Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-30@00:25:49 GMT

ارمنستان: از هر طرح آتش‌بسی استقبال می‌کنیم

تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۶۵۲۸۶

ارمنستان: از هر طرح آتش‌بسی استقبال می‌کنیم

سارگسیان در مصاحبه با خبرگزاری تاس در این خصوص گفت: «ما از هر ایده‌ای که منجر به آتش بس شود استقبال می‌کنیم، از جمله سفر اعضای شورای پارلمان کشورهای عضو گروه مینسک به استپاناکرت. اما این طرح باید توسط اعضای مشترک [این گروه] پیشنهاد شود.»

رئیس‌جمهور ارمنستان همچنین تأکید کرد که اعضای مشترک گروه مینسک تأثیر بسیاری بر روند مذاکرات به منظور آتش‌بس خواهند داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود روسیه اولین کشور در لیست این گروه است، زیرا روابط خوبی را با طرف‌های درگیر در منطقه قره باغ کوهستانی دارد.

گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا به منظور میانجی‌گری میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان برای حل و فصل مناقشات بر سر منطقه قره باغ کوهستانی در سال ۱۹۹۲ تشکیل شد. 

روسیه، فرانسه، آمریکا رؤسای مشترک این گروه هستند.تاکنون تلاش‌ها برای حل مناقشه قره‌باغ در قالب این گروه بی‌نتیجه بوده است.

جمهوری‌های آذربایجان و ارمنستان، دو جمهوری استقلال یافته از اتحاد جماهیر شوروی از سال ۱۹۹۲ به دنبال تصرف این منطقه مورد مناقشه و اعلام خودمختاری این منطقه وارد درگیری نظامی شدند.

دور جدید درگیری‌های نظامی در منطقه قره‌باغ از ۱۰ روز پیش (پنجم مهر) میان ارتش جمهوری آذربایجان و ارتش ارمنستان آغاز شده و از دو روز گذشته نیز حملات به داخل شهرها کشیده شده است.

311311

کد خبر 1440999

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ارمنستان قره باغ جمهوری آذربایجان قره باغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۶۵۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسد خطاب به وزیر بحرینی: همبستگی کشورهای عربی به ثبات در منطقه می‌انجامد

 اسد و الزیانی در این دیدار، روابط دوجانبه و راه‌های گسترش آن و «تلاش‌های بحرین برای برگزاری موفق نشست سران عرب را که قرار است ماه آینده (میلادی) برگزار شود»، بررسی کردند.

وزیر خارجه بحرین و رئیس‌جمهور سوریه مهمترین موضوعات مندرج در دستورکار این نشست را بررسی کردند؛ به نحوی که در راستای منافع مشترک کشور‌های عربی باشد و با چالش‌های کنونی نیز مقابله کند.

بشار اسد خطاب به الزیانی گفت که باید همبستگی کشور‌های عربی و اقدامات مشترک بین آنان تقویت شود تا ثبات در منطقه برقرار گردد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • رایزنی «بلینکن» با سران ایروان و باکو درباره روند صلح بین دو کشور
  • دلیل پاشینیان برای «واگذاری روستاها به آذربایجان»
  • اسد خطاب به وزیر بحرینی: همبستگی کشورهای عربی به ثبات در منطقه می‌انجامد
  • دیدار وزرای خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان در قزاقستان
  • بازداشت معترضان به تصمیم پاشینیان برای «واگذاری روستاها» به باکو
  • واکنش هند به انتقاد باکو از فروش تسلیحات به ارمنستان
  • آغاز خروج نیروهای حافظ صلح از قره باغ
  • امیرعبدالهیان: روابط ایران با قاره آفریقا مبتنی بر احترام متقابل و منافع مشترک است
  • قهرمانی دانشگاه آزاد شیراز در مسابقات تنیس روی میز منطقه یک کشور
  • علی‌اف: فعالیت مرکز نظارت مشترک روسیه و ترکیه به پایان رسید