Web Analytics Made Easy - Statcounter

شورای هیات‌های مذهبی استان اصفهان اعلام کرد: این شورا مراسم اربعین حسینی را در میدان امام علی(ع) اصفهان برگزار نمی‌کند و مراسم عزاداری در مکان‌های پُرجمعیت و بصورت متمرکز توسط هیات‌های مذهبی برگزار نخواهد شد.

به گزارش ایمنا، این شورا در بیانیه‌ای اعلام کرد: زیارت سیدالشهدا(ع) از نشانه‌های مومن و از آداب مهم و ارزشمند مذهب شیعه است لذا هر سال میلیون‌ها نفر مشتاقانه حرم مطهر امام حسین(ع) را زیارت و در عزای سرور و سالار شهیدان عزاداری می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه تاکید شده است: امسال با توجه به انتشار ویروس کرونا و احتمال گسترش آن از طریق ایجاد تجمعات و همچنین به تبعیت از فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر پیروی از مصوبه‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا و قرائت زیارت اربعین از راه دور در منازل به قصد رجاء، این شورا مراسم اربعین را در میدان امام علی(ع) برگزار نمی‌کند و اعلام می‌دارد که مراسم عزاداری در مکان‌های پُرجمعیت و بصورت متمرکز توسط هیات‌های مذهبی برگزار نخواهد شد. 

 شورای هیات‌های مذهبی استان اصفهان در این بیانیه با تشکر از کادر درمان از هیات های مذهبی و بانیان مراسم عزاداری درخواست کرد تا دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت و حتی‌المقدور نذور خود را در قالب کمک‌های مومنانه بین نیازمندان توزیع کنند.

سال‌های گذشته، اجتماع عزاداران حسینی در روز اربعین در میدان امام علی(ع) اصفهان برگزار می‌شد.

منبع: ایرنا

کد خبر 448640

منبع: ایمنا

کلیدواژه: اربعین میدان امام علی ع اربعین حسینی اصفهان هیات های مذهبی سازمان تبلیغات اسلامی مراسم پیاده روی اربعین شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق میدان امام علی ع هیات های مذهبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۶۵۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ شهید گمنام در آستان مقدس مسجد جمکران آرام می‌گیرند

همزمان با ایام شهادت امام جعفر صادق (ع) آیین تشییع و تدفین دو شهید گمنام در آستان مقدس مسجد جمکران برگزار می شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، همزمان با ایام حزن و اندوه شهادت امام جعفر صادق(ع)، آیین تشییع و تدفین دو شهید گمنام با حضور خیل عاشقان و منتظران امام زمان(عج) در آستان مقدس مسجد جمکران برگزار خواهد شد.

در این مراسم که روز جمعه چهاردهم اردیبهشت ماه ساعت 16:30 از انتهای بلوار پیامبر اعظم(ص)، میدان آل یاسین آغاز خواهد شد؛ پیکرهای مطهر این دو شهید گرانقدر دفاع مقدس تا صحن جامع امام مهدی(عج) تشییع و پس از اقامه نماز بر پیکر آنها، «در آغوش امام(عج)» به خاک مقدس جمکران سپرده خواهند شد.

این مراسم با حضور جمعی از خانواده های معظم شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم، مسئولین و مردم انقلابی و همیشه در صحنه استان و زائران میعاد منتظران برگزار خواهد شد.

این دو لاله گلگون کفن در عملیات‌های کربلای 5 و عاشورا به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • ۲ شهید گمنام در آستان مقدس مسجد جمکران آرام می‌گیرند
  • برپایی ۱۷۰ موکب از استان اصفهان در عراق برای زائران اربعین
  • دومین اجتماع بزرگ مردمی منطقه ۲۲ برگزار می‌شود
  • حرکت کاروان عزاداری شهادت امام صادق (ع) از میدان المپیک تا دانشگاه علامه طباطبایی 
  • دسته‌روی هیأت‌های مذهبی در خراسان‌ شمالی برگزار می‌شود
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین سال جاری
  • آغاز فعالیت ستاد اربعین وزارت تعاون در سیستان و بلوچستان
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین امسال
  • حرکت دسته عزاداری در روز شهادت امام جعفر صادق (ع) در تهران برگزار می شود
  • مسدود شدن میدان امام علی به سمت چهار راه بابا قاسم