Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-01@02:17:52 GMT

مکتب امام حسین (ع) رسانه جاودان حق طلبی

تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۶۶۸۱۴

مکتب امام حسین (ع) رسانه جاودان حق طلبی

مکتب امام حسین (ع) یک رسانه جاویدان ابدی است که از ظلمات جهل کوفه تا دنیای مدرن سال ۲۰۲۲ پیام آزادگی، ظلم‌ستیزی و حق‌طلبی را به جهانیان مخابره کرده است و کدام رسانه مدرنِ زمان ما را، یارای چنین رسالت بزرگی است؟

خبرگزاری شبستان- ایرج ناظمی: مکتب امام حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است و بارزترین مصداق و معیار حق‌طلبی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مکتب خود یک رسانه جاویدان ابدی است که از ظلمات جهل کوفه تا دنیای مدرن سال 2022 پیام آزادگی، ظلم‌ستیزی و حق‌طلبی را به جهانیان مخابره کرده است و کدام رسانه مدرنِ زمان ما را، یارای چنین رسالت بزرگی است؟

مگر نه اینکه رسانه، هدایتگر و روشن‌کننده حقایق است؟ چه رسانه‌ای فروزان‌تر و بیدارگرتر از عاشورا؟ مگر نه اینکه رسانه، افشاگر حق از باطل و رسواکننده فساد و تباهی است؟ پس چه رسانه‌ای رساتر از خطابه زینب کبری (س) وقتی طومار فساد معاویه را در هم پیچید و دودمان ستم یزیدیان را در هماره تاریخ بر باد داد.

پیام نهضت حسینی به جامعیت تاریخ است؛ به‌روشنی خورشید و به فراگیری از ازل تا به ابد. پیام عاشورا، جهان را در برگرفته است و همه فرهنگ‌ها و زبان‌ها را هم‌صدا و مجاور کرده است.

مکتب حسینی، یک رسانه دینی تمام‌عیار است که لحظه‌لحظه بر مخاطبانش افزوده می‌شود. این مکتب تمام معیارهای یک رسانه مؤثر را دارد و آن‌چنان اثرگذار است که حتی غیرمسلمانان برایش نذر می‌کنند و شفا می‌گیرند.

این رسانه در تمام ادوار خاموش نشده است و هر ساعت مولد یک جریان جدید است که موجودیت خود را از کربلا وام می‌گیرد.

این رسانه باشکوه در خود مفاهیم پر ابهتی همچون عاشورا، شهادت، ایثار، شجاعت و اخلاق و مروت و پایمردی در عبادت را نهادینه کرده و مولود شخصیت‌های اسوه‌ای است که هر یک نمادی مستحکم از اخلاق و انسانیت هستند.

بخش سترگی از این رسانه را حضرت عباس (ع) می‌نویسد؛ کوه شجاعت و شرزه شیر میدان‌های نبرد حق علیه باطل و الگوی بی‌بدیل ایثار و مردانگی و دفاع از شرافت و غیرت.

کربلا رسانه‌ای است که سراسر درس انسانیت و اخلاق مخابره می‌کند. هرلحظه بر مخاطبینش افزوده‌شده و هیچ‌گاه محتوای بی‌بدیلش تکراری نمی‌شود. هر پیام و هر خبرش شفای آلام دردمندان است و کلمه به کلمه طنین عشق و امید و رستگاری.

نهضت حسینی، یک رسانه جریان ساز است که هرماه و سال، بر اساس صداقت و مظلومیت و ایثار و حق‌طلبی که در ذات آن جریان دارد، مولود یک جنبش انسان‌ساز و ایمان محور در جهان است. از غرب تا شرق گیتی و از شمال تا جنوب کره خاکی، این مکتب در صدا، خط و تصویر و افکار حق‌طلبان جهان، جریان دارد و جریان ساز نهضت‌های رهایی‌بخش عالم شده است. نهضت‌هایی که با دست‌خالی و تنها با شعار «هیهات من الذله» روبروی کفر و ظلم و جور و فساد می‌ایستند و با غریو «هل من ناصر ينصرني» و سلاح ایمان در برابر استکبار و استعمار و سیطره بوق‌های امپریالیستی حرکت می کنند.

مکتب حسینی، این بزرگ رسانه عالم اسلام در درون خود سرفصل‌ها و پیام‌های فراگیر دیگری نیز دارد. حضرت زینب (س) و خطابه‌های آتشینش که کوه استبداد اموی را در خود پیچید و زیرو زبر کرد، نمونه‌ای بارز از اثرگذاری رسانه‌ای است که 14 قرن، رسوایی بارگاه طاغوت و خونخواهی از شرافت آل الله را در پی داشته است.

در این رسانه مؤثر دنیای اسلام، زیباترین و اثرگذارترین متن گنجانده‌شده؛ زیارت عاشورا که سند شفاعت دوست داران ائمه است و فرازهای دل‌نشینش سنگ را به لرزه وا‌می‌دارد.

پس چه ستودنی است که رسانه زندگی ما مکتب حسینی باشد و هرروز با پیام‌های بدیع این نهضت جاوید زندگی خود را بسازیم و چراغ هدایت ابا‌عبدالله (ع) را روشنگر مسیر حق از باطل، در جاده پر سنگلاخ زندگی امروز کنیم.

پایان پیام/546

منبع: شبستان

کلیدواژه: مکتب عاشورایی مکتب حسینی مکتب امام حسین ع و عاشورا یک رسانه رسانه ای حق طلبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۶۶۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهه کرامت به یک اقدام روتین تبدیل نشود

آیت الله محسن اراکی، ظهر امروز در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت دهه کرامت، اظهار کرد: پیش از امام رضا(ع) مذهب تشیع در انزوا قرار داشت.
وی با اشاره به اینکه در آثار شعرا و هنرمندان می‌توان به این موضوع یقین پیدا کرد، مطرح کرد: این موارد موضوعاتی است که هنوز به درستی در تاریخ تحقیق نشده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه تبیین این نکات موجب می‌شود مردم قدر وضعیت امروز تشیع را بدانند، عنوان کرد: عشق مردم به اهل بیت(ع) عجیب‌ترین پدیده اجتماعی در دنیا است.

وی با اشاره به اینکه نقش اولاد امام کاظم(ع) در انتشار این عشق و جوشش بی‌نظیر بوده است، خاطرنشان کرد: اقداماتی که دهه کرامت انجام می‌شود به معنای ترویج و تقویت این عشق و جوشش است.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه کشور با بیان اینکه این عشق و شور باید به جریان اجتماعی تبدیل شود، تصریح کرد: در دوران صفویه برخی مداحان با حضور در بازارها به نوحی خوانی می‌پرداختند که یک اقدام بسیار موثر در تربیت مردم بود.

آیت الله اراکی با اشاره به اینکه ارزش دهه کرامت باید حفظ شده و به یک اقدام روتین تبدیل نشود، یادآور شد: برنامه های دهه کرامت باید زنده، با روح و پویا باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اولاد امام کاظم(ع) در کشور کانون‌های جریان فرهنگی هستند، گفت: اولاد امام کاظم(ع) محبت اهل بیت(ع) و اسلام را در نقاط مختلف به صورت یک جریان اجتماعی ترویج دادند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه مسئله حب اهل بیت(ع) در تمام جریان های اسلامی وجود دارد، بیان کرد: هیچ جریان اجتماعی به قدرت و گستردگی جریان محبت اهل بیت(ع) وجود ندارد.

اراکی با بیان اینکه تمام کار اهل بیت(ع) معجزه و فرابشری است، اظهار کرد: باید این معجزات را تبدیل به داستان و فیلم کرده و به مردم معرفی کرد.

دیگر خبرها

  • دشمنان نظام و ملت ایران مرعوب تربیت یافتگان مکتب شهدا هستند
  • مکتب «گل آقا» در بخش طنزپردازی امروز پیاده سازی شود
  • رسانه های غربی می خواهند پیروان اهل‌بیت را خشونت‌طلب معرفی کنند
  • آغاز فعالیت ستاد اربعین وزارت تعاون در سیستان و بلوچستان
  • حرکت دسته عزاداری در روز شهادت امام جعفر صادق (ع) در تهران برگزار می شود
  • دهه کرامت به یک اقدام روتین تبدیل نشود
  • آیت‌الله رمضانی: دشمنان می‌خواهند شریعت اسلام را تعطیل کنند
  • الگوی مکتب دانشگاهی انقلاب اسلامی را استخراج کردیم
  • سفر حسین حسینی به تبریز با وجود محرومیت
  • برگزاری همایش حکمت مطهر در مراغه