Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-30@21:40:01 GMT

درمان بیماری کرونا با خون اسب

تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۶۷۰۰۴

 جهان همچنان در تلاش برای رسیدن به دارویی برای مقابله با ویروس کرونا  است، ویروسی که بیشتر مردم را به انزوا کشانده است. حال یک امیدواری جدید خود را نمایان کرده است، اما این بار از دریچه خون حیوانات.

پژوهشگران در کاستاریکا آزمایشی را انجام داده اند که طی آن ۲۷ بیمار مبتلا به کرونا یک نوع آنتی بادی پیشرفته از پلاسمای خون اسب را دریافت کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پژوهشگران مؤسسه کلودومیرو پیکادو وابسته به دانشگاه کاستاریکا به شش رأس اسب، آمپولی از پروتئین ویروس کرونا تزریق و پس از آن آنتی بادی‌های موجود در پلاسمای خون این حیوانات را جمع آوری کردند.


موفقیت آمیز بودن آنتی بادی خون اسب بر روی ویروس های مشابه

چارلز بایلی پژوهشگر آمریکایی مسئول این پژوهش می‌گوید: چندین آزمایش را روی آنتی بادی‌های گرفته شده از اسب‌ها انجام دادیم و به ویروس‌های مشابه کرونا تزریق کردیم که مشاهده شده خطر این ویروس‌ها از بین رفته است.

چارلز بایلی افزود: در مرحله اول ۱۰۰۰ بسته حاوی ۱۰ میلی لیتر از محلول خالص پلاسما تهیه شد. در حال حاضر مرحله دوم آزمایش بر روی ۲۶ بیمار مبتلا به کرونا را سپری می‌کنیم. نتایج اولیه نشان داده که درمان از این طریق ایمن است.

اندرس هرناندز یکی دیگر از مسئولان این پژوهش می‌گوید: اگر پس از آزمایش مرحله سوم ( که صد‌ها مریض را شامل خواهد شد)، با استفاده از این شیوه برای درمان کرونا موافقت شود، استفاده از آن در مورد کسانی که علایم خفیف دارند آغاز خواهد شد.

مسئولان این موسسه تاکید کرده اند چنانچه این نوع درمان مؤثر واقع شود، با حمایت سازمان جهانی بهداشت در اختیار دیگر کشور‌ها نیز قرار خواهد گرفت.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: کرونا کرونا خون اسب اسب کرونا خون اسب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۶۷۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فصل آبله مرغان رسید، چه بخوریم تا زودتر خوب شویم

آبله مرغان افراد را در هر سنی تحت تاثیر قرار می‌دهد؛ اما بیشتر کودکان را درگیر می‌کند. این ویروس به‌راحتی از افراد مبتلا به آبله مرغان به افرادی که تابه‌حال به این بیماری مبتلا نشده‌اند یا اینکه واکسینه نشده‌اند سرایت می‌کند.

به گزارش تجارت نیوز، اگر یک نفر به آن مبتلا شود، حدود ۹۰ درصد از افرادی که به او نزدیک‌اند و در برابر این ویروس مصون نیستند نیز به این بیماری مبتلا می‌شوند. این ویروس راه‌های انتقال زیادی دارد و قدرت مسری بودن آن تا حدی است که حتی با یک تماس کوچک هم منتقل می‌شود. ویروس واریسلا زوستر همچنین باعث بروز بیماری به اسم زونا می‌شود.

در صورت بروز علائم آبله مرغان به پزشک مراجعه کنید. اما رژیم غذایی مناسب برای آبله‌مرغان چیست؟

لبنیات

انبه

موز

عصاره قلم

سبزیجات تازه

سیر

زنجبیل (مقدار کم)

زردچوبه

ماست

بستنی

کلم‌بروکلی، کلم‌پیچ، اسفناج

تخم مرغ

لوبیا

دمنوش‌های گیاهی

سیب

در کل غذا‌هایی که سیستم ایمنی بدن را قوی‌تر می‌کنند و در عین حال برای فرد حساسیت هم ایجاد نمی‌کنند، بهترین منابع غذایی هستند. اما قبل از مصرف این نوع غذا‌ها با پزشک مشورت کنید.

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • فصل آبله مرغان رسید، چه بخوریم تا زودتر خوب شویم
  • تولید کیت‌های جداساز ویروس‌های بیماری‌زا در کشور
  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • درمان گیاهی ریزش مو
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • آزمایش خون ممکن است ام‌اس زودرس را تشخیص دهد
  • ام‌ اس زودرس قابل تشخیص است؟
  • امکان تشخیص ام‌اس زودرس با آزمایش خون