Web Analytics Made Easy - Statcounter

پویش #در_حسرت_اربعین تاکنون بیش از ۱۸۰ هزار امضا جمع آوری کرده و این اسامی ثبت‌شده، به مسئولین عتبه حسینی تقدیم خواهد شد تا در حرم اباعبدالله (ع) ثبت شود. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم، در روزهای اخیر، پویشی در فضای مجازی با عنوان #در_حسرت_اربعین براه افتاده که طی آن، کاربران فضای مجازی، با امضای یک بیانیه ضمن بیان دلتنگی و حسرت از عدم توفیق شرکت در راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی، ابراز امیدواری می‌کنند که در سال آینده، با رفع شدن بحران کرونا، دوباره توفیق حضور در این رویداد بزرگ را پیدا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

در سایت این پویش چنین آمده است: «هرسال با اینکه دلتنگی از اولین روز بعد بازگشت از سفر اربعین به گلویمان چنگ می‌انداخت، اما دلهره‌ها از اول محرم شروع می‌شد. دغدغه گذرنامه و روادید و مرخصی و دعوت. روزشماری و ساعت‌شماری و دقیقه‌شماری و حتی لحظه‌شماری برای اینکه اسم‌مان وارد فهرست زائران اربعین ارباب شود؛ زائران سفر تجدید بیعت، زائران سفر لبیک یا حسین، زائران سفر بابی انت و امی و اهلی و مالی.

امسال، اما این دلهره چند‌ماهی می‌شد که سایه سنگینش بر شانه‌هایمان بود و عاقبت هم شد آنچه نباید می‌شد: ویروس کرونا مرز‌های منتهی به جاده بهشتی مشایه را به روی‌مان بست و ما ماندیم جامانده و وامانده و درمانده.

هر سال دست هم را می‌گرفتیم که جامانده بینمان نباشد و امسال شانه‌ی هم را می‌فشاریم از این رنج و حسرت مشترک. هرچند امید پررنگی در دل‌هایمان هست که با نابودی کامل این ویروس منحوس، سال آینده بار دیگر دست در دست هم و قدم به قدم هم پای هم، پا در این خاک-راه آسمانی خواهیم گذاشت، اما امسال هم با امضا کردن این پویش، نام خود را در فهرست «عشاق الحسین» به یادگار ثبت می‌کنیم؛ فهرستی که با عنایت و امضای خود ارباب سال آینده نامش تغییر خواهد کرد به «زوارالحسین» انشاالله.

بنابر این گزارش، پویش #در_حسرت_اربعین تا به این لحظه بیش از 180 هزار امضا جمع‌آوری کرده است و این اسامی ثبت‌شده، به مسئولین عتبه حسینی تقدیم خواهد شد تا در حرم اباعبدالله (ع) ثبت شود.

جاماندگان اربعینی می‌توانند با مراجعه به آدرس www.jamandeha.ir در فهرست عشاق الحسین ثبت نام کنند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اربعین اربعین حسرت اربعین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۶۳۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پویش «مشهد مهربان»، عامل یکپارچه‌سازی اجتماعی مشهد مقدس

عضو شورای شهر مشهد گفت: پویش‌های مردمی با افزایش مشارکت مردمی و ایجاد هم‌بستگی زمینه حل معضلات اجتماعی را فراهم می‌کنند و بسیاری از معضلات اجتماعی با مشارکت مردم حل می‌شود.

سیدحسین علوی‌مقدم در خصوص اجرای پویش «مشهد مهربان» در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خراسان‌رضوی اظهار کرد: ماده اول قانون تشکیلات، شوراهای اسلامی و شهرداری‌ها را یک نهاد اجتماعی می‌داند، از این رو تکلیف اولیه شهرداری اجرای پویش‌هایی است که با پیروی از اخلاق اجتماعی مسائل و ناهنجاری‌های جامعه را حل کند، یکی از این پویش‌ها مشهد مهربان است که هدف آن تزریق مهربانی و افزایش حساسیت مردم نسبت به معضلات اجتماعی است.

وی افزود: پویش‌های مردمی با افزایش مشارکت مردمی و ایجاد هم‌بستگی زمینه حل معضلات اجتماعی را فراهم می‌کنند و لازم به ذکر است که بسیاری از معضلات اجتماعی در سطح خردوکلان با مشارکت و هم‌دلی مردم حل می‌شود.

عضو شورای شهر مشهد اظهار کرد: معضلات اجتماعی باید دغدغه همه مردم باشد و مردم نباید نسبت به مشکلات یکدیگر بی‌تفاوت باشند، در صورتی که معضلات اجتماعی دغدغه همگانی شود به سوی مدینه فاضله حرکت خواهیم کرد.

علوی‌مقدم در پایان ضمن اشاره به مهاجرپذیری مشهد مقدس به دلیل هم‌جواری با امام رضا (ع) گفت: پویش «مشهد مهربان» با افزایش مشارکت و هم‌بستگی باعث یکپارچه‌سازی اجتماعی شهر می‌شود و این مشارکت‌ها عاملی است که افراد خود را در برابر مشکلات تنها نبینند.

کد خبر 749056

دیگر خبرها

  • تبادل نظر ایران و عراق درباره برگزاری مراسم اربعین در مرز خسروی
  • پیش بینی تردد ۵۰ درصدی زائران عتبات از مرز خسروی در اربعین ۱۴۰۳
  • پیش بینی تردد ۵۰ درصدی زائران عتبات از مرز خسروی دراربعین ۱۴۰۳
  • پویش «مشهد مهربان»، عامل یکپارچه‌سازی اجتماعی مشهد مقدس
  • ۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند
  • توضیحات وزیر کشور درباره انسداد مرز‌ها
  • سفر زائران اربعین با خودروی شخصی به عراق؟ | واکنش مهم یک مقام دولتی
  • نخستین نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی
  • اعزام ریلی زائران به عتبات عالیات از استان مرکزی
  • لزوم بهره گیری از تمام ظرفیت‌ها برای اعزام زائران اربعین از مرکزی