Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-27@08:54:06 GMT

اربعین خروش آزادی خواهی در برابر ظلم و ستم

تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۶۶۳۶۵

اربعین خروش آزادی خواهی در برابر ظلم و ستم

اربعین و شکوه حضور عاشقان حسینی خروش آزادی خواهی در برابر ظلم و ستم و بی عدالتی جهان است که امسال این عظمت و همبستگی بین المللی در فضای مجازی به تصویر کشیده می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، اربعین حسینی گذر 40 روزه از قیام کربلا و جلوه گاه و نمایشگاه عاشقان دلسوخته آن حضرت که فراتر از مذهب و دین شده و افراد زیادی از گرایش های مختلف دینی و مذهبی در کل دنیا این محبت خود را به نمایش می گذارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

پیاده روی اربعین در سال های گذشته تصویر روشنی از دوستداران امام حسین علیه السلام داشت اما امسال ملاحظات شیوع ویروس کرونا این حرکت عظیم را در فضای حقیقی متوقف اما در فضای مجازی و دل های مسلمانان به تکاپو انداخت.

 

اربعین و شکوه حضور عاشقان حسینی خروش آزادی خواهی در برابر ظلم و ستم و بی عدالتی جهان است که امسال این عظمت و همبستگی بین المللی در فضای مجازی به تصویر کشیده می شود و عاشقان مکتب حسینی با سلیقه، سن، دین، مذهب و تفکرات متفاوت این ارادت را در برابر ظلم و ستم به نمایش می گذارند.

 

فضای اینستاگرام از روزها قبل حال و هوای اربعین گرفته که گاهی خاطرات سال های گذشته مرور می شود و گاهی در مدح و عظمت قیام سالار شهیدان محتواهای مذهبی و فرهنگی منتشر می شود و فضای مجازی در سایر شبکه های اجتماعی نیز دارای این چنین شور و حالی شده است.

 

فضای شهرها نیز به همت مدیریت شهری، هیات های مذهبی و کسبه با نصب پرچم و پخش مداحی یک حال دیگری پیدا کرده و اما به عشق حسین یک سال صبر خواهند کرد و در آینده شکوه عظمت اربعین را به جهانیان نشان می دهند.

 

*پیاده روی اربعین زمینه ساز ظهور امام زمان است

 

جانشین فرمانده سپاه استان اصفهان با اشاره به حرمت عظیم مردم دنیا در روز اربعین گفت: پیاده روی اربعین زمینه ساز ظهور امام زمان است

سرهنگ پاسدار «علی مقوا ساز» درس های مکتب امام حسین علیه السلام را از عوامل خروج از ظلم بیان کرد و افزود: در این مکتب همه اقشار و گروه های سنی به میدان آمده اند و در این مسیر همواره همه مردم به صحنه می آیند که در پیاده روی اربعین هم همین موضوع را می بینیم.

 

وی با بیان اینکه پیاده روی اربعین زمینه ساز ظهور امام زمان است خاطرنشان کرد: حاضرین در این دستگاه همه خواهان برپایی صلح و عدالت بوده و از ظلم بیزارند.

 

پیاده روی اربعین در سال 99 جای خود را در جهاد فرهنگی در فضای مجازی داده و همه گروه های سنی و تفکرهای جهان در این بستر نقش خود را ایفا می کنند تا اینکه حرکت اربعین امسال در تاریخ به ثبت برسد و همه مقدمه ظهور منجی باشد.

 

*فعالیت های اربعین هیات های مذهبی در فضای مجازی

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: فعالیت های اربعین هیات های مذهبی در فضای مجازی و به صورت غیرحضوری است.

 

حجت الاسلام «رحمت الله اروجی» با اشاره به شرایط خاص و لزوم کنترل بیماری کرونا افزود: ایستگاه های صلواتی و موکب های در سطح شهر تحت نظارت و فعالیت هیات های مذهبی نیستند و افراد حقیقی اقدام به برپایی ایستگاه ها کرده اند.

 

وی یادآورشد: فعالیت های حضوری مثل پیاده روی و برپایی موکب به دلیل شیوع بیماری کرونا مجاز نیست و نیاز به همکاری مردم برای کنترل این رفتار سلیقه ای و نظارت دستگاه های اجرایی است.

 

*توزیع بسته های بهداشتی در راستای نیت واقفان

 

مدیربازرسی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان اصفهان به ممنوعیت برگزاری مراسم پیاده روی اربعین در بقاع متبرکه اشاره کرد و گفت: مراسم های این روز در مکان های بسته برگزار نخواهد شد و نباید ایستگاه های صلواتی برپا شود.

 

«حمید بخشی» با بیان اینکه بر فعالیت های فرهنگی بقاع متبرکه استان نظارت می شود، خاطرنشان کرد: متولیان این مراکز دینی و مساجد باید اصول بهداشتی را برای حفظ جان مردم رعایت کنند و در صورت تخلف با آن ها برخورد خواهد شد.

 

وی ادامه داد: از درآمد موقوفات اربعین برای تهیه بسته های بهداشتی استفاده می شود و این حمایت ها در اختیار نیازمندان و عموم مردم قرار خواهد گرفت و البته اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان همراه با خیرین و فعالان فرهنگی بقاع متبرکه بسته های معیشتی نیز آماده کرده و توزیع کرده است.

 

پایان پیام/128

منبع: شبستان

کلیدواژه: ظهور امام زمان عج اربعین حسینی اصفهان فضای مجازی برابر ظلم و ستم پیاده روی اربعین هیات های مذهبی فضای مجازی استان اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۶۶۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حفظ حریم خصوصی و امنیت داده‌های کاربران؛ از ایران تا آمریکا

دستورالعمل محدود شدن جمع آوری داده‌های کاربران توسط شرکت‌های فناوری و دادن قدرت بیشتر به کاربران برای جلوگیری از فروش اطلاعات شخصی شان یا امکان حذف آنها، موضوعی است که در ایران و از سوی مرکز ملی فضای مجازی آغاز شده و در سایر کشورها از جمله آمریکا هم برای تصویب در کنگره این کشور مطرح شده است.

به گزارش ایسنا، در سطح جهان، به منظور حفظ امنیت داده‌ های شخصی کاربران در وب سایت ‌ها یا سامانه ها و پلتفرمهای مجازی، راهکاری با نام کنترل جهانی حریم خصوصی ارایه شده است.

این راهکار در واقع یک استاندارد برای مرورگرهای وب و وب سایت ‌ها است که حریم خصوصی کاربران را حفظ کند. به عنوان مثال، یکی از استانداردهای در نظر گرفته شده، قانونی است که می تواند از فروش داده های کاربران توسط وب سایت‌ ها و مرورگرها به اشخاص ثالث، آن هم بدون رضایت و اطلاع کاربران جلوگیری کند.

دستور العمل اجرایی مرکز ملی فضای مجازی برای حفظ حریم خصوصی کاربران ایرانی

در این راستا سال گذشته مرکز ملی فضای مجازی هم دستورالعمل اجرایی حفاظت از حریم خصوصی کاربران و شیوه جمع آوری، پردازش و نگهداری اطلاعات کاربران را تصویب و به دستگاه‌های مختلف برای اجرا ابلاغ کرد. براساس این دستورالعمل سامانه‌ها و سکوهای فضای مجازی ملزم شدند تا  در برابر تهدیدات سایبری و مخاطرات نقض حفظ حریم خصوصی، کاربرانشان را ایمن کنند. همچنین سامانه‌ها و سکوهای فضای مجازی باید داده‌های کاربران را صرفاً در حد اقلام مورد نیاز و متناسب با اهداف صریح و مشخص جمع آوری کرده و اگر کاربران درخواستی مبنی بر حذف بدون قید و شرط تمام یا بخشی از داده های خود را داشتند، این امکان را فراهم کنند تا ضمن رعایت مفاد قانون آیین دادرسی کیفری، داده های مورد نظر حذف شوند.

حسین دلیریان - سخنگوی مرکز ملی فضای مجازی در همین زمینه خبر داده است که تا قبل از سال جدید، بخش هایی از این دستورالعمل که امکان اجرای سریعتر آن وجود داشت، توسط کسب و کارهای بخش خصوصی و سامانه‌های دولتی اجرا شده و بقیه مفاد دستورالعمل نیز در مسیر اجرا قرار داشته که برای تامین زیرساخت‌ها و ابعاد فنی آن، مهلت اجرای کامل به ۴ ماه پس از تاریخ ابلاغ تمدید شده است.

بازخوانی تجربه آمریکا در حفاظت از کاربران آمریکایی

آمریکا هم برای تصویب قانونی در این زمینه گام برداشته و به تازگی با موافقت نمایندگان کلیدی خود، آن را برای تصویب در کنگره مطرح کرده است.

نکته جالب توجه در قانون آمریکا این است که قانون گذاران این کشور بر این تاکید دارند که جمع آوری داده‌های کاربران توسط شرکت‌های فناوری باید محدود شده و به آمریکایی‌ها قدرت بیشتری برای جلوگیری از فروش اطلاعات شخصی شان یا امکان حذف آنها، داده شود. این دقیقا مشابه دستورالعملی است که مرکز ملی فضای مجازی پیشتر مصوب و ابلاغ کرده است.

از طرفی قانونگذاران آمریکایی این قانون دو حزبی را بهترین فرصت دانستند که در دهه‌های گذشته برای ایجاد استاندارد حفظ حریم خصوصی و امنیت داده‌ها مطرح شده و به افراد حق کنترل اطلاعات شخصی خود را می‌دهد که یک گام مثبت رو به جلو در آمریکا است.

گام رو به جلوی ایران

اما مرکز ملی فضای مجازی کشور در گامی جلوتر در کنار ایجاد امکان مدیریت داده های شخصی کاربران توسط خودشان و افزایش حفظ حریم خصوصی آنها توسط ارایه دهندگان خدمات، براین نکته نیز تاکید داشته که داده هایی که هویت کاربران براساس آنها شناسایی می شود، باید توسط سکوها و سامانه های ارایه دهنده خدمات به صورت رمزنگاری ذخیره شود. این بدان معناست که در صورت هک و نقض اطلاعات این داده ها در زمان انتشار امکان بازیابی و شناسایی نخواهند داشت.

در واقع دستورالعمل این مرکز، علاوه بر این که سپری محافظ در برابر مهاجمان برای کاهش خطر نقض حریم خصوصی مردم ایجاد کرده، ارایه دهندگان خدمات را موظف به توضیح چگونگی جمع آوری و استفاده از این داده ها و در نهایت رمز نگاری و ارتقای ایمنی داده های ذخیره شده نیز کرده است.

نکته عبرت آموز برای نخبگان ایرانی

البته باید دید که در نهایت پیش نویس ارایه شده در کنگره آمریکا با چه اصلاحات و مفادی مصوب و اجرایی خواهد شد، چرا که کنگره آمریکا قبلا هم درباره اقدامات حفاظتی حریم خصوصی در فضای آنلاین بحث داشته و درباره استفاده از داده ها توسط شبکه های اجتماعی اعلام نگرانی کرده است اما نمایندگان آن به اجماع و توافق در این حوزه دست نیافتند.

در حالی که در ایران هرگونه قانونگذاری درباره فضای مجازی با مخالفت برخی جریان ها روبه رو می شود اما توافق اولیه قانون گذاران آمریکایی در تصویب قانونی همانند دستورالعمل مرکز ملی فضای مجازی که در آن خواست کاربران در آن در کنار منافع ارایه دهندگان خدمات در نظر گرفته شده، دستاوردی بزرگی در آمریکا اعلام شده است و این یک نکته عبرت آموز برای نخبگان ایرانی باشد که تلاش کنند وفاق ملی در جهت ساماندهی فضای مجازی ایران ایجاد شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حفظ حریم خصوصی و امنیت داده‌های کاربران؛ از ایران تا آمریکا
  • عضو کانال‌های فضای مجازی صداوسیمای گلستان شوید
  • استان‌های برتر اجرای پویش ستاره‌های زمین معرفی شدند
  • سوژه جدید فضای مجازی؛ اشک‌های سردار رادان در قم بعد از یک شعار! | فیلم
  • معرفی متخلفان فضای مجازی در قم به مراجع قضایی
  • برگزاری کنفرانس بین المللی وب پژوهی در دانشگاه علم و فرهنگ
  • چرا رهبری درباره گشت ارشاد و طرح نور تذکر داده بودند؟
  • چرا نباید نگران نسل Z بود؟
  • اجرای هوشمندانه طرح نور در فضای مجازی
  • پلیس اصفهان خبر داد: اجرای هوشمندانه طرح نور در فضای مجازی