Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@00:08:32 GMT

تلاش برای رسیدن به ۹۹ دقیقه خاموشی سالانه در اهواز

تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۶۴۴۰۰

تلاش برای رسیدن به ۹۹ دقیقه خاموشی سالانه در اهواز

ایسنا/خوزستان مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز با اشاره به انجام اقدامات زیر بنایی در شبکه برق اهواز گفت: تاکنون موفق شده‌ایم مدت زمان خاموشی در طول سال را از ۱۷۴۰ دقیقه در سال ۹۶ به ۷۵۹ دقیقه در سال ۹۸ برسانیم و همچنان در تلاش هستیم تا به هدف ۹۹ دقیقه خاموشی در چشم‌انداز۱۴۱۰ دست پیدا کنیم.

حسن کریمی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در سال‌های اخیر با انجام اصلاحات اساسی به منظور افزایش تاب‌آوری تجهیزات و مقاوم‌تر کردن ایزولاسیون شبکه، احداث دو مرکز بزرگ امور نگهداری و تعمیرات شبکه برق فشار متوسط در غرب و شرق اهواز با بهره‌گیری از گروه‌های ویژه کار با خطوط برق‌دار، افزایش تاب‌آوری و مقاوم کردن مکانیکی شبکه، مکانیزاسیون شبکه و بهبود وضعیت شاخص‌های ایمنی، گام‌های اساسی در مسیر پایداری، کاهش خاموشی و افزایش ایمنی برداشته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی با اشاره به راه‌اندازی سامانه مرصاد (مرکز رصد و پایش آنلاین رخدادهای شبکه برق) افزود: در راستای انجام فعالیت‌های زیربنایی در شبکه و با توجه به اینکه میانگین بار فیدرهای شهر اهواز ۱۰ مگاوات یعنی حدود ۲۰۰ آمپر است، ضروری بود گزارش‌هایی از جمله ترموویژن شبکه ظرف مدت ۴۸ ساعت دریافت شوند و به این منظور، سامانه مرصاد در شرکت توزیع برق اهواز راه‌اندازی شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز تصریح کرد: با ایجاد این سامانه، روزانه عیوب شبکه، اقدامات ترموویژن، آنالیز و تجزیه و تحلیل به موقع و آنی عیوب مشاهده‌شده و اصلاح عیوب، یکسان‌سازی در فرآیند انجام کار ترموگرافی و ارسال گزارش‌ها، انجام می‌شود که گامی اساسی در رسیدن به کاهش تلفات شبکه در چشم‌انداز ۱۴۱۰ است.

کریمی با اشاره به اقدامات در زمینه افزایش پایداری شبکه گفت: تعویض ۷۳ هزار مقره سرامیکی و جایگزینی با مقره‌های سیلیکونی، تعویض ۲۴ هزار کات فیوز و استفاده از پایه‌هایی با قدرت کششی و مکانیکی بالاتر به منظور جلوگیری از خاموشی‌های ناشی از طوفان، از جمله اقداماتی است که برای پایداری شبکه برق اهواز انجام شده است.

وی افزود: قالب‌بندی دور تیرهای بتنی به منظور جلوگیری از خوردگی و افزایش مقاومت پایه در مقابل خوردگی و طوفان، نصب کابل خودنگهدار، اجرای طرح‌های تابش (تاب‌آوری اصلاحات بهینه شبکه) به منظور اورهال اساسی خطوط فشار متوسط و ساماندهی وضعیت خروجی ایستگاه‌های فوق توزیع بخش دیگری از فعالیت‌های انجام‌شده در سال‌های اخیر در راستای پایداری شبکه است.

کریمی خاطرنشان کرد: با اجرای برنامه‌هایی در شبکه برق اهواز تاکنون موفق شده‌ایم مدت زمان خاموشی در طول سال را از ۱۷۴۰ دقیقه در سال ۹۶ به ۷۵۹ دقیقه در سال ۹۸ برسانیم و همچنان در تلاش هستیم تا به هدف ۹۹ دقیقه خاموشی در چشم‌انداز۱۴۱۰ دست پیدا کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی اخبار اقتصادی خوزستان برق خاموشي دقیقه در سال برق اهواز شبکه برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۶۴۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی برای مدیریت بارندگی در اهواز

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز از آمادگی برای مدیریت بارندگی و رفع ماندآب احتمالی در شهر در روزهای آینده خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، علی شمسی با اشاره به آمادگی برای مدیریت بارندگی‌های پیش‌رو، اظهار داشت: پس از بارندگی‌های ابتدای فروردین‌ماه و ماندآبی که در شهر رخ داد، بررسی‌های میدانی در هشت منطقه آغاز و لایروبی‌های مورد نیاز انجام شد. لوله‌گذاری در خطوطی که نشست کرده بودند نیز انجام شده است.

وی با بیان اینکه بر اساس پیش‌بینی‌ها بارندگی از چهارشنبه شب و بامداد پنجشنبه آغاز می‌شود و تا روز شنبه ادامه دارد گفت: با توجه به ماهیت بارندگی‌ها در فصل بهار هنوز پیش‌بینی نشده است در نهایت در این چند روز چند میلیمتر بارندگی در اهواز خواهیم داشت. بنابراین آمادگی صددرصدی داریم تا در سریعترین زمان ممکن ماندآبی که در شهر ایجاد می‌شود، رفع شود.

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز گفت: در هر بارندگی، مساله یکی از محلات خود را نشان داده است و تلاش شده مشکلاتی که احصاء شده‌اند، رفع شوند.

وی با اشاره به اینکه تمام ماشین‌آلات و تجهیزات شهرداری اهواز آماده هستند و 50 تانکر مکنده هم اجاره کرده‌ایم گفت:ماشین‌آلات دستگاه‌های دیگر مانند نفت، فولاد و نیشکر نیز آماده هستند تا در صورت وقوع بارندگی بیش از حد نرمال با استفاده از همه ظرفیت استان خوزستان، در کمترین زمان ماندآب از شهر اهواز  خارج شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رفع ۹۰ درصد آبگرفتگی‌های ناشی از بارندگی در اهواز
  • تلاش خدمات شهری شهرداری اهواز برای جمع‌آوری آب‌های سطحی
  • روند اجرایی پروژه‌های عمرانی استان خوزستان باید تسریع شود
  • تلاش برای حل فروکش تنش آبی و ایجاد پایداری شبکه توزیع آب در شهرستان چهارباغ
  • آمادگی برای مدیریت بارندگی در اهواز
  • مدل دانشگاه آزاد برای رسیدن به توانایی گروهی، شبکه سرای نوآوری است
  • سالانه ۲ میلیارد آزمایش پزشکی در کشور انجام می شود
  • توخل: رسیدن به فینال امکان‌پذیر است/ کیم بیش از حد طمع کرد
  • انجام سالانه ۲ میلیارد آزمایش پزشکی با حداقل خطا در کشور
  • در 5 دقیقه با عینک زدن خدافظی کنید!