Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@15:16:08 GMT

ایجاد 4200 شغل برای مددجویان کردستانی

تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۶۲۸۳۶

ایجاد 4200 شغل برای مددجویان کردستانی

ایسنا/کردستان رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور اعلام کرد که در سال گذشته در استان کردستان با اعتبار ۱۵۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای بیش از ۴ هزار ۲۰۰ مددجو شغل ایجاد شد.

مرتضی بختیاری، صبح امروز چهارشنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان کردستان اظهار کرد که یکی از رکن‌های اقتصاد مقاوتی ایجاد اشتغال برای مددجویان تحت پوشش کمیته امداد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در سال گذشته در استان کردستان با اعتبار ۱۵۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی برای بیش از ۴ هزار ۲۰۰ مددجو شغل با همکاری استانداری و بانک‌های عامل ایجاد شد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور اظهار کرد که سهم امسال اشتغالزایی در کردستان ۵ هزار و ۱۰۰ شغل با اعتبار ۱۶۲ میلیارد تومانی است.

وی افزود که در شش ماهه ابتدایی سالجاری در کردستان بیش از ۶۹ میلیارد تومان کمک‌های نقدی و غیرنقدی جمع آوری شده که اعتماد مردم این دیار جای افتخار دارد.

بختیاری تصریح کرد که اجرای ۲۴۰ نیروگاه خورشیدی کوچک مقیاس کاری ماندگاری برای مردم کردستان است که درآمدی ثابت برای افراد روستا و مددجو را تضمین می‌کند.

وی درپایان یادآور شد که قرارداد این پروژه‌ها ۲۰ ساله بوده و خریدار آن نیز شرکت نیروی برق خواهد بود.

بهمن مرادنیا، استاندار کردستان در ادامه این جلسه  اظهار کرد که کمک به ایجاد اشتغال خانوارهای کم بضاعت در اولویت مسئولان است.

وی افزود که در خصوص مسکن محرومین کار بسیار ارزشمندی در استان بابت ساخت ۳هزار مسکن شروع شده است که اکنون نیمی از این تعداد واحد مسکونی تکمیل شده است.

استاندار کردستان تصریح کرد که توسعه استان کردستان در گرو اجرا و برنامه‌ریزی اینگونه طرح ها است.

وی عنوان کرد که با تلاش در حوزه کشاورزی می‌توانیم کردستان را از استانی کم برخوردار به استانی ثروتمند تبدیل کنیم.

مرادنیا ابراز امیدواری کرد که در آینده طرح آبی کرد ۹۶هزار هکتار زمین کشاورزی دیم نیرو محرکه‌ای برای اقتصاد استان باشد.

بهرام نصراللهی‌زاده، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان، در ادامه جلسه با اشاره به ایجاد ۲۴۰ نیروگاه ۵ کیلو واتی برای مددجویان کمیته امداد خاطرنشان کرد که از ظرفیت‌های بسیج سازندگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اجرای این طرح استفاده خواهد شد.

وی گفت: در خصوص مهار آب‌های مرزی و افزایش سطح اراضی آبی برنامه کلان و بزرگی داریم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان اظهار کرد که این پنل‌های خورشیدی به صورت میانگین، ماهانه یک میلیون تومان درآمد برای خانوارهای مددجو به همراه دارد.

وی افزود که این برنامه در ذیل برنامه‌های جهش تولید قرار دارد که به توانمندسازی مددجویان و حل مشکل برق کمک می‌کند.

نصراللهی‌زاده تصریح کرد که از منابع استانداری ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار برای این پروژه درنظر گرفته شده است.

وی عنوان کرد که برای پروژه راه آهن سنندج روز گذشته ۱۰۰ میلیارد تومان تخصیص داده و در مجموع امسال ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای راه آهن سنندج درنظر گرفته شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان ادامه داد که در راستای طرح کلان توسعه باغات مثمر استان کردستان، اقدامات زیرساختی مناسبی برای آن اجرا شده است.

وی خاطرنشان کرد که کردستان روی ریل توسعه قرار گرفته و در چند سال گذشته سرمایه‌گذاری‌های مناسبی انجام شده که یکی از آن‌ها طرح مهار آب‌های مرزی بوده که چندین هزار هکتار زمین دیم به آبی تبدیل و آماده عملیات نهال کاری است.

نصراللهی‌زاده درپایان یادآور شد که پروژه ذیل سد آزاد با هدف تامین آب شرب شهر سنندج، ایجاد ۴ هزار و ۳۰۰ هکتار زمین آبی و انتقال آب به شرق استان یکی از پروژه‌های مهم استان است.

در ادامه این جلسه رسول شیخی‌زاده، رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کردستان یکی از سیاست‌های اصلی این سازمان را توانمندسازی مددجویان اعلام کرد و گفت: براساس برنامه‌های کمیته امداد و ابلاغ وزارت نیرو پروژه ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی کوچک‌ مقیاس ۵ مگاواتی برای خانواده‌های مددجویان با همکاری قرارگاه سازندگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آغاز شده است.

وی اظهار کرد که ۳۲ هزار خانوار که زنان سرپرست آن‌ها هستند می‌توانند برای این کار مناسب باشند که در قدم اول یک هزار خانوار برای ایجاد این نیروگاه‌های خورشیدی شناسایی شده‌اند.

شیخی‌زاده با اشاره به اجرای این طرح به‌صورت پایلوت در بیجار افزود که ۲۴۰ واحد در قدم اول ساخته می‌شود که برای هر خانوار ۶۰ میلیون تومان هزینه درنظر گرفته شده است.

وی در پایان‌ یادآور شد که این کار هم به حل مشکل برق کشور می‌کند و هم درآمدی ثابت برای مددجویان ایجاد می‌کند.

لازم‌ به ذکر است در انتهای این جلسه تفاهم نامه همکاری مابین استانداری کردستان و کمیته امداد امام خمینی (ره) به امضا رسید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی کمیته امداد امام خمینی برای مددجویان میلیارد تومان استان کردستان برنامه ریزی میلیون تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۶۲۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع رایگان تخم نوغان بین مددجویان کمیته امداد گیلان

به گزارش خبرنگار مهر، عباس اهرابی صبح سه شنبه در گفت و گو با رسانه ها اظهار کرد: در راستای تحقق شعار سال و به منظور ترغیب مددجویان معزز جهت مشارکت در احیای صنعت نوغان و توانمندسازی آنان، تعداد ۵ هزار جعبه نوغان بین مددجویان داوطلب پرورش کرم ابریشم در حال توزیع می باشد.

مدیر کل کمیته امداد گیلان، با بیان اینکه استان گیلان خاستگاه تولید ابریشم در ایران بوده است، عنوان کرد: این طرح به منظور ایجاد اشتغال پایدار برای روستائیان به منظور جلوگیری از مهاجرت آنان به شهرها، کمک برای حمایت صنعت نوغانداری و افزایش درآمد برای خانوارهای تحت پوشش اجرا می گردد.

اهرابی، اضافه کرد: برگزاری کلاس های مشاوره ای و انگیزشی، دوره های آموزشی فنی و توسعه پرورش کرم ابریشم، توسعه باغات توت با واگذاری نهال اصلاح شده رایگان و خرید مستقیم و تضمینی از کشاورزان به منظور قطع واسطه گری، از دیگر اقداماتی است که در این زمینه صورت می پذیرد.

وی، با تأکید بر اینکه پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه برای پرورش کرم ابریشم به مددجویان از دیگر اقدامات کمیته امداد است، گفت: تسهیلات قرض‌الحسنه برای پرورش کرم ابریشم از محل اعتبارات بانکی، اشتغال روستایی و اعتبارات صندوق اشتغال نیازمندان حداکثر تا مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان برای مددجویان فعال در زمینه نوغانداری اهداء می گردد.

اهرابی با اشاره به اینکه زنجیره کامل تولید در حوزه صنعت ابریشم در استان ایجاد گردیده است، تشریح کرد: تمامی مراحل خرید تضمینی پیله تر ابریشم از مددجویان، استفاده از قابلیت ها و پتانسیل های صنایع تبدیلی داخل استان به منظور تبدیل پیله تر به پیله خشک، استفاده از صنایع تکمیلی استانی به منظور تبدیل پیله خشک به نخ و تحویل نخ ابریشم به مددجویانی که در عرصه تولید فرش ابریشم فعال هستند با نظارت و حمایت کمیته امداد انجام می شود.

اهرابی، با بیان اینکه بسیاری از مددجویان کمیته امداد گیلان، استعداد و توانایی کار دارند اما شرایط و سرمایه کافی برای ایجاد شغل ندارند، اضافه کرد: توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد استان گیلان با ایجاد اشتغال پایدار همواره جزء برنامه‌ها و اولویت‌های کاری این نهاد است و بر این اساس کمیته امداد با پرداخت تسهیلات ارزان، آن‌ها را در مسیر خودکفایی قرار می‌دهد.

وی، حمایت از ترویج مشاغل و صنایع بومی استان را یکی از رسالت های کمیته امداد در حوزه اشتغال و خودکفایی عنوان کرد و افزود: خدمات مشاوره ای، اعطای تسهیلات قرض الحسنه به مددجویان و اجرای طرح توسط این عزیزان با نظارت ۳ تا ۵ ساله جهت پایداری طرح از جمله حمایت های کمیته امداد در این بخش می باشد.

گفتنی است، در سال گذشته ۱۵۰ تُن پیله ابریشم توسط ۲ هزار مددجوی کمیته امداد استان به ارزش ریالی ۳۷ میلیارد تومان تولید شد.

کد خبر 6092733

دیگر خبرها

  • شرکت ۱۲۳۵۶ نفر کردستانی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش
  • آموزش مهارتی بیش از ۱۵ هزار کردستانی 
  • تشریح برنامه‌های هفته معلم/ معلم کردستانی نمونه کشوری شد
  • ۳۰۰ نفر به سهیمه بیمه کارگران کردستانی اختصاص یافت
  • بهره‌مندی ۷۰۰هزار کردستانی از خدمات وزارت کار
  • ۴۰ نفر از فرهنگیان کردستانی به دیدار مقام معظم رهبری اعزام شدند
  • توزیع رایگان تخم نوغان بین مددجویان کمیته امداد گیلان
  • تجمع دانشجویان کردستانی در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
  • تجمع دانشگاهیان کردستانی در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکا
  • دانش‌آموزان کردستانی در جشنواره سفیران سلامت درخشیدند