Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@10:35:02 GMT

هوش مصنوعی در خدمت سبک زندگی بهتر

تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۶۳۱۶۳

هوش مصنوعی در خدمت سبک زندگی بهتر

علم ژنتیک و علم هوش مصنوعی با پیوند با یکدیگر به دو ابزار بسیار قوی برای بهبود شناخت ما از توانمندی‌های ذاتی و مشکلات درونی خودمان تبدیل شدند.

به گزارش ایسنا،بنابراعلام مای اسمارت ژن، با داشتن داده‌های ژنتیکی که داده‌های ذاتی هر فرد هستند می‌توان سبک زندگی هوشمندانه و موثرتری را به صورت شخصی سازی شده به هر فرد پیشنهاد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با پیشرفت این علوم در کشور ما و حضور متخصصان هوش مصنوعی توانمند امید این می‌رود که بتوان همگام با دنیا در این حوزه پیشرفت کرد.

DNA و آغاز یک شناخت بی‌پایان

پس از اولین جرقه‌های مربوط به توالی یابی و خوانش تمام ژنوم انسان در سال ۲۰۰۰، دنیا به سمت تشخیص دقیق‌تر بیماری‌های ناشناخته و نادر و از جمله سرطان به سرعت حرکت کرد.

ساخت دستگاه توالی یاب DNA با میزان خروجی بالا و تعداد بالای ژنوم‌های توالی یابی شده در آن‌واحد در سال ۲۰۰۷ باعث شد تا پروژه‌های بزرگی در این زمینه‌ها آغاز شود و در یک بازه ده ساله میلیون‌ها ژنوم انسان توالی یابی شود. این امر به شناخت و درک یکی از عجیب‌ترین مولکول‌های پیشرفته دنیا یعنی DNA بسیار کمک کرد.

سبک زندگی شخصی سازی شده

به دلیل حجم بالای اطلاعات ذخیره شده در DNA انسان، از جمله موارد مربوط به تنفس، بینایی، شنوایی، اعصاب، فعالیت‌های مغزی، فعالیت‌های عضلانی و غیره باعث شده است تا شناخت دقیق این مولکول کار بسیار سختی باشد.

برای بدست آوردن این ارتباطات پیشرفته، متخصصین تحلیل داده‌های حجیم در سراسر دنیا تلاش می‌کنند تا با داشتن داده‌های زیادی از افراد مختلف بتوانند بین بخش‌های مختلف DNA و علایم مربوط به فرد ارتباط برقرار کنند.

از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۷ پس از یک دهه که تمرکز اصلی دنیا بر روی تولید داده توالی یابیDNA  بود، تحلیل داده‌ها به سرعت و با نرخ زیادی رشد کرد به نحوی که کاربرد توالی یابی DNA به سمت زندگی مردم به صورت عموم رسید.

در این جنس از کاربرد ژنتیک، داده‌های ژنتیکی به عنوان ابزاری به نسبت دقیق (متناسب با رشد علم در دنیا) برای توصیه به افراد جامعه برای زندگی بهتر استفاده شد. همانطور که در گذشته طب سنتی برای تفریق بین افراد و دادن توصیه‌های به نسبت شخصی کاربرد زیادی داشت، امروز داده‌های ژنتیکی نقش این توصیه‌ها و تفریق بین افراد را بازی می‌کند.

این توصیه‌ها به صورت کلی در دسته‌های توصیه‌های غذایی، شناخت بیماری‌های ژنتیکی و عدم توانمندی‌ها، شناخت توانمندی‌های ذاتی و استعدادهای حقیقی، شخصیت وراثتی، ریسک بیماری‌ها و غیره دسته بندی شده‌اند.

هوش مصنوعی در خدمت زندگی بهتر

هوش مصنوعی به عنوان یک ابزار قوی در این فضا کمک کرد تا بتوان توصیه‌های بسیار مناسبی را پس از شناخت بهتر توانمندی و چالش‌های زندگی هر فرد انجام داده و به برنامه ریزی دقیق‌تر هر فرد برای زندگی کمک کند.

کشور عزیز ما نیز با داشتن دانشمندان خوب، و با وجود شرکت‌های توانمند توانست ابتدا بانک مناسبی از داده‌های ژنتیک کشور را به صورت خصوصی ایجاد کند و در همین فضا، با استفاده از دانش هوش مصنوعی خدماتی را برای مردم در همین حوزه ارایه دهد.

قطب‌ تحلیل داده ژنتیکی کشور

یکی از شرکت‌های توانمند در این حوزه که فعالیت خود را در مرکز رشد فناوری‌های پیشرفته دانشگاه صنعتی شریف آغاز کرده است و چندین سال به صورت تخصصی در این حوزه در داخل کشور فعالیت می‌کند هومن ژن پارس است.

تمرکز این شرکت بر روی تحلیل داده‌های ژنتیکی بیماران ژنتیکی و افراد مبتلا به سرطان بوده که پس از جمع آوری داده‌های ژنتیکی کشور و استفاده از متخصصین خود در حوزه هوش مصنوعی توانست خدمات استعدادیایی ژنتیکی را در غالب سرویس مای اسمارت ژن بومی کند.

باید توجه داشت که گرچه اکثر مطالعات در حوزه خدمات عمومی داده‌های ژنتیکی بر روی جمعیت اروپایی انجام شده است، اما با استفاده از دانش تحلیل داده‌ها و داشتن دیتابیس ایرانی می‌توان همان خدمات را برای جامعه ایرانی دوباره استفاده کرد. این مساله باعث افتخار است که این شرکت توانسته در حد دانش به روز دنیا در داخل کشور به مردم خدمات ارائه دهد.

شما برای آشنایی بیشتر می‌توانید با خدمات این شرکت‌ها با شماره ۰۲۱۶۶۰۵۱۸۵۵ تماس حاصل بفرمایید.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: هوش مصنوعی استعداد داده های ژنتیکی تحلیل داده ها توالی یابی هوش مصنوعی توصیه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۶۳۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارتون: مسی تغییر ژنتیکی داده شد!

ستاره پیشین فوتبال انگلیس لیونل مسی را به استفاده از استروئید متهم کرد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از دیلی میل، جوی بارتون بازیکن پیشین منچسترسیتی و نیوکاسل مدعی است، لیونل مسی برنده هشت توپ طلا در جوانی با استروئیدها تغییر ژنتیکی پیدا کرده است.

بارتون گفت: برای من، یک ستاره بزرگ در کنار نام لیونل مسی وجود دارد، زیرا در سنین پایین به دلیل مشکلات رشد به او استروئید داده شد. مسی در جوانی اصلاح ژنتیکی شده بود، بنابراین باید یک ستاره در کنار نام او وجود داشته باشد. کاپیتان تیم ملی آرژانتین به دلیل کمبود هورمون رشد که در 9 سالگی تشخیص داده شد، دوره‌های درمانی را گذراند که تا 14 سالگی آن را به پایان رساند.

افزایش قابل توجه درآمد اینترمیامی پس از حضور مسی

وی افزود: مسی با هورمون‌های رشد تغذیه می‌شد و این نوع داروها به رشد او کمک می‌کردند. اگر او را رها می‌کردند که به طور طبیعی با غذاهای سرخ‌شده و چیزهایی از این قبیل رشد کند، رشد نمی‌کرد و به چیزی که در نهایت انجام داد، نمی‌رسید.

بارتون یک بازی ملی برای انگلیس انجام داده است. او علاوه بر منچسترسیتی و نیوکاسل، در تیم‌های کوئینز پارک رنجرز، برنلی و مارسی فرانسه بازی کرده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • زندگی سالم طول عمر را پنج سال افزایش می‌دهد
  • فال حافظ امروز : یک غزل ناب و یک تفسیر گویا (18 اردیبهشت)
  • افزایش طول عمر با سبک زندگی سالم
  • فیلم| پایان یک رقابت
  • جلیل سبحانی از ورود هوش مصنوعی به صنایع پتروشیمی خبر داد
  • ۲ دهه خدمت در منطقه محروم / روایت معلم غلامانی از زندگی معلمی
  • مقامات آمریکا اعتقاد عملی به حقوق بشر ندارند
  • مسی تغییر ژنتیکی داده شد!
  • فال حافظ امروز : یک غزل ناب و یک تفسیر گویا (16 اردیبهشت)
  • بارتون: مسی تغییر ژنتیکی داده شد!