Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/تهران فرماندار شهرستان ورامین گفت: بیش از 8 هزار هکتار از اراضی کشاورزی ورامین زیر کشت ارقام مختلف پسته قرار دارد.

 حسین کاغذلو عصر چهارشنبه ۱۶ مهرماه در جریان بازدید از مراحل برداشت و فرآوری محصول پسته مزارع جنوبی ورامین اظهار کرد: اساس اقتصاد ورامین برپایه کشاورزی استوار است و طی سال‌های اخیر، کشاورزان سخت‌کوش شهرستان علاوه بر تولید محصولات استراتژیک گندم، جو، ذرت و صیفی‌جات، به پرورش درخت پسته که با شرایط آب و هوایی منطقه سازگار است، پرداخته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: اراضی جنوبی شهرستان ورامین به دلیل لب‌شور بودن از حدود 14 سال پیش به کشت پسته اختصاص پیدا کرده است، محصولی مهم با ارزش افزوده بالا که به دلیل نیاز اندک به آب، از رشد مناسبی برخوردار بوده و به دلیل کشت در مجاورت کویر، از پیشروی کویر نیز جلوگیری می‌کند.

وی تصریح کرد: ارزش افزوده بالای این محصول باعث شده تا رشد توسعه باغات پسته شهرستان ورامین از سرعت قابل قبولی برخوردار شود و هم اکنون بیش از 8 هزار هکتار از اراضی کشاورزی ورامین زیر کشت ارقام مختلف این محصول قرار گیرد.

کاغذلو اظهار کرد: هم اکنون بیش از 4 هزار هکتار از باغات پسته ورامین که عمدتا از نوع احمدآقایی است؛ بارور بوده و به طور متوسط 2 هزار کیلوگرم محصول خشک از هر هکتار برداشت می‌شود.

وی تأکید کرد: کیفیت بسیار بالای پسته تولید شده در شهرستان ورامین، این محصول را به یک کالای کاملا صادراتی تبدیل کرده ولی به دلیل عدم برندسازی، این محصول با نام سایر استان‌های دارای پسته به بازار عرضه و صادر می‌شود.

فرماندار شهرستان ورامین گفت: تمامی محصول پسته تولید شده در شهرستان ورامین پس از پوست کنی و خشک شدن، به استان کرمان و رفسنجان ارسال شده و از آن جا، با برند رفسنجان به خارج از کشور صادر می‌شود.

وی گفت: در حال حاضر ۲۵ واحد پوست کنی و فراوری پسته در ورامین مشغول به فعالیت می‌باشند که پس از خشک کردن محصول، آن را به  رفسنجان ارسال و پس از بسته بندی به خارج از کشور صادر می‌کنند.

وی اظهار کرد: مسئولان شهرستان ورامین در صدد تشکیل شرکت تعاونی پسته کاران هستند تا محصول پسته شهرستان در قالب این تعاونی فراوری، بسته بندی و با برند و نام ورامین صادر شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پسته ورامین شهرستان ورامین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۶۳۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سند ۱۱۰ هکتاری نهضت ملی مسکن اشکذر صادر شد

به گزارش خبرگزاری مهر، فرساد غفوری گفت: همزمان با سال ۱۴۰۳، سند ۱۱۰ هکتاری طرح نهضت ملی مسکن شهرستان اشکذر صادر شد.

وی افزود: با تلاش و پیگیری کارکنان راه و شهرسازی و اداره ثبت شهرستان، سند ۱۱۰ هکتاری طرح نهضت ملی مسکن اشکذر صادر و تحویل داده شد و با تلاش جهادی و برنامه‌های مختلف همچون طرح نذر خدمت اداره ثبت شهرستان، پرونده یک ساله نهضت ملی اشکذر بسته شد.

کد خبر 6089923

دیگر خبرها

  • جلسه ستاد برداشت سال زراعی ۱۴۰۳_۱۴۰۲ برگزار شد
  • باید به کارگران به عنوان سنگرداران جنگ اقتصادی توجه شود
  • ۸۰۳ میلیون دلار محصولات شیلاتی از مازندران صادر شد
  • خسارت ۱۷۰۰ میلیارد تومانی بارندگی اخیر به زیرساخت‌ها و بخش کشاورزی شهرستان راور
  • رونمایی از تیگو ۹ در نمایشگاه پکن؛ محصول هوشمند چینی چه زمانی به ایران می‌رسد؟
  • سند ۱۱۰ هکتاری نهضت ملی مسکن اشکذر صادر شد
  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر در دزفول
  • برگزاری دوره آموزشی آفات مکنده در یزد
  • خسارت جبران‌ناپذیره بهره‌برداران به دلیل کشت غیراصولی پسته
  • کشت غیراصولی پسته خسارت جبران‌ناپذیری به بهره‌برداران وارد کرده است