Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-05@16:27:31 GMT

حسرتی که بر دل عشاق سیدالشهدا ماند

تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۶۴۸۴۹

حسرتی که بر دل عشاق سیدالشهدا ماند

به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، ورود ویروس کرونا به کشور، تمامی معادلات را برهم زد؛ خبر ممنوعیت سفر اربعین، خار مغیلانی بود بر دل‌های زائرانی عاشق که در سال‌های گذشته کوله خود را با مختصر وسایل شخصی پر می‌کردند و به دوش می‌کشیدند و رهسپار قبله دل‌های اربعین می‌شدند.

گرچه اراده‌ها و دل‌ها به سوی کربلا پر می‌زند اما قدم‌های عشاق حسینی در تصمیمات ستاد کرونا سست شده است و همه به خاطر سلامتی جامعه، امسال از دور به محبوب دل های عاشورایی سلام می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به شرایط حاکم در کشور، امسال سفر پیاده‌روی اربعین برای زائران ممکن نشد و طبق اطلاع رسانی ستاد مرکزی اربعین تمامی مرز‌های کشور با کشور عراق مسدود بوده و بنابر مصوبات ستاد مرکزی اربعین و ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، هرگونه تجمع و راهپیمایی به سمت مرز‌ها و یا اماکن مقدسه ممنوع است.

این ستاد در اطلاع دیگری بیان کرد که در راستای رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، انجام هرگونه راهپیمائی و پیاده روی به سمت بارگاه منور حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا (ع) و سایر بقاع متبرکه، به مناسبت اربعین حسینی (ع) ممنوع است.

به تو از دور سلام

رهبر انقلاب دوشنبه ۳۱ شهریور درباره عزاداری اربعین در شرایط کرونا اعلام کردند که «روز اربعین از داخل خانه اظهار ارادت کنید و زیارت اربعین بخوانید و به امام حسین بگویید، ما دلمان می‌خواست بیاییم، نشد. تا یک نظری بکنند، یک کمکی بکنند.»

ایشان در ادامه سخنان خود بیان کردند که «اینکه بلند شویم برویم لب مرز که اظهار ارادت کنیم، نه، از داخل خانه ابراز ارادت کنیم. روز اربعین همه بینشینند در منازل و دو سه زیارت مهم که وارد است را با توجه بخوانند و نزد امام حسین (ع) شکوه کنند و بگویند که ما دلمان می‌خواست بیاییم، ولی نشد، تا ایشان نظری بکنند.»

همچنین رئیس جمهور کشورمان در جلسه امروز هیئت دولت با بیان اینکه مردم ما در سال‌های گذشته با عشق و اشتیاق از هفته‌ها و ماه‌ها پیش خودشان را آماده می‌کردند تصریح کرد: امسال هم دلشان می‌خواست بروند و آن راهپیمایی حیات بخش را ببینند و حضور داشته باشند، اما اینجا ترکیب عقل و عشق است، آن کسی خردمند است که عقل را با عشق ترکیب کند.

رئیس جمهور در این جلسه بیان کرد که در این شرایط باید دستورالعمل‌های بهداشتی را حفظ و محافظت کنید و این برای ما قابل جمع است، این عقل و عشق را می‌توانیم در کنار هم جمع کنیم همین‌که فردا در خانه‌هایمان در جمع‌های کوچک‌مان زیارت اربعین را زمزمه می‌کنیم و می‌خوانیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا اربعین حسینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۶۴۸۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت‌های دولت در پشتیبانی از یادمان‌های دفاع مقدس فعال می‌شوند

به گزارش خبرگزاری مهر، جلسه‌ای با حضور سرهنگ پاسدار روح الله محمد حسین زاده دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور و هیأت امنای یادمان شهدای هویزه درباره مسائل یادمان و تسهیلگری در حل مشکلات یادمان هویزه برگزار شد.

در ابتدا مسؤولان و اعضای هیأت امنای یادمان شهدای هویزه گزارشی از فعالیت‌های خود در ایام اوج جنوب کشور ارائه کردند و مشکلات و انتظارات خود را جهت بهسازی و خدمت رسانی بهتر به زائرین شهدا را اعلام کردند.

سرهنگ حسین زاده ضمن گرامیداشت شهدای هویزه به ویژه شهید علم الهدی و قدردانی از زحمات خادمان و مسؤولان این یادمان گفت: پشتیبانی از یادمان‌ها و فعال سازی و پای کار آوردن ظرفیت هیأت امناهای یادمان‌ها در دستور کار ستاد مرکزی راهیان نور کشور است.

وی افزود: ستاد مرکزی به دنبال فعال‌سازی ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی و دولت در راستای حل مشکلات و مسائل یادمان‌ها است.

در این جلسه حمید صادقی معاون مهندسی ستاد مرکزی راهیان نور کشور و سید ایمان یاراحمدی معاون دولت ستاد مرکزی راهیان نور کشور نیز حضور داشتند.

کد خبر 6097317 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • چاپ هفت و نیم میلیون تعرفه برای مرحله دوم انتخابات
  • ستاد مرکزی راهیان نور از ظرفیت‌های دستگاه‌ها بهره‌مند می‌شود
  • ظرفیت‌های دولت در پشتیبانی از یادمان‌های دفاع مقدس فعال می‌شوند
  • سردار علی فضلی از مناطق راهیان نور بازدید کرد
  • یادواره شهدای عملیات سیدالشهدا
  • آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده/ آماده باش ستاد‌های بحران در ۲ روز آینده
  • تشکیل کمیته‌های مشترک ایران و عراق برای مقابله با اخبار دروغ و جعلی
  • پیش بینی ۲۸۷ شعبه برای دور دوم انتخابات
  • پیشنهاد استاندار خوز‌ستان برای صدور گذرنامه اتباع ‌در اربعین
  • ۴۰هکتاربه پارکینگ شلمچه افزوده شد/پیشرفت۸۰درصدی مخزن آب شرب چذابه