Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/لرستان مدیرکل استاندارد لرستان از مردم خواست هنگام خرید کالا به نشان استاندارد و کد ده‌رقمی ذیل آن، توجه کنند.

مرضیه قنبریان ۱۶ مهرماه اظهار کرد: کارشناسان اداره‌کل در قالب برنامه‌ریزی انجام‌شده و هم‌چنین گشت مشترک با سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، به‌صورت مستمر اقلام مشمول استاندارد اجباری را که در بازار عرضه و توزیع می‌شوند، مورد بازرسی قرار می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: طرح نظارت بر اجرای هماهنگ استانداردهای اجباری به‌صورت سراسری در کشور توسط ادارات کل استاندارد استان‌ها اجرا می‌شود و در این طرح نظارت بر فرآورده‌ها و خدمات عرضه شده در بازار مصرف انجام می‌گیرد.

مدیرکل استاندارد لرستان خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری ۱۲۷ قلم کالای مغایر با استاندارد در سطح مراکز عرضه و توزیع استان شناسایی شد.

قنبریان با اشاره به اینکه در شش‌ماهه اول امسال ۹۰۳ مورد بازرسی از مراکز عرضه و توزیع کالا در سطح استان انجام گرفته است، بیان کرد: در این بازرسی‌ها تعداد ۱۲۷ قلم فرآورده مغایر با استاندارد شناسایی شد.

وی ادامه داد: گزارش اقلام مغایر مشاهده شده در بازار استان لرستان، به‌طور مستمر به استان‌های محل تولید جهت اقدام، اعلام می‌شود.

مدیرکل استاندارد لرستان اظهار کرد: مصرف‌کنندگان می‌توانند با ارسال کد ۱۰ رقمی شماره پروانه استاندارد درج‌شده بر روی کالاها به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ از مشخصات کالا و هم‌چنین اعتبار پروانه استاندارد آن آگاه شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی استاندارد استان لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۶۷۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروش ۱۹۰ کیلو شمش طلای استاندارد در مرکز مبادله ایران

مدیریت ارتباطات مرکز مبادله ایران اعلام کرد: امروز ۱۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ و در بیست و سومین جلسه حراج شمش طلا که در مرکز مبادله ایران برگزار شد، ۱۹۰ کیلو گرم شمش طلای استاندارد با عیار ۹۹۵ در هزار معامله شد.

از مجموع ۲۷۰ کیلوگرم شمش طلای عرضه شده در حراج‌های عمده و خرد تالار معاملات طلای این مرکز، ۱۹۰ کیلوگرم با میانگین قیمت چهار میلیارد و ۴۳۲ میلیون تومان به ازای هر شمش طلای استاندارد معامله شد. در مجموع ۲۳ جلسه حراج حضوری مرکز مبادله ایران، ۳۱۶۵ کیلو گرم شمش طلا مورد معامله قرار گرفت.

گفتنی است، از این پس علاوه بر واردکنندگانی که جهت رفع تعهد ارزی خود شمش طلا وارد کرده بودند، تولیدکنندگان داخلی شمش طلا و سایر واردکنندگان که مشمول رفع تعهد صادراتی نبودند، امکان عرضه شمش در مرکز مبادله ارز و طلای ایران را خواهند داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بانک و بیمه

دیگر خبرها

  • رشد ۱۷ درصدی صادرات کالا از گمرک کرمانشاه طی فروردین سال جاری
  • کشف محموله ۵ میلیارد ریالی قاچاق در خشکبیجار
  • هدف ستاد تعطیلی واحدهای صنفی نیست/صنوف با قوانین هماهنگ شوند
  • لزوم ایجاد آزمایشگاه استاندارد کنترل کیفی کالا در مرز باشماق
  • جمع آوری روغن زیتون از بازار چهارمحال و بختیاری
  • جمع آوری روغن زیتون با نام تجاری «سابرسو»
  • فروش ۱۹۰ کیلو شمش طلای استاندارد در مرکز مبادله ایران
  • قاچاقچی کالا در همدان نقره داغ شد
  • پایش و نظارت۱۴۴ فروشگاه کالای اساسی در عباس آباد
  • پرداخت ۱۰ روبلی تجار برای کد استاندارد صادرات کالا به اوراسیا