Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام نیوز به نقل از العالم، تاجر معروف اماراتی که به تازگی نیز قراردادی با یک شرکت اسرائیلی امضا کرده است، می‌گوید که هرگز بازگشتی برای آوارگان فلسطینی به سرزمینشان در کار نخواهد بود.

«خلف الحبتور» تاجر معروف اماراتی گفت که میلیون‌ها آواره فلسطینی که در سراسر جهان پراکنده هستند، هرگز به سرزمین خود که در سال ۱۹۴۸ (اوایل فاجعه اشغال فلسطین) از آن رانده شده‌اند، بازگشتی نخواهند داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الحبتور در مقاله‌ای که در روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» منتشر کرد، نوشت: «یک استدلال معتبر وجود دارد مبنی بر اینکه اسرائیلی‌ها بسیار لجوج هستند اما همین سخن را می‌توان درباره فلسطینیان نیز گفت چرا که همچنان بر حق بازگشت آوارگان مقیم سوریه، اردن، لبنان و دیگر اماکن اصرار دارند».

الحبتور که در دبی اقامت دارد و همواره برای عادی‌سازی روابط بین رژیم صهیونیستی و امارات تبلیغ می‌کرد، افزود: «البته این (بازگشت آوارگان به فلسطین) هرگز اتفاق نخواهد افتاد و آن‌ها این موضوع را به خوبی می‌دانند و بهتر است آن‌ها (آوارگان) از کشورهای میزبان بخواهند که اردوگاه‌های آوارگان را تخریب کرده و به آن‌ها اجازه کار و خانه‌دار شدن را بدهند».

به نوشته روزنامه «القدس‌العربی»، الحبتور همچنین نوشت: «آوارگان با کلیدهای خانه‌هایی که متعلق به آبا و اجدادشان است، امید و آرزوهای کاذبی به فرزندانشان انتقال می‌دهند و نفرت عمیق نسبت به اسرائیلی‌ها را حفظ می‌کنند که به عقیده من این برای هر دو نسل غیرعادلانه است».

آمارهای آژانس امداد و کاریابی آوارگان فلسطینی (آنروا) نشان می‌دهد که تعداد آوارگان فلسطینی که تا سال ۲۰۱۸ به ثبت رسیده‌اند، حدود شش میلیون نفر است.

امارات و بحرین اخیرا با علنی کردن روابط دیپلماتیک خود با رژیم صهیونیستی، در کاخ سفید توافقنامه صلح با این رژیم را امضا کردند.

بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که شرکت‌های اماراتی طی چند هفته گذشته با تعدادی از شرکت‌های صهیونیستی حامی شهرک‌سازی در اراضی اشغالی عربی، قراردادهایی را امضا کرده‌اند.

نام این شرکت‌های صهیونیستی در «فهرست سیاه» مشتمل بر ۱۱۲ شرکت صهیونیستی و بین المللی حامی شهرک‌سازی در اراضی اشغالی عربی که کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل ۱۲ فوریه گذشته آن را منتشر کرد، قرار دارد.

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: امارات تاجر معروف آوارگان فلسطینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۶۳۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اندونزی: هیچ عادی سازی روابطی با اسرائیل وجود ندارد

یک نماینده پارلمان اندونزی امروز (شنبه) اخبار منتشر شده مبنی بر تمایل کشورش برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را تکذیب کرد.

به گزارش ایسنا، «جزولی جوینی» عضو پارلمان اندونزی از حزب عدالت و رفاه، بر امتناع قاطعانه کشورش از عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر تاکید کرد.

وی تنها راه عادی سازی روابط اندونزی با رژیم صهیونیستی را توقف جنایات علیه فلسطینی‌ها و به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطینی دانست.

جوینی گفت: گزارش‌های عبری مبنی بر ترویج ایده عادی‌سازی روابط میان اندونزی و رژیم اشغالگر اسرائیل، تلاش‌هایی با هدف تأثیرگذاری بر افکار عمومی جهانی است؛ چراکه اندونزی تنها کشوری در جنوب شرق آسیا است که با عادی‌سازی موافق نیست.

وی همچنین بر ضرورت حمایت از تلاش‌ها برای معرفی بنیامین نتانیاهو به عنوان «جنایتکار جنگی» تاکید کرد.

در همین راستا، «لالو محمد اقبال» سخنگوی وزارت امور خارجه اندونزی وجود هرگونه برنامه‌ای برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را تکذیب کرد.

این اظهارات پس از آن بیان شد روزنامه عبری زبان «هاآرتص» در گزارشی نوشت: اندونزی که پر جمعیت‌ترین کشور با اکثریت مسلمان در جهان است، برای اولین بار در تاریخ، تعهد و موافقت خود را برای برقراری «روابط دیپلماتیک با اسرائیل» با هدف پیوستن به سازمان بین‌المللی همکاری و توسعه اقتصادی اعلام کرده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بازداشت ۵۰۰۰ فلسطینی در نوار غزه از آغاز جنگ
  • حمله نظامیان صهیونیست به کرانه باختری
  • شهادت ۳۴ فلسطینی در حملات امروز اشغالگران به نوار غزه
  • بازداشت ۸ هزار و ۵۰۵ فلسطینی در کرانه باختری طی ۲۰۶ روز
  • مصر: راه حل نظامی در «رفح» مردود است
  • تاثیر عملیات وعده صادق بر اقتصاد
  • آوارگان فلسطینی اینگونه از دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا تشکر کردند | ببینید
  • ببینید | قدردانی آوارگان فلسطینی از دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا
  • عشایر فلسطینی طرح اشغالگران برای ایجاد هرج و مرج در غزه را خنثی کردند
  • اندونزی: هیچ عادی سازی روابطی با اسرائیل وجود ندارد