Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@20:56:48 GMT

افزایش قیمت مسکن نتیجه تولید کم در چند سال گذشته است

تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۶۶۶۱۳

افزایش قیمت مسکن نتیجه تولید کم در چند سال گذشته است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صداوسیما، نایب رئیس انجمن انبوه سازان در برنامه تیتر امشب شبکه خبر گفت: قسمت عمده تولید مسکن در دست بخش خصوصی است و برای رفع مشکلات بخش مسکن، باید موانع تولید رفع شود.

وی با تاکید بر تغییر در سیاست‌های راهبردی بخش مسکن گفت: بخش مسکن باید برای بخش خصوصی جذاب شود.

ایرج رهبر با بیان اینکه بیش از یکسال است که روند افزایشی مسکن غیر قابل کنترل شده است، گفت: فقط بخش مسکن نیست بلکه بخش‌های دیگر هم دچار افزایش قیمت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه وضعیت امروز نتیجه ۵ سال گذشته است، گفت: افزایش امروز قیمت مسکن نتیجه تولید کم در چند سال گذشته است.

نایب رئیس انجمن انبوه سازان گفت: طرح‌های ارائه شده برای مسکن قابل قبول است و در این میان مجلس هم طرح‌های مؤثری برای مسکن دارد.

وی افزود: برنامه‌های طرح ریزی شده درباره مسکن در دو سال آینده اثرگذاری خود را نشان خواهد داد.

نایب رئیس انجمن انبوه سازان با بیان اینکه سیاست اجرایی در بخش مسکن باید عوض شود، گفت: موانع سر راه بخش خصوصی را باید برطرف کنیم تا مثل گذشته بخش مسکن برای بخش خصوصی جذاب باشد.

مهدی روان شادنیا - کارشناس بازار مسکن هم گفت: بازارهای موازی مسکن در قیمت مسکن مؤثر هستند.

وی افزود: تسهیلات در دنیا قسمت اعظم قیمت مسکن را شامل می‌شود، اما در سال‌های اخیر با توجه به افزایش قیمت مسکن ناچیز شده است.

روان شادنیا گفت: متوسط متراژ ساختمان که پروانه گرفته در کل کشور ناچیز است که این نشان می‌دهد که سرمایه گذاری در بخش مسکن هنوز خرد و کوچک است.

کارشناس بازار مسکن گفت: ظرفیت فنی و مهندسی کشور بالاست به شرطی که از این ظرفیت حمایت مالی شود.

محمدعلی دهقان دهنوی - معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی هم گفت: بخش مسکن در منظر کلان یک بازار ثانوی برای مردم مورد توجه است.

دهقان دهنوی افزود: نمی‌توان انتظار داشت که قیمت ارز بالا باشد، اما مسکن رشد قیمت نداشته باشد.

وی افزود: از منظر خرد بخش مسکن تنوع زیادی دارد و طبقات بیشتری نیاز به مسکن دارند و همین در نظام تولید، تقاضا و … منعکس می‌شود.

محمود محمودزاده - معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی هم گفت: مسکن موضوع کوتاه مدت نیست و نمی‌شود در یک سال در بازار مسکن تغییر ایجاد کرد.

محمودزاده افزود: با درک شرایط اقتصادی برنامه‌هایی برای مسکن طرح کردیم و در آینده تغییراتی را شاهد خواهیم بود.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: در حال حاضر طرح اقدام ملی مسکن ۴۰۰ هزار واحد است و ۷۰۰ هزار واحد هم با دستگاهای ذیصلاح قرارداد بسته شده است.

محمودزاده افزود: ما چند اقدام کوتاه مدت در بازار اجاره انجام داده ایم و اقداماتی هم در تأمین مسکن میان مدت و بلند مدت مثل اجاره دار حرفه‌ای که برای همیشه اجاره داری قانونمند می‌شود، انجام داده ایم.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: ما امیدواریم با افزایش تولید، بخشی از مشکلات مسکن حل شود.

محمودزاده افزود: افزایش قیمت مسکن در دو سال گذشته به دلیل جذابیت بازارهای دیگر بوده به همین دلیل ساخت و ساز در این زمان کمتر شده است.

کد خبر 5043152

منبع: مهر

کلیدواژه: قیمت مسکن ایرج رهبر انجمن انبوه سازان تهران قیمت دلار ویروس کرونا تولید نفت بازار سهام بانک مرکزی ایران قیمت نفت شاخص کل بورس وزارت جهاد کشاورزی قیمت طلا وزارت صنعت معدن و تجارت اقتصاد آمریکا قیمت یورو قیمت سکه بهار آزادی بورس تهران افزایش قیمت سال گذشته بخش خصوصی قیمت مسکن بخش مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۶۶۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصمیم عربستان باعث افزایش قیمت نفت شد

در پی تصمیم عربستان سعودی برای افزایش قیمت فروش نفت خود به اکثر مناطق جهان در ژوئن، قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه بازار آسیا افزایش یافت.

به گزارش ایسنا، بهای معاملات نفت برنت با ۳۴ سنت معادل ۰.۴ درصد افزایش، به ۸۳ دلار و ۳۰ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۳۴ سنت معادل ۰.۴ درصد افزایش یافت و به ۷۸ دلار و ۴۵ سنت در هر بشکه رسید.

عربستان سعودی، قیمت فروش رسمی نفت خود به آسیا، شمال غربی اروپا و مدیترانه را در ژوئن، افزایش خواهد داد که منعکس کننده انتظارات برای تقاضای قوی در تابستان امسال است.

وارن پاترسون، مدیر تحقیقات کالای شرکت آی‌ان‌جی در این باره گفت: قیمت نفت پس از این که هفته گذشته تحت تاثیر فروکش تنش‌های ژئوپلیتیکی، بیش از ۷.۳ درصد سقوط کرد، هفته معاملاتی جاری را با افزایش آغاز کرد. این افزایش پس از اقدام عربستان سعودی در افزایش قیمت فروش رسمی نفت خود به اکثر مناطق جهان در بحبوحه محدود شدن عرضه در سه ماهه جاری، روی داد.

در چین که بزرگترین واردکننده نفت در جهان است، فعالیت بخش خدمات برای ششمین ماه متوالی، به روند توسعه ادامه داد و رشد سفارش‌های جدید، سرعت گرفت و اعتماد تجاری، رشد قوی را تجربه کرد و امیدواری به احیای اقتصادی پایدار، تقویت شد.

هفته گذشته که سرمایه‌گذاران به هضم آمار اشتغال ضعیف آمریکا و ارزیابی زمان احتمالی کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو پرداختند، هر دو شاخص، شدیدترین کاهش هفتگی را در سه ماه گذشته تجربه کردند و نفت برنت بیش از هفت درصد و وست تگزاس اینترمدیت، ۶.۸ درصد کاهش هفتگی را به ثبت رساندند.

نرخ ریسک ژئوپلیتیکی در قیمت نفت هم با برگزاری مذاکرات برای آتش‌بس در غزه، ضعیف شده است.

با این حال، چشم انداز توافق در روز یکشنبه، ضعیف به نظر رسید زیرا حماس بر خواسته خود برای پایان یافتن جنگ در قبال آزادی اسرا، تاکید کرد و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، کاملا آن را رد کرد.

تونی سایکامور، تحلیلگر بازارهای شرکت آی‌جی اظهار کرد: این خبر که رژیم صهیونیستی، پیش می‌رود و عملیات خود در رفح را گسترش می‌دهد، ممکن است به توافق آتش بس احتمالی، ضربه بزند و تنش‌های ژئوپلیتیکی خاورمیانه را که ظاهرا فروکش کرده بود، دوباره برانگیزد.

بر اساس گزارش رویترز، در سیگنالی از محدودتر شدن عرضه، شرکت خدمات انرژی بیکرهیوز اعلام کرد شرکت‌های انرژی آمریکایی در هفته گذشته، برای دومین هفته متوالی، شمار دکل‌های حفاری نفت و گاز طبیعی را کاهش دادند. دکل‌های حفاری نفت، هفت حلقه کاهش یافت و به ۴۹۹ حلقه رسید که بزرگترین کاهش هفتگی از نوامبر سال ۲۰۲۳ بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • قیمت حبوبات از خرداد کاهشی می‌شود
  • کاهش ۵۰ هزار تومانی قیمت دام زنده سبک نسبت به سال گذشته
  • قیمت سکه و طلا امروز ۱۷ اردیبهشت؛ سکه یک میلیون تومان گران شد
  • تصمیم عربستان باعث افزایش قیمت نفت شد
  • نرخ خرید در بازار مسکن؛ با ۶ میلیارد در منطقه ۲۱ ملک بخرید+ جدول
  • برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد
  • نبض مسکن در کلان‌شهر همسایه تهران
  • نوسازی ۴۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در قالب نوسازی بافت‌های فرسوده تا پایان سال
  • پیش‌بینی از وضعیت بازار اجاره‌بها/ رشد قیمت در راه است یا بازار مهار می‌شود؟
  • تورم و گرانی مسکن زنگ خطر بحران را به صدا درآورد؛ 3 تصویر از افزایش قیمت مسکن