Web Analytics Made Easy - Statcounter

وضعیت نابسامان فدراسیون جهانی وزنه برداری و تحقیق در مورد دستگیری و شکنجه ورزشکاران در بلاروس از مهمترین موارد نشست هیات اجرایی کمیته بین المللی المپیک بود.

به گزارش ایسنا و به نقل از سایت کمیته بین‌المللی المپیک، هیات اجرایی کمیته بین‌المللی المپیک نشستی را برگزار کرد و در این نشست در مورد مسائل مختلفی مطرح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توماس باخ رییس کمیته بین‌المللی المپیک در کنفرانس مطبوعاتی پس از این نشست در مورد موضوعات مطرح شده در هیات اجرایی صحبت کرد که به شرح زیر است:

*تهدید جایگاه وزنه برداری در المپیک ۲۰۲۴ به دلیل وضعیت نا بسامان فدراسیون جهانی

باخ اعلام کرد،نگرانی شدیدی در مورد مدیریت فدراسیون جهانی وزنه برداری دارند. به نظر می‌رسد  این مسئله حضور وزنه برداری در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ را تهدید  کند.
باخ گفت: در مورد مدیریت فدراسیون جهانی ، عدم پیشرفت در اصلاحات اساسنامه فدراسیون جهانی  و عدم پذیرش مشاوره مستقل نگرانی‌های شدیدی داریم.
ما این نگرانی‌ها را به فدراسیون جهانی اطلاع داده‌ایم  و همزمان در حال مرور برنامه کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۴ هستیم اما حق انجام اقدامات بیشتر را بسته به هرگونه پیشرفت در آینده برای خود محفوظ خواهیم  داشت. 

باخ تلاش فدراسیون جهانی در مبارزه با دوپینگ را تحسین کرد و گفت: فدراسیون جهانی قراردادی با آژانس بین‌المللی ضد دوپینگ که نهاد مستقل است امضا کرده که این قرارداد تا پایان ۲۰۲۱ است  و این قرارداد بعد از آن هم باید ادامه داشته باشد.

*نگرانی باخ از روند اصلاحات در  فدراسیون جهانی بوکس

باخ در مورد وضعیت فدراسیون جهانی بوکس AIBA نیز گفت: قرار بود اصلاحات حکومتی در AIBA انجام شود  و یک کارگروه نظارتی در IOC به ریاست نناد لالوویچ رییس اتحادیه جهانی کشتی تشکیل شد. من گزارش کارگروه نظارت را دریافت کردم و از عدم پیشرفت اصلاحات بسیار نگرانم.  در حالی صبحت از انتخابات ریاست است که هیچ اصلاحات مهمی  انجام نگرفته است. 

*مجازات در انتظار بلاروس در صورت نقض منشور المپیک

توماس باخ در مورد اینکه گفته شده برخی از ورزشکاران اهل بلاروس به دلیل صحبت علیه رییس جمهور این کشور دستگیر  و شکنجه شده اند، گفت: از ورزشکاران بلاروسی محافظت می‌کنم  و اگر کمیته ملی المپیک بلاروس منشور المپیک را نقض کرده باشد، با ممنوعیت استفاده از پرچم خود در بازی‌های المپیک روبر است. 
هیئت اجرایی IOC تصمیم گرفت که تحقیقات خود را بیشتر کند تا مشخص شود آیا کمیته ملی المپیک تعهدات منشور المپیک را انجام داده است یا خیر. بسته نتیجه تحقیقات ، هیئت اجرایی ممکن است مجبور به تصمیم گیری شود.

 انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کمیته بین المللی المپیک توماس باخ کمیته بین المللی المپیک فدراسیون جهانی وزنه برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۶۶۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانوان کردستانی به یک نشان سیمین نقره دست یافتند

به گزارش خبرنگار مهر، مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی بانوان رده سنی نوجوانان و جوانان کشور و انتخابی تیم ملی از شامگاه یکشنبه به میزبانی همدان آغاز به کار کرد.

دختران شایسته تیم وزنه برداری استان کردستان در روز نخست این دوره از رقابت‌ها موفق به کسب یک مدال سیمین نقره شدند.

در روز اول این پیکارها و در دسته ۵۵ کیلوگرم رده سنی جوانان، «آنیتا فیضی» وزنه‌بردار خوش‌آتیه و صاحب عنوان تیم کردستان به مصاف حریفان خود رفت و توانست در حرکت یک‌ضرب با مهار وزنه ۷۰ کیلوگرمی نشان ارزشمند نقره را کسب کند.

کد خبر 6097731

دیگر خبرها

  • دبیر درباره المپیک: یک طلا بگیریم هنر کردیم!
  • بانوان کردستانی به یک نشان سیمین نقره دست یافتند
  • اعلام آخرین وضعیت انتخاب سرمربی تیم ملی بسکتبال و واکنش به نحوه جدایی دمیر
  • دختر وزنه‌بردار ایرانی با تیم پناهندگان در المپیک پاریس!
  • اقدام عجیب خودی‌هاعلیه ژیمناستیک/وطن‌فروشی منفعت طلب‌ها
  • اقدام عجیب خودی‌ها علیه ژیمناستیک/ اعتراض به سهمیه المپیک ایران!
  • تمام رشته‌های المپیکی باید مورد حمایت قرار گیرند
  • بیانیه چهار بندی سپاهان در واکنش به حکم‌ کمیته انضباطی
  • بیانیه چهار بندی در واکنش به حکم‌ کمیته انضباطی
  • آخرین وضعیت احداث ورزشگاه تختی قم