Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-09@00:23:54 GMT

۵۲ درصد تعهدات اشتغال شهرستان کاشمر محقق شده است

تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۶۵۰۷۵

۵۲ درصد تعهدات اشتغال شهرستان کاشمر محقق شده است

مسلم ساقی روز چهارشنبه در سومین جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری کاشمر با بیان اینکه برخی دستگاه‌های اجرایی در درصد تحقق تعهدشان عقب هستند افزود: این دستگاه‌ها باید بر طرح‌ها نظارت داشته باشند و اقدامات صورت گرفته را به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان اعلام کنند تا در سامانه رصد بارگذاری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی کاشمر نیز گفت: برای امسال ۱۸۱۸ فرصت شغلی در تعهد این شهرستان گذاشته شده که تاکنون ۹۴۵ فرصت شغلی در سامانه رصد به ثبت رسیده است.

اباذر میری افزود: امسال در طرح مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی به کارگیری ۱۱۰ کارآموز و کارورز برای شهرستان پیش‌بینی شده که تاکنون ۶۰ مهارت آموز در ۲۰ واحد پذیرنده به کارگیری شده‌اند.

وی ادامه داد: در این طرح به کسانی که دانش‌آموختگان دانشگاهی را به کارگیرند مدت ۳ ماه کمک‌هزینه کارورزی پرداخت خواهد شد و کارورز مشمول قانون کار و تأمین اجتماعی نخواهد بود و اگر طرح به کارگیری ادامه یابد مدت ۲ سال از تخفیف سهم ویژه کارفرما برخوردار خواهند شد. 

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی کاشمر گفت: هرچند امسال در طرح کارورزی دانش‌آموختگان دانشگاهی برای شهرستان کاشمر ۴۵ تعهد تعریف شده و تاکنون ۱۴ قرارداد با کارورزان نیز منعقد گردیده اما هنوز ۳۱ درصد از تعهد خود نسبت به زمان عقب هستیم.

وی افزود: در حوزه مشاغل خانگی نیز امسال ۴۳ تعهد صدور مجوز داریم که تاکنون ۵ مجوز صادر و ۲۴۰ میلیون تومان تخصیص داده شده که ناچیز بوده است.

میری تسهیلات تبصره ۱۶ قانون بودجه و اعتبارات ابلاغی به کمیته امداد را ۸.۵ میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد: در بخش تسهیلات اشتغال روستایی تاکنون برای ۲۵۵ طرح مبلغ ۲۵ میلیارد و ۲۷۷ میلیون تومان در شهرستان پرداخت شده که اشتغال ۵۵۳ نفر را رقم زده است.

وی گفت: از نظر مبلغ پرداختی در اشتغال روستایی کاشمر در رتبه هفتم استان و از نظر تعداد اشتغال ایجاد شده در رتبه نهم استان قرار داریم همچنین در خصوص نظارت بر طرح‌هایی که تسهیلات آنها پرداخت شده تاکنون بر ۱۵۴ طرح از ۲۵۵ طرح نظارت داشته‌ایم که در مجموع هشت طرح انحراف داشته‌اند.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی کاشمر افزود: این شهرستان تاکنون سه هزار و ۲۸۷ نفر آسیب‌دیده ناشی از کرونا داشته که برای جبران خسارت این افراد ۳۳ میلیارد تومان اختصاص یافته است.

کاشمر در ۲۲۸ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.

برچسب‌ها تسهیلات بانکی کاشمر نرخ اشتغال

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تسهیلات بانکی کاشمر نرخ اشتغال تسهیلات بانکی کاشمر نرخ اشتغال اخبار کنکور کار و رفاه اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۶۵۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتغال زندانیان از مهم‌ترین کارهای امنیت‌ساز است

فرماندار شهرستان نایین گفت: یکی از مهم‌ترین و بهترین کارهای نیک و امنیت‌ساز، اشتغال زندانیان است که به کاهش آسیب‌های اجتماعی در شهرستان نایین منجر می‌شود.

محمد کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در اصفهان ضمن قدردانی از مشارکت صاحبان صنایع در حوزه اشتغال زندانیان اظهار کرد: امروز در شهرستان نائین نرخ بیکاری به صورت رسمی اعلام شده از طرف اداره کار، ۶/۹ درصد است، اما در نگاه ما این نرخ بیکاری صفر است زیرا شرایط کار در شهرستان به خوبی فراهم است و برخی تنها علاقه به مشاغل اداری دارند و در سایر مشاغل فعالیت نمی‌کنند.

وی افزود: طی یک سال اخیر بسته‌های مختلفی را با صاحبان صنایع برای تأمین نیروی کار دنبال کردیم که همایش امروز با نگاه به ظرفیت‌های موجود در زندان‌ها و با رویکرد اشتغال است.

فرماندار شهرستان نائین خاطرنشان کرد: همایش یک روزه اشتغال با حضور مدیرکل اشتغال و حرفه‌آموزی سازمان زندان‌های کشور، مدیرکل و معاون اشتغال سازمان زندان‌های استان اصفهان و کارآفرینان، صاحبان صنایع و خیران در زندان نائین با هدف ایجاد انجمن خیران و اشتغال زندانیان در تنها زندان شرق استان اصفهان با رویکرد کاهش تکرار جرم و کمک به خانواده آن‌ها برگزار شد.

کریمی با اشاره به ورود صاحبان صنایع در کارهای نیک، گفت: یکی از مهم‌ترین کارهای خیر امنیت‌ساز، اشتغال زندان است و این اشتغال به کاهش آسیب‌های اجتماعی در شهرستان نائین منجر می‌شود و در زندان نائین فضا برای سرمایه‌گذاری فراهم است.

کد خبر 751454

دیگر خبرها

  • اشتغال و تسهیلات بانکی از مهمترین مطالبات مردمی در تنگستان است
  • حق بیمه اجتماعی ۱۰۴ بانوی سرپرست خانوار در قشم پرداخت شد
  • توفان شدید غرب و جنوب خراسان رضوی را درنوردید
  • بیش از ۹۰ درصد از درخواست‌های مردم در حوزه اشتغال است
  • رفع مشکلات بیجار با برنامه‌ریزی محقق می‌شود
  • جریمه به‌کارگیری اتباع خارجی غیرمجاز اعلام شد
  • جریمه بکارگیری اتباع خارجی غیرمجاز اعلام شد
  • اشتغال زندانیان از مهم‌ترین کارهای امنیت‌ساز است
  • ۸۲ درصد میانگین بارندگی استان بوشهر تحقق یافت
  • تحقق نیمی از تعهدات خیران مدرسه ساز در سال گذشته