Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان جنوبی سرپرست فرمانداری خوسف گفت: علی‌رغم در اختیار داشتن پروژه‌های بزرگ کشاورزی با مدیریت بنیاد مستضعفان، آنطور که نیاز منطقه است بازگشت سرمایه گذاری در استان مشهود نیست و خواستار توجه بیشتر این نهاد تاثیرگذار هستیم.

محمدعلی آخوندی، امروز چهارشنبه ۱۶ مهرماه در دیدار با نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: این شهرستان دارای شرایط خاصی بوده و به دلیل نزدیکی به بیرجند؛ مرکز استان برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی جای مناسبی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش ایسنا، وی افزود: شهرستان خوسف به دلیل موقعیت خاص خود می‌تواند پذیرای سرریز جمعیت مرکز استان باشد و از حاشیه نشینی در مرکز استان جلوگیری کند.

آخوندی بیان کرد: جمعیت به عنوان یکی از اصلی‌ترین شاخص‌های توزیع اعتبار بوده و پراکندگی جمعیت هزینه‌های اجرای پروژه‌های عمرانی را افزایش می‌دهد که این مسئله در شاخص‌های توزیع اعتبار کمتر در نظر گرفته شده است.

سرپرست فرمانداری خوسف ادامه داد: جمعیت غیر ساکن که بیشتر ایام در شهرستان حضور دارند و در سرشماری‌ها در نظر گرفته نشده‌اند باعث ایجاد مشکلاتی شده‌اند چراکه اعتبارات و اجرای پروژه‌های عمرانی بر اساس جمعیت سرشماری واریز می‌شود.

وی بر جلب مشارکت بزرگان شهرستان تاکید کرد و افزود: جز با همکاری و تعامل تمام دستگاه‌های دولتی و مردم بسیاری از مشکلات مرتفع نخواهد شد.

سرپرست فرمانداری خوسف اظهار کرد: آمار ساخت و ساز در شهر خوسف پایین بوده و این موضوع درآمدهای شهرداری را با کاهش روبرو کرده است.

وی ادامه داد: به دلیل بافت خاص شهر خوسف ایجاد شبکه فاضلاب در شهر خوسف به عنوان یک مطالبه عمومی است که امیدواریم به زودی سازمان برنامه و بودجه با تخصیص اعتبار این پروژه موافقت کند.

آخوندی اظهار کرد: جلب مشارکت سرمایه گذاری می‌تواند پایه‌ای برای رشد شهرستان باشد و در این راستا تمام دستگاه‌های دولتی موظف به نهایت همکاری با سرمایه گذاران هستند.

سرپرست فرمانداری خوسف ادامه داد: مشکل توزیع گاز مایع مشکلاتی را برای مردم به خصوص در روستاها ایجاد کرده است که پیگیری‌های لازم برای برطرف کردن مشکلات موجود در دست اقدام است.

وی تکمیل جاده آبگرم لوت به نای بند یکی از پروژه‌های مهم شهرستان دانست و ابراز امیدواری کرد با پیگیری‌های استاندار و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی این پروژه ردیف اعتبار ملی دریافت کند.

وی گفت: در صورت تکمیل این پروژه مسیر دسترسی از جنوب کشور به مرکز استان و جاده ترانزیتی حدود ۱۲۰ کیلومتر کاهش پیدا می‌کنند و این طرح دارای توجیه فنی و اقتصادی است.

آخوندی اظهار کرد: این مسیر ترانزیتی به عنوان شاهرگ حیاتی شهرستان بوده که با احداث آن برخی از مشکلات امنیتی نیز برطرف می‌شود.

آخوندی ادامه داد: علی‌رغم در اختیار داشتن پروژه‌های بزرگ کشاورزی با مدیریت بنیاد مستضعفان، آنطور که نیاز منطقه است بازگشت سرمایه گذاری در استان مشهود نیست و خواستار توجه بیشتر این نهاد تاثیرگذار هستیم.

سرپرست فرمانداری خوسف بیان کرد: این شهرستان دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی در زمینه کشاورزی و دامداری است که با توجه به خرده مالکی بسیاری از طرح و مشوق‌ها این موضوع به آن‌ها تعلق نمی‌گیرد.

آخوندی یادآور شد: بیمارستان شهر خوسف ردیف ملی دریافت کرده، اما میزان تخصیص اعتبارات این پروژه کم است که امیدواریم با تخصیص اعتبار بیشتر، سرعت پروژه دو چندان شود.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی خوسف سرپرست فرمانداری خوسف سرمایه گذاری مرکز استان شهر خوسف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۶۶۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهمین تلاش برای صلح در غزه/ آتش بس در غزه باید ضمانت اجرایی داشته باشد

کارشناس مسائل غرب آسیا با یادآوری اینکه مذاکرات فعلی دهمین دور از مذاکرات در طول هفت ماه گذشته تلقی می‌شود، گفت: اگر مذاکرات در روز یکشنبه به نتیجه نرسد جنگ ادامه پیدا خواهد کرد که باید برای رسیدن به این هدف یک سری تضمین‌ها و پیشنهاداتی را به طرف فلسطینی ارائه شود.

حسن هانی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: مذاکرات آتش بس روز شنبه در قاهره بین نمایندگان دولت مصر، رژیم صهیونیستی، حماس و قطر به دلیل زیاده خواهی و کارشکنی هیئت صهیونیستی با شکست مواجه شد.

وی با بیان اینکه قرار بود روند ادامه مذاکرات امروز یکشنبه در قاهره از سر گرفته شود، یادآور شد: اصرار نمایندگان آمریکا این است که مذاکرات تا رسیدن به یک خروجی قابل قبول ادامه پیدا کند، حماس توقف جنگ به صورت کامل را همراه با خروج نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی از غزه، بازگشت آوارگان به محل زندگی خود و نیز بازسازی غزه و دریافت کمک‌های انسان دوستانه توسط مردم غزه بخشی از شرایط خود اعلام کرده است.

کارشناس مسائل غرب آسیا با یادآوری اینکه مذاکرات فعلی دهمین دور از مذاکرات در طول هفت ماه گذشته تلقی می‌شود، تصریح کرد: هیئت رژیم صهیونیستی اصرار دارند قبل از آتش بس گروگان‌ها آزاد شوند و به همین دلیل خواهان آن هستند که مذاکرات از سر گرفته شود اما برای رسیدن به این هدف باید یک سری تضمین‌ها و پیشنهاداتی را هم برای عملیاتی کردن به طرف فلسطینی ارائه بدهند و به همین دلیل به نظر می‌رسد اگر مذاکرات در روز یکشنبه به نتیجه نرسد قطعاً جنگ ادامه پیدا خواهد کرد.

وی ادامه داد: در حالی که آمریکا، مصر و هم کشورهای اروپایی اعلام کرده‌اند که حمله به رفح ممکن است اوضاع را پیچیده‌تر کند اما اصرار بنیامین نتانیاهو بر این است که به رفح حمله کند بنابراین آنچنان که به نظر می‌رسد طرح چهار مرحله‌ای در طول ۱۲۴ روز آتش بس برقرار شود هنوز نهایی نشده است و روزنامه‌های صهیونیستی هم بخشی از طرح چهار مرحله‌ای آتش بس در غزه را منتشر کردند اما هنوز خروجی قابل قبولی نداشته است.

هانی زاده در خصوص طرح چهار مرحله‌ای آتش بس تشریح کرد: قرار بر این بود که در طول این مدت هم کمک‌های انسان دوستانه و هم آتش بس برقرار شود؛ این طرح قابل قبول است اما باید ضمانت اجرایی هم باید داشته باشد تا رژیم صهیونیستی پس از آزادی گروگان‌ها دوباره حملات خود را آغاز نکند؛ به همین دلیل به نظر می‌رسد آزادی گروگان‌ها در مقابل آزادی اسرای فلسطینی در بند رژیم صهیونیستی بخش‌های مهمی از این طرح را تشکیل می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: لازم است گروگان‌ها در یک فرایند زمانی ۱۲۴ روزه حین آتش بس به تدریج در مقابل شماری از زندانیان اسیر فلسطین آزاد شوند و آتش بس هم با نظارت سازمان ملل انجام شود؛ اگر این طرح عملیاتی شود قطعاً مورد قبول حماس نیز قرار خواهد گرفت.

کد خبر 750668

دیگر خبرها

  • دستگاه های اجرایی تنگستان در برگزاری مراسم سوم خرداد همکاری کنند
  • لزوم نظارت مستمر بر اجرای مناسب پروژه‌های مشارکتی در شهر اصفهان
  • دهمین تلاش برای صلح در غزه/ آتش بس در غزه باید ضمانت اجرایی داشته باشد
  • سه پروژه بهداشتی و درمانی در شهرستان چالدران به بهره‌برداری می‌رسد
  • یکپارچه‌سازی ۶۵ هزار هکتار زمین کشاورزی به سرمایه‌گذار چینی واگذار شد
  • اهمیت توسعه میادین مشترک کشور با سرمایه مردمی و توان بخش خصوصی
  • محورهای مواصلاتی شهرستان خوسف آسیب جدی دیده‌اند
  • آسیب جدی به راه‌های شهرستان خوسف در پی جاری شدن سیلاب
  • ارائه خدمات به بیش از ۱۶۰۰ سرمایه‌گذار و فعال اقتصادی
  • نجات کودک ۱۰ ساله خوسفی با تلاش نیرو‌های هلال احمر