Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@15:53:55 GMT

اشتغال ۱۱۰ هزار نفر در لرستان در زمینه صنایع‌دستی

تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۶۶۴۳۹

اشتغال ۱۱۰ هزار نفر در لرستان در زمینه صنایع‌دستی

ایسنا/لرستان مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری لرستان گفت: ۱۱۰ هزار نفر در استان به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم در زمینهٔ صنایع‌دستی استان مشغول به کار هستند.

سید امین قاسمی ۱۶ مهرماه اظهار کرد: لرستان یکی از استان‌هایی است که در زمینه صنایع‌دستی در ایران دارای تنوع بالا و زیبایی منحصربه‌فردی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: در زمینه تولید و فروش صنایع‌دستی در لرستان، ۳۰ هزار نفر به‌صورت مستقیم و ۸۰ هزار نفر به‌صورت غیرمستقیم مشغول به کار هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری لرستان خاطرنشان کرد: در شهرستان خرم‌آباد، یک بازارچه ثابت فروش صنایع‌دستی در محوطه باغ گلستان ایجاد شده که در غرفه‌های آن محصولات صنایع‌دستی مربوط به‌کل استان به فروش می‌رسد.

قاسمی اضافه کرد: در شهرستان‌های بروجرد و الیگودرز نیز بازارچه‌های خودگردان فروش صنایع‌دستی برقرار است که این موارد نیز ظرفیت خوبی در جهت ایجاد اشتغال محسوب می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه در زمینه تولید صنایع‌دستی نیز کارگاه‌هایی در سطح استان فعال هستند، بیان کرد: ۱۵۰ کارگاه تولیدی صنایع‌دستی ثبت شده و دارای مجوز در سطح استان فعالیت دارند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری لرستان ادامه داد: همچنین ۳۵ کارگاه تولیدی صنایع‌دستی به‌صورت مشاغل خانگی، در شهرستان‌های خرم‌آباد، بروجرد، کوهدشت و الیگودرز به‌عنوان پایلوت فعال هستند.

قاسمی اظهار کرد: این صنایع‌دستی شامل گلیم‌بافی، ماشته، لباس لری، ورشو، مسگری، چرم‌دوزی، حرمی، گیوه، کمانچه و خراطی هستند.

وی در خصوص تولید لباس لری عنوان کرد: یک کارگاه تولید لباس لری در خرم‌آباد وجود دارد و برخی افراد هم به‌صورت خصوصی اقدام به تولید آن می‌کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری لرستان تصریح کرد: در زمینه تولید گلونی نیز کارگاهی تحت عنوان صنایع‌دستی نداریم اما یک کارگاه صنعتی وجود دارد که شخصی به‌صورت خصوصی آن را تولید می‌کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری صنایع دستی ورشو ميراث فرهنگي اشتغال صنایع دستی و گردشگری لرستان مدیرکل میراث فرهنگی هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۶۶۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح کارگاه اشتغال‌زایی برای معتادان در مشهد

به گزارش قدس خراسان به نقل از مرکز رسانه و روابط عمومی دادگستری خراسان رضوی، در راستای طرح بازگشت به زندگی سالم، امروز پنجم اردیبهشت ماه با حضور معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و جمعی از مدیران بهزیستی و شهرداری مشهد کارگاه اشتغال‌زایی برای معتادان در مشهد افتتاح شد.

معاون دادستان و سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۹ مشهد در این مراسم گفت: می‌توان تهدیدی که یک معتاد برای جامعه دارد را به فرصت تبدیل کرد و آن با استفاده از به کارگیری معتادان به عنوان نیروی کار امکان پذیر است. 

گفتنی است در این طرح، از اقامت صرف معتادان پرهیز شده و در آن آموزش و مراقبت‌های بعد از خروج و اشتغال مددجویان مدنظر است. در این مرکز، مددجو از نظر مهارتی و شخصیتی توانمند می‌شود، همزمان تحت درمان قرار می‌گیرد و با جلسات آموزشی، کسب مهارت و برنامه‌های ورزشی و تفریحی روند بهبود را طی می‌کند و همزمان در یک کارگاه تولیدی مشغول به کار می‌شود و کسب درآمد می‌کند.

دیگر خبرها

  • لزوم برندسازی محصولات برای جلوگیری از خام فروشی در مازندران
  • «چرم دوزی» اشتغال کهن برای نسل نو
  • توصیه محمد معتمدی برای استفاده از صنایع دستی + فیلم
  • اجرای ۱۶ طرح طبقه بندی مشاغل جدید در کارگاه های گیلان
  • بیش از ۱۹۰۰۰ واحد کارگری و کارگاه‌ تولیدی در کردستان وجود دارد
  • گردشگری، مردمی‌ترین سهم ما در اقتصاد است
  • همت والای کارگران زمینه ساز تحقق شعار سال خواهد شد
  • برگزاری دوره‌های رایگان آموزش صنایع دستی در لرستان
  • رونق تولید و اشتغال‌زایی؛ ثمره سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکت صنایع پیشرفته رضوی در پروژه‌های فناورانه
  • افتتاح کارگاه اشتغال‌زایی برای معتادان در مشهد