Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، یک هفته پس از برگزاری مناظره جنجالی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا و «جو بایدن» رقیب دموکرات وی و طرح مجدد ادعاهایی در خصوص تبانی ترامپ با مقامات مسکو، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در واکنش به ادعای اخیر نامزد دموکرات انتخابات آمریکا که ترامپ را «سگ دست آموز پوتین» خوانده بود، گفت که این اظهارات نشاندهنده فقدان فرهنگ سیاسی معاون پیشین رئیس جمهور آمریکا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهور روسیه همچنین تأکید کرد که این نوع اظهارات برای وجهه جهانی روسیه مفید است؛ زیرا نشان می دهد که این کشور از قدرت و نفوذی وسیع برخوردار است. وی در ادامه از سخنان غیر دوستانه نامزد دموکرات انتخابات آمریکا در قبال روسیه ابراز تأسف کرد.

پوتین گفت: «خطاب به نامزد حزب دموکرات آمریکا، می توانم بگویم که ما شاهد سخنان کاملاً زننده و ضد روسی هستیم. متأسفانه، ما به آن عادت کرده ایم».

در عین حال، پوتین خاطرنشان کرد که آماده است با رئیس جمهور منتخب مردم آمریکا همکاری کند. وی تأکید کرد که حزب دموکرات در حال حاضر به سمت آنچه که در اروپا تحت عنوان سیاستهای سوسیال دموکرات شناخته می شود و به لحاظ ایدئولوژیکی برای مردم روسیه بیگانه نیست، گرایش پیدا کرده است.

رئیس جمهور روسیه در ادامه افزود که چنانچه بایدن انتخاب شود، دو طرف [مسکو- واشنگتن] حتی ممکن است برای ارتباط متقابل خود «اصول ایدئولوژیکی» معینی بیابند.

پوتین همچنین با اشاره به ابراز تمایل مکرر ترامپ به آغاز گفتگوها با روسیه خاطرنشان کرد که گفته های ترامپ در این باره همیشه به عمل تبدیل نشدند.

کد خبر 5043150

منبع: مهر

کلیدواژه: ایالات متحده امریکا روسیه جو بایدن دونالد ترامپ انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 ایالات متحده امریکا عراق دونالد ترامپ ویروس کرونا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 رژیم صهیونیستی مناقشه قره باغ فلسطین عربستان سعودی ارمنستان لبنان جو بایدن روسیه جمهوری آذربایجان رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۶۶۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زاخارووا: پلوسی به آمریکایی‌ها توهین می‌کند

سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز (جمعه) گفت، پلوسی با تلاش برای مقصر دانستن مسکو در موج اعتراضات حمایتی از فلسطین در آمریکا به مردم کشورش توهین می‌کند.

به گزارش ایسنا، نانسی پلوسی رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا اعتراضات حمایتی از فلسطین در سراسر آمریکا و دانشگاه های این کشور را به گردن روسیه انداخت.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، پلوسی همچنین در مصاحبه‌ای با شبکه خبری ایرلندی RTE اذعان کرد که احساسات طرفدار فلسطین می‌تواند بر حمایت بایدن در جریان رای‌گیری ریاست ‌جمهوری آمریکا در ماه نوامبر تاثیر بگذارد و مدعی شد که ولادیمیر پوتین، رئیس ‌جمهور روسیه خواهان انتخاب نامزد احتمالی جمهوری‌خواه یعنی دونالد ترامپ است.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز با اشاره به گفته‌های پلوسی گفت: «این گفته‌ها را فقط می‌شود به عنوان توهین به آمریکایی‌ها و بی‌اعتنایی به دموکراسی تلقی کرد.»

در ماه ژانویه ۲۲۴، رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا از اف.بی.آی خواست تا در مورد تامین مالی گروه‌های طرفدار فلسطین تحقیق کند و ادعا کرد که درخواست‌های آنها برای آتش‌بس در غزه «پیام پوتین» است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بلومبرگ: تیم اقتصادی ترامپ به دنبال مقابله با کشورهایی است که دلارزدایی می‌کنند
  • زاخارووا: پلوسی به آمریکایی‌ها توهین می‌کند
  • ادعای پلوسی درباره پوتین، توهین به آمریکایی‌ها و دموکراسی است
  • پوتین: پاسخ متقارن به تحریم‌های غرب به نفع روسیه نیست
  • پوتین به چین سفر می‌کند
  • «پوتین» ماه می به چین سفر می کند
  • «پوتین» ماه می به چین سفر می‌کند
  • بایدن یا ترامپ؟ / کدام نقاط ابهام، سرنوشت کاخ سفید را غیرقابل پیس‌بینی کرده؟
  • پوتین: تروریسم همچنان بزرگترین خطر قرن بیست و یکم است
  • امنیت منطقه محور اصلی دیدار پوتین و علی‌اف