Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-02@01:31:56 GMT

تذکر نماینده مشهد به وزارت جهاد

تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۶۳۱۴۰

تذکر نماینده مشهد به وزارت جهاد

خبرگزاری فارس: حجت الاسلام نصرالله پژمانفر نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در تذکری به کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد که در صورت تداوم تحریم‌ها به ویژه در بحث مرغ برنامه آن وزارتخانه برای مقابله با تحریم‌ها چیست؟

متن کامل تذکر نماینده مشهد به وزیر جهاد کشاورزی به شرح زیر است:

خلاصه تذکر:

در صورت ادامه تحریم‌های شرکت‌های انگلیسی یا تحریم مجدد در حوزه‌های فوق به خصوص مرغ؛ راهکار عملیاتی مشخص وزارت جهاد چیست؟ (برای جلوگیری از بروز بحران کمبود این کالای معیشتی استراتژیک)

شرح تذکر:

تولید گوشت مرغ به عنوان اصلی­‌ترین منبع تامین پروتئین حیوانی در ایران، در سال ۱۳۹۸ بالغ بر ۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۶ میلیون تن بوده و مصرف سرانه آن هم بیش از ۲۸ کیلوگرم گزارش شده است زنجیره تامین گوشت مرغ، یکی از پیچیده‌­ترین و گسترده‌­ترین زنجیره‌های تامین کالا در کشورهاست و با توجه به اهمیت آن در ایجاد امنیت غذایی پایدار، دولت‌ها سعی کرده­‌اند، در سراسر این زنجیره به خوداتکایی پایدار برسند. در همین راستا میزان خودکفایی این محصول در اتحادیه اروپا ۱۰۶ درصد گزارش شده است. بنابراین، اطمینان بخشی به عاملان بازار می‌تواند نقش به سزایی در ایجاد ارزش افزوده و تولید صادرات محور داشته و در نهایت موجب رونق پایدار این صنعت در کشور شود. اگرچه تولید گوشت مرغ در ایران کفاف مصرف داخلی را می‌دهد و حتی در سال‌های اخیر صادر نیز شده است، اما به‌طور کلی یک صنعت مونتاژ محسوب شده و بیش از ۹۰ درصد نهاده‌های اولیه این صنعت از منبع واردات تأمین می‌شود. یکی از نهاده­‌های مهم صنعت طیور، جوجه یک روزه اجداد است که در حال حاضر تمامی آن وابسته به واردات از کشور‌هایی مانند انگلستان، فرانسه و آلمان بوده و در سال ۱۳۹۸ تامین فقط این نهاده در حدود ۷ میلیون دلار ارزبری داشته است. برای مقابله با این وابستگی تاریخی، ایجاد صنعت مرغ لاین آرین به منظور تولید جوجه یک­روزه اجداد گوشتی و اصلاح نژاد طیور در سال ۱۳۶۰ در اراضی جنگلی بابل‌کنار مورد تصویب شورای اقتصاد قرار گرفت.

منبع: فردا

کلیدواژه: نماینده مشهد وزیر جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۶۳۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر کشاورزی: کالاهای مورد نیاز مردم تأمین شده است

وزیر جهاد کشاورزی گفت: در هیچ میوه‌فروشی کمبود کالا مشاهده نمی‌شود، کالاها تامین شده و گرانی برخی کالاها ناشی از کمبود کالا نیست. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، محمدعلی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران طی سخنانی درباره عملکرد این وزارتخانه بیان کرد: عید نوروز امسال همزمان با ماه مبارک رمضان فشار زیادی برای تامین کالا وجود داشت که با برنامه‌ریزی صورت گرفته و تامین کالای مورد نیاز نسبت به سنوات گذشته کمتر دچار نوسان قیمت کالا بودیم و تثبیت در بازار اتفاق افتاد.

وی با بیان اینکه برخی کارهای بر زمین مانده مانند تامین مواد اولیه و مشکل کمبود شکر را حل کردیم، گفت: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سامانه مربوطه نیازشان به شکر را تامین کنند.

وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد: سال 1402 بهترین سال برای تامین ارز کالاهای اساسی بود و 13 میلیارد دلار ارز ترجیحی به نهاده‌های دامی و خوراکی‌های بخش کشاورزی تخصیص یافت.

نیکبخت گفت: تا امروز توسط کارخانه‌های تولید روغن و بازرگانان 70 هزار تن دانه‌های روغنی از کشاورزان خریداری شده است؛ در هیچ میوه‌فروشی کمبود کالا مشاهده نمی‌شود، کالاها تامین شده و گرانی برخی کالاها ناشی از کمبود کالا نیست.

ادامه دارد...

دیگر خبرها

  • انقلاب تولیدات دانش بنیانی صنعت پتروشیمی در راه است
  • برداشت کلزا از مناطق گرمسیری برای اولین بار
  • گرانی میوه ناشی از ضعف نظارتی دستگاه‌هاست
  • ساخت فرودگاه هایی که تبدیل به لانه پرندگان شد
  • امنیت غذایی پایدار و رونق صادرات محور؛ نقشه راه تولیدات کشاورزی است
  • وزیر کشاورزی: کالاهای مورد نیاز مردم تأمین شده است
  • محمدی: تحریم‌ها عامل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی ایران شد
  • تحریم ها عامل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی ایران
  • چین معافیت تعرفه‌ای واردات محصولات آمریکایی را تمدید می‌کند
  • مراقبت کنید طرح هادی درزمین‌های مرغوب کشاورزی و روستایی اجرا نشود