Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@07:01:39 GMT

طرز تهیه سالاد سزار همراه با یک سس جذاب

تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۶۷۲۹۲

طرز تهیه سالاد سزار همراه با یک سس جذاب

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، امروز قصد داریم دستورالعمل تهیه خورشت زغال‌اخته را به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

اگر از سالاد فصل خسته شده‌اید و به‌دنبال یک سالاد متفاوت و در عین حال رژیمی هستید، از سالاد سزار غافل نشوید.

مواد لازم برای تهیه سالاد سزار:

کاهو: یک بوته شسته شده
سینه مرغ: ۱ عدد
نان تست یا باگت: سه عدد
روغن زیتون: ۱/۴ فنجان
لیمو ترش تازه: ۱ عدد
گوجه گیلاسی (برای تزیین): مقداری

مواد لازم برای تهیه سس سالاد سزار:

تخم مرغ: ۲ عدد
پنیر پارمسان: ۳ قاشق غذاخوری
سرکه بالزامیک: ۲ قاشق غذاخوری
سیر: دو حبه
نمک و فلفل سیاه: به مقدار لازم

بیشتر بخوانید

آموزش آشپزی؛ از کوفته ایتالیایی و خورشت زغال‌اخته تا ژله موهیتو + تصاویر

طرز تهیه سس سالاد سزار:

۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابتدا تخم مرغ‌ها را به مدت دو دقیقه بگذارید تا آب‌پز شود، توجه داشته باشید تخم مرغ‌ها نباید ببندد.

۲. کاسه‌ای مناسب انتخاب کنید و سیر له شده، روغن زیتون، پنیر و زرده تخم مرغ‌ها را داخل آن ریخته و به مدت ۴ دقیقه هم بزنید.

۳. زمانی که مواد تغییر رنگ داد و رنگ آن سفید شد، سرکه و ادویه‌ها را اضافه کرده و ۲ الی ۳ دقیقه هم بزنید تا زمانی که شکل سس مایونز را به خود بگیرد.

۴. حالا سس را به مدت یک ساعت داخل یخچال بگذارید.

طرز تهیه سالاد سزار:

۱. برای درست کردن سالاد سزار ابتدا نان تست را تا حد امکان به شکل مربع برش بزنید و با مقداری روغن زیتون و سیر له شده روی نان‌ها را چرب کنید.

۲. نان‌ها را داخل سینی فر بچینید و برای ۵ الی ۱۰ دقیقه داخل فر قرار دهید تا سوخاری شود.

۳. البته برای سوخاری کردن نان‌ها می‌توانید از مایکروویو، توستر یا حتی ماهیتابه استفاده کنید.

۴. سپس سینه مرغ را نصف می‌کنیم تا نازک‌تر شود و راحت سرخ شود؛ سپس با سیر له شده و روغن زیتون که از سس سالاد کنار گذاشته بودیم آن را مزه‌دار می‌کنیم و سپس مقداری نمک و فلفل اضافه می‌کنیم و سینه مرغ مزه‌دار شده را مدتی کنار می‌گذاریم تا مواد جذب سینه مرغ شود.

۵. سینه مرغ را با حرارت بالا درون تابه سرخ کنید و این نکته را در نظر داشته باشید که حتما باید شعله حرارت بالایی داشته باشد تا سینه مرغ به دلیل از دست دادن آب آن سفت نشود. بعد از سرخ شدن سینه مرغ را به قطعه‌های متوسط تقسیم کنید.

۶. ظرف سالاد را آماده کنید و کاهو را داخل آن خرد کنید، بهتر است قطعات کاهو نه زیاد ریز و نه زیاد درشت باشد.

۷. حالا نان سوخاری شده را به کاهوی خرد شده اضافه کنید و با هم مخلوط کنید، سپس قطعات سینه مرغ را اضافه کنید و گوجه گیلاسی را روی سالاد سزار تزیین کنید و در آخر سس را روی سالاد بریزید و مقداری لیمو روی آن بچکانید تا خوش‌عطر و خوش‌طعم شود.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش آموزش آشپزی سالاد سزار سس سالاد سزار سالاد رژیمی سینه مرغ سالاد سزار تخم مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۶۷۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشخیص زودهنگام سرطان سینه این بار با طراحی یک حسگر

به گزارش خبرگزاری مهر، «طراحی و ساخت زیست حسگر الکتروشیمیایی جهت تشخیص زودهنگام میکروRNAهای دخیل در سرطان سینه در بستر میکروفلوئیدیک» عنوان رساله دکتری جلیل پرچکانی چوزکی است که با راهنمایی حسین نادری‌منش به انجام رسانده است.

پرچکانی چوزکی با مدرک دکتری بیوفیزیک از دانشگاه تربیت مدرس درباره این طرح توضیح داد: سرطان یکی از موضوعات حساس و مورد توجه است که یافتن راهی برای پیشگیری و تشخیص زود هنگام آن، همیشه از اهمیت بالایی برخوردار است. تشخیص دیرهنگام این بیماری، می‌تواند باعث گسترده شدن آن و آلوده کردن بافت‌های دیگر از طریق پدیده متاستاز شود که این موضوع از طریق خون یا لنف صورت می‌گیرد. متأسفانه هنگامی که متاستاز رخ دهد، درمان بسیار مشکل شده و در اصطلاح به آن سرطان بدخیم گفته می‌شود.

وی افزود: طبق گزارش سازمان جهانی بهداشت سرطان سینه به همراه سرطان ریه شایع‌ترین سرطان‌ها بین افراد هستند و سرطان سینه شایع‌ترین سرطان در زنان ایرانی نیز محسوب می‌شود.

این محقق و پژوهشگر در ادامه بیان کرد: نکته مهم این است که سرطان سینه هم در زنان و هم در مردان دیده می‌شود، اما شیوع آن در زنان بسیار بیشتر از مردان است. به طوری که از هر ۸ زن ۱ نفر در طول عمرش به سرطان سینه مبتلا می‌شود اما مردان تنها ۱ درصد کل موارد سرطان سینه را تشکیل می‌دهد.

وی تأکید کرد: متأسفانه هیچ نشانگر سرمی معتبر برای پیش‌آگاهی اولیه وجود ندارد که حساس و به‌اندازۀ کافی خاص باشد تا به‌طور معمول مورد استفاده قرار گیرد اما در این زمینه، میکروRNA به‌عنوان نشانگر پیش‌آگاهی اولیه در بیماری سرطان در جامعه علمی، مورد توجه قرار گرفته است.

پرچکانی چوزکی خاطرنشان کرد: در این تحقیق به دنبال طراحی و ساخت بیوسنسور الکتروشیمیایی جهت تشخیص زودهنگام میکروRNAهای دخیل در سرطان سینه در بستر میکروفلوئیدیک بودیم چرا که به کمک این سنسور می‌توان سرطان سینه را در مراحل ابتدایی و با سرعت بالا تشخیص داد.

کد خبر 6089491 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • کمبود این ویتامین باعث سرطان پروستات و سرطان سینه می‌شود
  • آیا بهبود یافتگان سرطان سینه بار دیگر به سرطان مبتلا می شوند؟
  • خطری که بازماندگان سرطان سینه را تهدید می‌کند
  • این سالاد پروتئینی خوشمزه با سس پستو را از دست ندهید
  • قیمت گوشت بوقلمون در میادین تره بار
  • ۶ علامت مهم حمله قبلی را بشناسید
  • تشخیص زودهنگام سرطان سینه این بار با طراحی یک حسگر
  • دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
  • طرز تهیه لوبیا پلوی اصیل شیرازی را اینجا بخوانید
  • لوران کانته فیلمساز فرانسوی برنده نخل طلا و سزار درگذشت