Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خانه ملت، محمدباقر قالیباف در حاشیه نشست با مسئولان وزارت بهداشت و روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در جمع خبرنگاران گفت: یکی از موضوعات جدی که مسئولان حوزه بهداشت و درمان در جلسه امروز مطرح کردند مربوط به حوزه منابع انسانی بود چرا که تداوم بیماری کرونا موجب خستگی کادر درمانی شده است البته با توجه به روحیه‌ای که از پرستاران و کادر درمان دیدم با همه وجودشان تلاش می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت جایگزینی نیروهای جدید کادر درمان گفت: هر چه سریعتر باید نیروهای پرستار استخدام و کارشان را شروع کنند البته قول‌هایی در این زمینه داده شده تا نیروهای شرکتی که در جریان مقابله با کرونا زحمت کشیدند و افرادی که به خاطر بیماری کرونا و مسائل مربوط به آن از مسیر کار خارج شده‌اند، در اولویت جذب قرار گیرند.

رییس قوه مقننه با تأکید بر اینکه موضوع کرونا در حال حاضر موضوع اول کشور است، تصریح کرد: مهمترین موضوع در حوزه کرونا بحث درمان نیست بلکه پیشگیری و تشخیص است؛ در بحث تشخیص مسئولان وزارت بهداشت باید تلاش کنند تا با استفاده از کیت‌های داخلی تشخیص کرونا امر تشخیص را بهتر انجام دهند تا بتوانیم افراد کرونا مثبت را در سریع‌ترین زمان قرنطینه کنیم.

قالیباف در این رابطه ادامه داد: نگوییم سخت‌گیری، بلکه با رعایت جدی‌تر در خصوص فاصله اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم می‌توانیم در این زمینه موفقیت‌هایی کسب کنیم. اینکه ما در شرایط فعلی و با وجود تجربه ۸ ماهه مبارزه با کرونا در فصل پاییز آمار تلفات بالاتری نسبت به روزهایی داشته باشیم که هنوز با این بیماری آشنا نبودیم، پذیرفتنی نیست؛ از این رو باید دست به دست هم دهیم و با همکاری هم شیوع این بیماری را کنترل کنیم.

وی ادامه داد: با اطمینان از روحیه و آمادگی روسای دانشگاه‌ها و بیمارستان‌ها و مسئولان وزارت بهداشت و درمان می‌توانیم در دو ماه آینده شیوع ویروس کرونا را کنترل کنیم.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی ویروس کرونا محمد باقر قالیباف وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی ویروس کرونا محمد باقر قالیباف وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی مجلس شورای اسلامی ویروس کرونا محمد باقر قالیباف وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی اخبار کنکور وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۶۴۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام آزمایش تب مالت دامها نیازمند همکاری مردم در روستاها است

به گزارش خبرنگار مهر، مختار رجایی فر ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: بیماری تب مالت سویه‌های مختلفی دارد و بحث ریشه کنی آن امکان‌پذیر نیست.

وی بیان داشت: باید در این راستا پیشگیری و آگاهی‌رسانی انجام شود و مردم نیز همراه باشند

رجایی فر با بیان اینکه وقتی بیماری دام مثبت می‌شود، دامدار از انجام کشتار فرار می‌کند، گفت: درمان بیماری تب مالت زمانبر بوده و درمان طولانی مدت نیاز دارد، در برخی مواقع، بعد از شش ماه یا یک سال درمان، بیمار به ظاهر خوب می‌شود ولی بعد از یکسال دوباره علائم بیماری ظاهر می‌شود و این باعث تشخیص اشتباه پزشک می‌شود.

کد خبر 6092155

دیگر خبرها

  • انجام آزمایش تب مالت دامها نیازمند همکاری مردم در روستاها است
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • آزمایش خون ممکن است ام‌اس زودرس را تشخیص دهد
  • امکان تشخیص ام‌اس زودرس با آزمایش خون
  • پیشتازی ایران در تشخیص مالاریا / مورد بومی ابتلا در کشور گزارش نشده است
  • پیشرفت ایران در تشخیص مالاریا
  • بیماران«ای‌ال‌اس» با امانت دادن تجهیزات به یکدیگر زنده‌اند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • ماجرای گاز «خنده» قلیان‌ها چیست؟/ جزییات طرح وزارت بهداشت درباره قلیان «اکسیژن»
  • جزییات طرح وزارت بهداشت درباره قلیان «اکسیژن» / ماجرای گاز «خنده» قلیان‌ها