Web Analytics Made Easy - Statcounter

خطیب زاده خبر داد؛ ایران رسما به جمهوری آذربایجان و ارمنستان یادداشت اعتراضی ارسال کرد

به گزارش خبرگزاری شبستان، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوال خبرنگاران در رابطه با اقدامات کشورمان در خصوص اصابت گلوله‌های شلیک شده (از خاک جمهوری آذربایجان و ارمنستان) به خاک جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: علاوه بر پیگیری موضوع از سوی مرزبانان کشورمان در دیدار با مرزبانان جمهوری‌های آذربایجان و ارمنستان و ارائه نامه اعتراض رسمی نسبت به تعرض‌های صورت گرفته به مناطق مرزی ما از سوی دو کشور، وزارت امور خارجه نیز طی یادداشت رسمی اعتراض شدید دولت جمهوری اسلامی ایران نسبت به اصابت گلوله و راکت‌های شلیک شده به داخل کشور که موجب نقض تمامیت سرزمینی و همچنین سلب امنیت و خسارات مالی به اتباع کشورمان شده است را به دو کشور جمهوری آذربایجان و جمهوری ارمنستان ابلاغ کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن تاکید مجدد بر اینکه جمهوری اسلامی ایران نسبت به امنیت اتباع خود به هیچ وجه اغماض نخواهد کرد، افزود: از دو طرف خواسته ایم در پرتو روابط دوستانه و اصول حسن همجواری، ضمن احترام به حاکمیت و تمامیت سرزمینی جمهوری اسلامی ایران، کلیه اقدامات و تدابیر امنیتی لازم را برای جلوگیری از تکرار اینگونه حوادث غیرقابل قبول اتخاذ کنند.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: سعید خطیب زاده خطیب زاده سخنگوی وزارت خارجه آذربایجان و ارمنستان جمهوری اسلامی ایران جمهوری آذربایجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۶۴۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیدواریم نتایج اجلاس بانجول برای امت اسلامی سودمند و ثمربخش باشد

وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با وزیر امور خارجه گامبیا ابراز امیدواری کرد نتایج اجلاس بانجول برای امت اسلامی سودمند و ثمربخش باشد.

‌به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت امور خارجه، حسین امیرعبداللهیان در یکی از آخرین دیدارها و رایزنی‌های خود در بانجول و در حاشیه اجلاس سران همکاری اسلامی با «مامادو تانگارا» وزیر امور خارجه ‎گامبیا دیدار و گفتگو کرد.

امیرعبداللهیان با اشاره به ابلاغ سلام‌های آیت الله رئیسی به همتای گامبیایی در مراسم افتتاحیه اجلاس سران اسلامی، برگزاری و مدیریت موفق اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی را به همتای خود و دولت و مردم گامبیا تبریک گفت.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین ابراز امیدواری کرد نتایج اجلاس بانجول برای امت اسلامی سودمند و ثمربخش باشد.

وزیر خارجه گامبیا نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از دیدار با همتای ایرانی، به خاطرات خوب خود از سفرش به تهران و اصفهان و مشاهده ظرفیت‌های گسترده ایران در عرصه‌های مختلف علم و فناوری و دانشگاهی اشاره و تأکید کرد: ما ایرانیان را به شجاعت‌شان می‌شناسیم.

وزیر امور خارجه گامبیا ضمن تشکر از حضور و مشارکت فعال کشورمان در اجلاس بانجول تأکید کرد: ما خواستار دوستی و همکاری با کشورهای بزرگ اسلامی از جمله ایران هستیم.

کد خبر 750586

دیگر خبرها

  • استقبال تهران از پاسخ حماس به طرح سیاسی پایان جنگ علیه غزه
  • دیدار رئیس سازمان فرهنگ با معاون وزیر خارجه ارمنستان
  • تلاش جمعی ایران، عربستان، ترکیه، اندونزی و مصر برای پایان جنگ در غزه
  • اعلام آمادگی ارمنستان برای برگزاری دومین نشست جهانی زنان تاثیر گذار
  • اعلام آمادگی ارمنستان برای برگزاری دومین نشست جهانی زنان تاثیرگذار
  • امیدواریم نتایج اجلاس بانجول برای امت اسلامی سودمند و ثمربخش باشد
  • نگاه ویژه ایران به توسعه همکاری با آفریقا
  • دیدار امیرعبداللهیان با همتای ترک: گفتگو درباره تحولات منطقه، فلسطین و روابط دوجانبه
  • تقدیر از تصمیم ترکیه در قطع روابط اقتصادی و تجاری با اسرائیل
  • دیدار وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و اندونزی