Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، یک مطالعه جدید نشان می‌دهد ویروس جدید کرونا می‌تواند تا چند ساعت روی پوست انسان زنده بماند.

در آزمایشگاه، محققان روی پوست جسدی آزمایش کردند. آن‌ها دریافتند که ویروس کرونا می‌تواند چهار برابر بیشتر از ویروس آنفلوانزای نوع A یعنی  ۹ ساعت زنده بماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تیم از دانشگاه پزشکی کیوتو، در ژاپن، اظهار داشتند که اطلاعات در مورد زمان زنده ماندن ویروس بر روی پوست می‌تواند به ایجاد روش‌هایی برای جلوگیری از انتقال از طریق تماس کمک کند و اهمیت شستن دست را نشان می‌دهد.

سلول‌های پوستی به نمونه‌های ویروس کرونا و ویروس آنفلوانزای نوع A آغشته شدند که البته این ویروس‌ها از طریق قطرات تنفسی نیز می‌توانند گسترش ‌یابند. نتایج نشان داد که ویروس آنفلوانزا تقریباً ۱.۸ ساعت روی پوست زندگی می‌کند. در حالی که زمان زنده ماندن ویروس کرونا روی پوست انسان حدود ۹ ساعت بود که به طور قابل توجهی بیشتر از سویه آنفلوانزاست.

اما هر دو ویروس توسط ضدعفونی کننده دست حاوی ۸۰ درصد الکل کاملاً غیرفعال شدند. در حال حاضر، مراکز درمانی و پزشکی توصیه می‌کنند حداقل ۲۰ ثانیه دست‌ها را دست‌ها را با آب و صابون بشویند یا با الکل ضدعفونی کنند.

با این حال مطالعات زیادی نشان داده است که انتقال کووید ۱۹  بیشتر از طریق آئروسل و قطرات تنفسی انجام می‌شود.

اما محققان ژاپنی یادآور شدند که نباید از انتقال بیماری از طریق لمس سطوح و یا وسایل آلوده غافل شد، زیرا ویروس کرونا روی سطوح مختلف می‌تواند ساعت‌ها زنده بماند.

همچنین یافته‌ها این فرضیه را که بهداشت دست‌ها برای جلوگیری از شیوع کووید ۱۹ مهم است، تأیید می‌کنند.

بیشتر بخوانید

هنگام خروج از خانه در دوران کرونا حتما این ۵ وسیله را همراه داشته باشید

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا کرونا ویروس ویروس کرونا روی پوست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۶۳۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساعت پخش زنده بازی سپاهان و استقلال آبی پوش ملاثانی‌ + پخش آنلاین

پخش زنده بازی سپاهان و استقلال آبی پوش ملاثانی در چارچوب رقابت‌های جام حذفی از ساعت ۱۹:۳۰ امروز آغاز و از سایت آنتن پخش می‌شود.‌

به گزارش خبرگزاری ایمنا، تیم‌های سپاهان و استقلال آبی پوش ملاثانی امروز _جمعه هفتم اردیبهشت_ در چارچوب رقابت‌های جام حذفی با یکدیگر دیدار خواهند کرد.

ساعت و لینک پخش زنده فوتبال امروز سپاهان و استقلال آبی پوش ملاثانی

جام حذفی ایران (استقلال آبی پوش ملاثانی - سپاهان) ساعت ۱۹:۳۰؛ پخش زنده از سایت آنتن

کد خبر 748085

دیگر خبرها

  • چند واقعیت علمی که زیر پوست ما جریان دارد
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • چند واقعیت علمی که زیر پوست ما جریان دارند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • انسان مدرن اولیه تک‌شاخ سیبری را دیده بود
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • شیوه صحیح استفاده از محصولات مراقبت پوستی برای تاثیرگذاری بیشتر
  • ساعت پخش زنده بازی سپاهان و استقلال آبی پوش ملاثانی‌ + پخش آنلاین
  • روایت برگزیدگان جشنواره «قهرمان ایران» از عملکرد رسانه ملی
  • اجساد فلسطینیان شواهدی از اعدام و شکنجه را نشان می‌دهد