Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ محمد کریمیان رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام در پیامی فرا رسیدن اربعین شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) را تسلیت گفت.

 متن پیام تسلیت کریمیان به شرح ذیل است:

بسم اله الرحمن الرحیم

اربعین، روز زنده نگه داشتن یاد و نهضت شهیدان کربلا و رمز ماندگاری نهضت پربار حسینی و اعلام پای بندی به مکتب سرخ عاشوراست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزی که پرچم سرخ پیام شهادت کربلا به دست قافله سالار کربلا حضرت زینب کبری (س) برافراشته شد تا نهضت سرخ حسینی جاودانه بماند.

حماسه حسینی عظمتی بزرگ را در تاریخ رقم زد و این نهضت اسلامی چراغ راه آزاد مردان و مبارزان راه ظلم در سرتاسر دنیا قرار گرفت و به بشریت درس مقاومت و ایثار و نپذیرفتن ظلم را داد.

نمونه واقعی تاثیر پذیری از نهضت حسینی، انقلاب شکوهمند اسلامی است که در تار پود آن حماسه حسینی و در خون آن مبارزه با ظلم و استبداد در جریان است.

از زیبایی‌های اربعین حرکت عاشقان و مشتاقانی است که با پای پیاده به هدف زیارت حضرت، مسافت‌های طولانی را طی می‌کنند و این حرکت در واقع نماد استکبار ستیزی، استعمار ستیزی، ذلت ناپزیری و آزادی خواهی عاشقان و رهروان امام حسین (ع) است.

اگرچه امسال اربعین حسینی با سال‌های اخیر تفاوت دارد و به دلیل شیوع بیماری منحوس کرونا، مراسم پیاده روی اربعین و زیارت سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و یاران باوفای ایشان ممکن نشد، اما دل همه مومنان و عاشقان ولایت و امامت هنوز در تب و تاب اربعین است.

ان شاءالله که هرچه سریعتر سایه شوم و نحس این ویروس از سر تمام انسان‌ها برداشته شود و یکبار دیگر دنیا به حالت عادی بازگشته و تمام امورات زندگی و روزمره مثل سابق معمولی شود و سال دیگر باز استان ایلام میزبان جمعیت میلیونی زائران اربعین حسینی باشد و مسئولان و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی ایلام برای حفظ سلامت مردم و زائران همچون سال‌های اخیر خدمتگزاری صادقانه خود را به نمایش بگذارند.

اینجانب اربعین حضرت اباعبدالله الحسین (ع) سرور و سالار شهیدان کربلا و ۷۲ تن از یاران با وفایش را به پیشگاه حضرت امام زمان (عج)، مقام معظم رهبری و مردم شهید پرور استان ایلام تسلیت عرض می‌نمایم و امیدوارم همواره رهرو آن امام همام در تمامی عرصه‌های زندگی باشیم.

انتهای پیام/ د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی امام حسین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۶۴۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتاب «رضای انقلاب» در حوزه هنری رونمایی می‌شود

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، حجت‌الاسلام فخرزاده نویسنده کتاب «رضای انقلاب» با حضور در برنامه سلام خبرنگار شبکه خبر گفت: این کتاب به زندگی و شرح حال یکی از دلباختگان فکری امام خمینی (ره)، روحانی فاضل و مردمی، حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ رضا مطلبی می‌پردازد که نقش موثری در انقلاب اسلامی داشته است. او روحانی اهل اصفهان است که قبل از انقلاب در محله‌ای آذری‌نشین، به عنوان امام جماعت مسجد فلاح که بعد‌ها به مسجد جامع ابوذر (همان مسجدی که ششم تیر سال ۶۰ واقعه بمب گذاری و حادثه‌ای که برای مقام معظم رهبری اتفاق افتاد) تغییر نام داد منصوب و مشغول فعالیت شد. با فعالیت‌های او مسجد ابوذر خیلی زود به پایگاه طرفداران امام و انقلاب تبدیل شد و پس از پیروزی انقلاب نقش مهمی را در انسجام نیرو‌ها و حفظ نشاط سیاسی در جنوب‌غرب تهران و حمایت از نظام در عرصه‌های مختلف بر عهده گرفت.

وی افزود: احساس کردم این که چطور یک روحانی چنین ظرفیتی در منطقه‌ای ایجاد می‌کند می‌تواند الگو برای همه روحانیون باشد که دوست دارند به جامعه خودشان خدمت کنند.

حجت‌الاسلام فخرزاده گفت: ایشان یکی از تربیت یافتگان حضرت امامند، از روحانیونی که در مسیر نهضت با امام پیوند خوردند و با همان روحیه و همان نگاه آمدند وظیفه خودشان را اعلام کردند. این طور می‌خواهم بگویم که جریان نهضت را که نگاه می‌کنید حضرت امام خیلی تشکیلاتی عمل نمی‌کردند که بگویم یک سازماندهی خاصی داشته باشند بلکه آگاه کردن افراد را معیار خودشان قرار داده بودند.
رسید.

نویسنده کتاب «رضای انقلاب» درباره علت انتخاب اسم کتاب هم افزود: ایشان در صحبت هایشان وقتی صحبت کردند آن هدف اصلی شان چی بوده می‌گفتند که من فقط عاشق انقلاب بودم عاشق نهضت امام بودم همه کارهایشان برای رضای انقلاب بود اسم خودشان هم که رضا یک ایهامی ایجاد شده رضای انقلاب به معنای این که آقارضای انقلابند که انقلابیند هم به معنای این که نیت شان این بوده که در مسیر رضایت انقلاب کار‌های خودشان را سامان بدهند.

حجت‌الاسلام فخرزاده گفت: ما خیلی آدم‌های ارزشمندی داریم که این جریان انقلاب تا به این جا رسانده اند و فکر می‌کنم اگر بتوانیم این‌ها را خوب ترسیم کنیم برای جامعه مان، آن وقت آدم‌ها می‌فهمدند که حالا که به این نقطه رسیدیم نقطه حتما پایانی نیست ما نیاز به ایثارگری‌های بیشتری داریم و نیاز داریم که آدم‌هایی پیدا بشوند که بیایند ادامه مسیر را بدهند تا به آن هدف نهایی برسیم.

آیین رونمایی از کتاب «رضای انقلاب» تازه‌ترین اثر حجت‌الاسلام فخرزاده و انتشارات سوره مهر با حضور اهالی فرهنگ، ادبیات و رسانه و سخنرانی محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگی و ارشاد اسلامی، عصر امروز در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • لزوم تدبیر عراق برای کاهش حوادث رانندگی در ایام اربعین‌حسینی
  • تمهیدات لازم برای اربعین از سوی کشور عراق اندیشیده می شود
  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون‌شهری صادر شد+ سند
  • برگزاری باشکوه کنگره اربعین سال ۱۴۰۳ اولویت ایران و عراق است
  • رویکرد جدید ارائه خدمات در شهرداری اصفهان/ تقویت خدمات‌دهی در ایام اربعین حسینی
  • قدیمی ترین تصاویر رنگی از عتبات عالیات
  • کتاب «رضای انقلاب» در حوزه هنری رونمایی می‌شود
  • نهضت علمی امروز میراث پرافتخار مکتب امام صادق(ع) است
  • عزاداری شهادت حضرت امام صادق (ع)در ایلام
  • مراسم عزاداری سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در ایلام