Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام حسین ملک‌مکان، چهارشنبه در گفت‌ و گو با ایرنا بیان داشت: با استناد به نامه دانشگاه علوم پزشکی شیراز، ۱۴ شهرستان از جمله شیراز، ارسنجان، آباده، سپیدان، بوانات، خرم‌بید، کازرون، خفر، پاسارگاد، فسا، جهرم، استهبان، مرودشت، کوار و توابع این شهرستان‌ها (در مجموع ۳۸ شهر) همچنان در وضعیت قرمز و شرایط ویژه قرار دارند از همین رو با هدف مقابله با شیوع کرونا و حفظ سلامتی شهروندان، نماز جمعه در این مناطق اقامه نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: نماز جمعه در ۳۸ شهر دیگر این استان که در وضعیت سفید یا زرد هستند، با رعایت تمام شیوه‌نامه‌های بهداشتی اقامه می‌شود.

ملک‌مکان از تمام نمازگزاران در شهرستان‌های مجاز درخواست کرد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، از جمله استفاده از ماسک و دستکش، به همراه داشتن مُهر و سجاده شخصی، رعایت فاصله اجتماعی و گرفتن وضو در منزل در نمازجمعه شرکت کنند، همچنین افرادی که سابقه بیماری‌های قلبی و ریوی دارند یا مشکوک به نشانه‌ها و علائم کرونا هستند، فعلا از حضور در نماز جمعه اجتناب کنند.
مدیر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در استان فارس اظهار داشت: معیار سفید بودن وضعیت شهرستان‌ها از نظر نبود آلودگی ویروسی، منوط به اعلام رسمی و کتبی دانشگاه‌های علوم پزشکی این استان یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.
ملک‌مکان، همچنین از سایر نهادها و اشخاص درخواست کرد، بدون اعلام کتبی و رسمی مراجع یادشده، وضعیت شهرها را تعیین نکنند تا موجب نگرانی مردم نشود.

بنا به اظهار سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا ظهر امروز (شانزدهم مهرماه ۹۹) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، چهار هزار و ۱۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۸۲۰ نفر از آنها بستری شدند.
به گفته سیما سادات لاری، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۴۸۳ هزار و ۸۴۴ نفر رسیده است، در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۳۹ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۷ هزار و ۶۵۸ نفر رسید.

برچسب‌ها ویروس کرونا کووید-19 شورای سیاست گذاری ائمه جمعه شیراز وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کووید 19 شورای سیاست گذاری ائمه جمعه شیراز وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی فارس ویروس کرونا کووید 19 شورای سیاست گذاری ائمه جمعه شیراز وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی فارس اخبار کنکور نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۶۶۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام ویژه برنامه‌های شهادت امام صادق (ع) در حرم مطهر شاهچراغ

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل آستان مقدس حضرت شاهچراغ (ع) گفت: به مناسبت ٢٥ شوال، سالروز شهادت امام صادق (ع) ، امروز و فردا ۱۳ و ۱۴ اردیبهشت، بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین آقامیری پیرامون فضائل و مناقب این امام همام سخنرانی و مهدی سروری، ضمن قرائت دعای کمیل، مرثیه‌سرایی می‌کند.
امیرعباس حقیقی‌نیک افزود: شنبه ۱۵ اردیبهشت هم، ارادتمندان اهل بیت عصمت و طهارت ف ساعت ۹ صبح، در قالب دسته‌های عزاداری به سمت این بارگاه منور، حرکت می‌کنند و ساعت ۱۱ در شبستان امام خمینی این حرم مطهر به سوگواری می‌پردازند.
حقیقی‌نیک گفت: سخنران و مداح این مراسم حجت‌الاسلام محمدحسین حدائق و سیدحسین فتح اللهی هستند.
مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل آستان مقدس حضرت شاهچراغ (ع) گفت: در ظهر شهادت، بعد از اقامه نماز ظهر و عصر، اکبر افخمی و در شام شهادت بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء، سیدمحسن رسولی، مرثیه‌سرایی خواهند کرد.

دیگر خبرها

  • اقامه نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان
  • اقامه نماز جمعه ارومیه به امامت حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی
  • اقامه نماز جمعه اصفهان به امامت حجت الاسلام والمسلمین محمودی
  • اعلام ویژه برنامه‌های شهادت امام صادق (ع) در حرم مطهر شاهچراغ
  • گروه های مردمی اقامه نماز جماعت باید تقویت شوند
  • استاندار مازندران: به زیرساخت‌های مساجد بین‌راهی رسیدگی شود
  • اعلام ویژه‌برنامه‌های سالروز شهادت امام صادق(ع )در حرم مطهرحضرت شاهچراغ(ع)
  • نماز جمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد اقامه می‌شود
  • توجه به اقامه نماز موجب ارتقای معنویت در سازمان‌ها می‌شود
  • تنفس ۲۰ دقیقه‌ای جلسه صحن مجلس برای اقامه نماز