Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از داراب، حسرت به جان و دل، پاهای بی قرارش را رام می‌کند. پاهایی که بهانه مسیر نجف به کربلا را دارند.

امسال بر حسب شرایط موجود، راهی نشده و اربعین را در شهر و دیار خود سپری می‌کند اما مانده با دلی که هوای زیارت لحظه‌ای رهایش نمی‌کند.

سال‌های گذشته بعد از ساعت‌ها پیاده‌روی با همسفران، به عمود آخر که نزدیک میشد پاهایش دیگر چابکسواری ابتدای حرکت را نداشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاول های کف پا نشان از بی قراری داشت اما قرار عاشقی نزدیک بود و همین روح تازه‌ای به کالبدش می‌دمید.

دو بارگاه نورانی در قرینه یکدیگر و بین‌الحرمین که کرامات بی‌نظیرش  سیل مشتاقان را در خود جای می‌داد ، خستگی راه را بر او و دیگر زائران هموار می‌کرد.

دو بارگاه نورانی در قرینه یکدیگر و بین‌الحرمین که کرامات بی‌نظیرش  سیل مشتاقان را در خود جای می‌داد ، خستگی راه را بر او و دیگر زائران هموار می‌کرد.


در گوشه گوشه کربلا برکات و کراماتی مشاهده کرده بود که دست نیافتنی و توصیف‌ناشدنی بود و او که اربعین امسال از این فضائل محروم مانده، دنبال
 مرهمی بر آتش حسرت دل است.

اربعین؛ تجمع شیعیان در رسیدن به جامعه آرمانی مهدوی

پیاده‌روی اربعین که چند سالی دلدادگان حسینی را دور یکدیگر گردآوری کرد، تجمع بزرگ جامعه شیعه با هدفی والا و عظیم است. نمایش اقتدار و انسجام شیعیان برای رسیدن به جامعه آرمانی مهدوی.

  امسال که این آیین معنوی و تاثیرگذار، تحت‌الشعاع شیوع کرونا قرار گرفته،هر چند از کشورهای دیگر عده‌ای به عراق سفر کردند اما ممنوعیت سفر از ایران، حسرت زیارت را برای عاشقان اهل بیت و سرسپردگان حریم ثارالله به جای گذاشت.

اما ماجرا به اینجا ختم نشد و در گوشه گوشه ایران اسلامی ، در استان‌های مختلف، مردم شهرها و روستاها آیین‌های دیگری در گرامیداشت اربعین برگزار کردند و در فضای مجازی نیز پویش‌های هماهنگ و منسجم، یکصدا "حُبُ الحسین یَجمَعُنا" را فریاد زدند تا مردم دنیا بدانند هیچ پدیده‌ای نمی‌تواند میان عاشقان ثارالله و معشوق ملکوتی‌شان فاصله ایجاد کند. 

اگر چه فاصله فیزیکی وجود دارد اما ذهن‌ها و دلها پیوسته بر قرار عاشقی مستدام هستند و امسال با پای دل گام‌های شیدایی را با طمانینه برمی‌دارند.

تا چه قبول افتد و چه در نظر آید...

اربعین امسال عده‌ای از دلدادگان حسینی هزینه سفر زیارتی خود را در مسیر کمک به نیازمندان هزینه کردند و به تداوم کمک‌های مومنانه که پویشی ملی و مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است، همت گماشتند.

اربعین امسال نشان داد می‌توان دور از حرم به حریم وارد شد. حریم امن و مطهر امامی از جنس شور و شیدایی.

 عده دیگر در برپایی موکب‌ها مشارکت داشته و جوانان خوش‌فکر متدین نیز در فضای مجازی ، رسالت اربعین را تبیین کردند.

می‌توان قرارگاه عاشقی را در اشکال دیگری اجرا کرد. می‌توان حسین(ع) را در اندیشه‌ها و جان‌ها جاری نمود و از استمرار او و فضائل بی‌نظیرش، آلایش‌های جان را تکاند و مسیر زندگی را روشنایی بخشید.

 

انتهای پیام/ ن

منبع: فارس

کلیدواژه: اربعین فضای مجازی کربلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۶۷۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرامیداشت مقام معلمان در پویش #معلم_من

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل؛ جمعی از دانش آموزان و معلمان مدارس اردبیل از امروز به پویش هشتک معلمِ من پیوستند، و با ارسال ویدئو‌های خود به شماره ۰۹۱۰۸۹۳۸۷۱۱ ِ اخبار استان، هفته معلم را گرامی داشتند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • گرامیداشت مقام معلمان در پویش #معلم_من
  • سفر زائران اربعین با خودروی شخصی به عراق؟ | واکنش مهم یک مقام دولتی
  • روایتی از هنرآفرینی هنرمندان نصف‌جهان در قطب عاشقی عالم، «کعبه»
  • از برنامه برای رفع نقاط پرتصادف تا تمهیدات تسهیل تردد زائران اربعین حسینی
  • مشکلات ۴۱۲ نقطه حادثه خیز پرتصادف مرتفع شد/ پیش‌بینی ۴ میلیون زائر برای اربعین امسال
  • اعزام ریلی زائران به عتبات عالیات از استان مرکزی
  • عملیات «وعده صادق» گوشه‌ای از اقتدار نیروهای مسلح کشور بود
  • جای جای اصفهان، رنگ‌وبوی هفته فرهنگی را گرفته است
  • گوشه‌ای از اجتماع بزرگ و باشکوه مردم قم در حمایت از فراجا
  • علم الهدی: در بحث حجاب، نمی‌شود مردم یک گوشه بنشینند و تماشاچی باشند / حکومت هم باید فراتر از یک ناصح مشفق در میدان باشد