:47:44 GMT

فاصله‌گذاری اجتماعی در قم کاهش قابل توجه یافت

تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۶۲۳۱۷

فاصله‌گذاری اجتماعی در قم کاهش قابل توجه یافت

سیامک محبی روز چهارشنبه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران در تالار کرامت استانداری قم اظهار داشت: در این مدت نرخ رعایت پروتکل های بهداشتی در حوزه صنایع و معادن از ۷۶ درصد به ۷۸ درصد و در حوزه اداره ها و دستگاه های اجرایی نیز از ۸۰ درصد به ۷۹ درصد رسیده است.

محبی همچنین کاهش هشت درصدی رعایت پروتکل های بهداشتی در دفاتر پیشخوان استان را مورد توجه قرار داد و گفت: رعایت پروتکل ها در دفاتر پیشخوان قم از ۷۳ درصد به ۶۵ درصد تنزل یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه نرخ رعابت پروتکل های بهداشتی در بانک های قم نیز به ۸۴ درصد کاهش پیدا کرده است گفت: طی هفته گذشته این نرخ در جایگاه های سوخت نیز از ۸۰ درصد به ۷۴ درصد، پایانه های مسافری برون شهری به ۴۲ درصد، دفاتر بیمه و اسناد رسمی از ۷۵ درصد به ۷۱ درصد، فروشگاه های زنجیره ای از ۸۱ درصد به ۶۸ درصد، کافی نتت از ۶۹ درصد  به ۸۵ درصد کاهش یافت.

وی یادآور شد: گیم نت ها و مراکز بازی های رایانه ای که بخش زیادی از آنها تعطیل شدند نیز تا زمان تعطیلی به ۴۶ درصد نزول داشتند.

وی با بیان اینکه سطح رعایت پروتکل های بهداشتی در مجتمع های تجاری و خرید استان نیز به ۵۰ درصد، داروخانه به ۷۴ درصد، مراکز درمانی و جراحی محدود به ۷۳ درصد، مراکز شماره گذاری و معاینه فنی خودرو به ۵۰ درصد کاهش پیدا کرده، افزود: رعایت پروتکل ها در مشاغل مرتبط با کشاورزی و دامداری به ۹۱ درصد افزایش پیدا کرده که پیشرفت مطلوبی است.

معاون علوم پزشکی قم با اذعان به اینکه رعایت پروتکل ها در رستوران ها به ۷۲ درصد کاهش پیدا کرده است گفت: سطح رعایت پروتکل ها در واحدهای نانوایی استان ۲ درصد کاهش یافته و در بستنی و آبمیوه فروشی ها نیز به ۷۱ درصد ارتقا یافته است.

محبی ادامه داد: طبق گزارش میدانی پروتکل ها در مساجد به ۷۵ درصد و در مطب ها به ۶۳ درصد رسیده و در اماکن بین راهی از ۸۴ درصد به ۷۰ درصد و در مدارس و آموزشگاه ها به ۷۹ کاهش پیدا کرده است.

معاون علوم پزشکی قم با اشاره به انجام ۹۰۲ بازرسی از واحدهای گوناگون صنفی و ۲۶ مورد پلمب واحدهای متخلف گفت: متاسفانه صنف بستنی و آبمیوه فروشی تنها ۵۱ درصد محدودیت های مصوب را رعایت کردند و ۴۹ درصد نیز خدمات در محل داشتند.

وی ادامه داد: رعایت محدودیت ها در اغذیه فروشی ها ۳۹ درصد، کبابی ها و جگرکی ها ۳۱ درصد و رستوران ها نیز فقط ۷۰ درصد بوده از این رو اگر قرار باشد محدودیت های هفته قبل دوباره تمدید شود رعایت پروتکل ها باید به ۱۰۰ درصد برسد چون در غیر این صورت مصوبه های مربوطه ضمانت اجرایی پیدا نخواهند کرد.

محبی همچنین با اشاره به میزان پوشیدن ماسک در سطح شهر افزود: نرخ زدن ماسک در بین مراجعه کنندگان به بانک ها و اداره های دولتی از ۷۴ درصد به ۷۲ درصد رسیده و تنها ۵۱ درصد شاغلان واحدهای صنفی ماسک می زنند.

وی سطح استفاده از ماسک بین کارکنان واحدهای صنعتی استان را ۹۰ درصد و همچنین کارکنان ادارات و سازمان را ۹۱ درصد ذکر کرد و گفت: استفاده از ماسک در وسایل نقلیه عمومی قم ۵۰ درصد است.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش قم نیز در این جلسه با اشاره به محرومیت هزار و ۲۰۰ دانش آموز استان از وسایل آموزش مجازی گفت: به همت جمعی از خیران یکهزار دستگاه تبلت خریداری و در اختیار دانش آموزان نیازمند قرار گرفت.

محسن رمضان بیگی با اشاره به برگزاری دوره های آموزشی ویژه معلمان و خدمتگزاران آموزش در استان به منظور آشنایی با شیوه های مراقبت از دانش آموزان در زمان حضورشان در مدارس بیان کرد: ‌برای ۱۴ هزار تَن از فرهنگیان استان آموزش های ضمن خدمت پیش بینی شده است.

جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران قم به ریاست بهرام سرمست استاندار و جمعی از مدیران و نمایندگان دستگاه های اجرایی این استان برگزار و طی آن بنا به تقاضای دانشگاه علوم پزشکی مقرر شد محدودیت های کرونایی اعمال شده در یک هفته اخیر یک هفته دیگر نیز تمدید شوند.

همچنین بر اساس مصوبه این جلسه واحدهای آرایشگاه زنانه و مردانه قم نیز به فهرست اصناف دارای محدودیت این استان اضافه شد. 

وضعیت کرونا در قم از روز بیستم شهریورماه و به دنبال افزایش قابل توجه بیماران و مبتلایان این بیماری فوق قرمز شده است.

ویروس کرونا»، موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر سال گذشته (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد،  ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۴۰۳۰، ۳۱۳۶ و ۱۹۰ تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته‌شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند./

برچسب‌ها ستاد پیشگیری قم بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ستاد پیشگیری قم بهداشت و سلامت ستاد پیشگیری قم بهداشت و سلامت اخبار کنکور پروتکل های بهداشتی رعایت پروتکل ها کاهش پیدا کرده ویروس کرونا علوم پزشکی محدودیت ها درصد کاهش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۶۲۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار قابل توجه حوادث کوهستان در کرمانشاه

محمدباقر محمدی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه در نشست ستاد مدیریت بحران کرمانشاه که امروز (هشتم اردیبهشت) با حضور رئیس سازمان مدیریت بحران کشور برگزار شد، از بالا بودن حوادث کوهستان در کرمانشاه بواسطه کوهستانی بودن این منطقه یاد کرد و گفت : امسال ۳۰ حادثه کوهستان در استان رخ داده که از نظر تعداد حوادث و تعداد موارد فوتی ناشی از حوادث کوهستان دومین استان کشور هستیم.

وی ادامه داد: در سال گذشته شاهد آمار بالای حوادث کوهستان در کرمانشاه بودیم، به گونه‌ای که از ۸۵۸ حادثه رخ داده در سطح استان که هلال احمر در آن ماموریت داشته، ۹۹ مورد آن حوادث کوهستان بود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه از دشواری عملیات در حوادث کوهستان یاد کرد که پُرهزینه و با ریسک بالا بوده و نیازمند تجهیزات تخصصی است.

محمدی خواستار تامین تجهیزات بیشتری برای رسیدگی به حوادث کوهستان در کرمانشاه شد و عنوان کرد: تجهیزات کنونی که در اختیار داریم پاسخگو نیست و برخی از آنها قدیمی و فرسوده هستند.

وی از کم توجهی به امکانات و تجهیزات امدادی مورد نیاز کرمانشاه بعد از زلزله سال ۱۳۹۶ نیز گلایه کرد و یادآور شد: اکنون که تا حدودی برای سیل سیستان و بلوچستان کمک‌هایی ارسال کردیم، موجودی انبار‌های استان برای حدود دو درصد جمعیت کرمانشاه کافی است، درحالیکه بلحاظ استاندارد‌ها این میزان باید برای ۱۰ درصد جمعیت استان جوابگو باشد.

محمدی خواستار توجه ویژه به امکانات و تجهیزات امدادی مورد نیاز در کرمانشاه شد و افزود: با توجه به تعدد و تنوع بالای حوادث و مخاطرات، در اختیار داشتن امکانات و اقلام امدادی ضروری است .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • بارش‌های کشور به نرمال نزدیک شده
  • ضرورت تشکیل قرارگاه آموزش ایمنی شغل
  • آشوبی: پرسپولیس بدون توجه به بازی‌های استقلال می‌تواند فاصله یک امتیازی را جبران کند/ در مورد رفیعی جای نگرانی وجود ندارد
  • آمار قابل توجه حوادث کوهستان در کرمانشاه
  • عکس| نیکبخت خوش تیپ ترین مربی ایران
  • ترفند جالب ماشاریپوف برای هماهنگی بیشتر
  • نیکبخت کاندیدای خوش‌پوش‌ترین مربی ایران (عکس)
  • کاهش سرانه تخت بیمارستانی خراسان شمالی نسبت به میانگین کشوری
  • توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس/ رسیدگی به مسائل نابرابری اجتماعی
  • مشکلات جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به توصیه های علمای جهان اسلام است/ هدف صهیونیسم بین الملل ایجاد فاصله میان کشورهای اسلامی است