Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@23:42:32 GMT

بهره برداری از فاز نخست طرح خط لوله گوره-جاسک

تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۶۳۱۵۳

بهره برداری از فاز نخست طرح خط لوله گوره-جاسک

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نفت، علی جعفرزاده، مدیر پروژه طرح احداث خط لوله انتقال نفت خام گوره به جاسک درباره راه‌اندازی فاز نخست این طرح گفت: آزمون‌های پیش‌راه‌اندازی و راه‌اندازی تلمبه‌خانه‌های شماره ۲، ۴ و ایستگاه‌های ۱، ۲ و ترمینال پایانی از اواخر آذر آغاز می‌شود و تا اواسط بهمن‌ماه پایان می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی هدف از راه‌اندازی فاز نخست را انتقال ۳۵۰ هزار بشکه نفت خام اعلام کرد و افزود: تاکنون این فاز حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و عملیات اجرایی مطابق برنامه همچنان در حال انجام است.

مدیر پروژه طرح احداث خط لوله انتقال نفت خام گوره به جاسک اظهار کرد: راه‌اندازی بخش‌هایی از تلمبه‌خانه‌های ۱، ۳ و ۵ نیز در دستور کار قرار گرفته است و با راهکارهای پیشنهادی، اصلاحی و پیگیری‌های مستمر، بهره‌برداری از این بخش‌ها نیز به‌زودی محقق می‌شود.

جعفرزاده با اشاره به اینکه برای نخستین بار است که در سطح خاورمیانه شیرهای دروازه‌ای ۴۲ اینچ از سوی یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی تولید می‌شود، گفت: ۲۵ عدد شیرهای دروازه‌ای ۴۲ اینچ مورد نیاز این طرح که حتی مواد اولیه آنها نیز از سوی شرکت‌های داخلی تأمین می‌شود، تا آبان‌ماه امسال به طرح تحویل داده می‌شود.

وی افزود: ۹۵۹ کیلومتر مسیرسازی از گستره هزار کیلومتری پایان یافته و ۶۶۰ کیلومتر کانال حفاری شده و با توجه به جوشکاری ۵۰۰ کیلومتر از این طرح، دیگر فعالیت‌ها نیز با رعایت اولویت اجرایی در حال انجام است.

کد خبر 5042878

منبع: مهر

کلیدواژه: انتقال نفت صادرات نفت خط لوله انتقال گاز گوره جاسک شرکت مهندسی و توسعه نفت ایران قیمت دلار ویروس کرونا بازار سهام تولید نفت بانک مرکزی ایران قیمت نفت شاخص کل بورس وزارت جهاد کشاورزی قیمت طلا وزارت صنعت معدن و تجارت قیمت یورو اقتصاد آمریکا قیمت سکه بهار آزادی بورس تهران راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۶۳۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رتبه نخست شهرستان گرمسار در طرح زراعت چوب

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان ،وی هدف از اجرای این طرح را احیای جنگل‌های طبیعی، تولید و زراعت چوب درختان، افزایش فضای سبز شهری و مقابله با طوفان‌های گرد و غبار ذکر کرد و گفت: شهرستان گرمسار در طرح زراعت چوب عملکرد قابل قبولی داشته است و رتبه نخست در سطح استان سمنان را به خود اختصاص داده است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گرمسار، با اشاره به استقبال بسیار خوب بهره برداران از کاشت نهال اکالیپتوس به منظور توسعه زراعت چوب، عنوان کرد: از آنجاکه شهرستان گرمسار در حاشیه کویر واقع شده است و اقلیم گرم و خشکی دارد، درخت اکالیپتوس به دلیل کم‌آب‌بر و مقاوم به خشکی بودن، کاملا با اقلیم منطقه سازگار است و این موضوع باعث استقبال بهره برداران و کشاورزان از کاشت این درخت شده است.

شاه حسینی در ادامه تصریح کرد: در سال گذشته ۲۰ هزار نهال اکالیپتوس در نهالستان اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گرمسار تولید و بین متقاضیان توزیع شد. در حال حاضر نیز تولید ۲۵ هزار نهال دیگر را در دست اقدام داریم.

وی همچنین از مشارکت بخش خصوصی در تولید و عرضه نهال اکالیپتوس در مزارع شهرستان گرمسار خبر داد و اظهار امیدواری کرد که با گسترش تولید این نهال، نیاز بهره برداران در سطح شهرستان و حتی دیگر مناطق استان مرتفع شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903307

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از ۱۲۲ طرح مخابراتی یزد در هفته ارتباطات
  • ◄ متروی قم در پیچ ؛ واگن 6 میلیاردی به 51 میلیارد رسید!
  • دسترسی بزرگراه همت غرب تا خرداد سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد
  • افزایش تعداد دستگاه‌های تصویربرداری «ام.آر.آی» در کرمانشاه
  • ۲۵۰۰ نفر از پروژه آبرسانی روستایی مجتمع شهدای هزار جریب گلوگاه بهره‌مند می‌شوند
  • رتبه نخست شهرستان گرمسار در طرح زراعت چوب
  • پایداری تولید در نفت و گاز مارون با تکمیل ۲۲ پروژه در ۱۴۰۲
  • فاز سوم کمربندی نسیم شمال در قزوین افتتاح شد
  • بهره برداری از فاز سوم کمربندی نسیم شمال قزوین
  • بهره برداری از مدرسه ۶ کلاسه در سنندج