Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه عزت امام حسین(ع) عزت دین و همه شیعیان است گفت: عشق به امام حسین(ع) سبب می‌شود هر سال ۲۰ میلیون در مراسم اربعین شرکت کنند و پس از ۱۴۰۰ سال دل‌ها به عشق سیدالشهدا(ع) کنار یکدیگر جمع شود. - اخبار استانها -

آیت‌الله سید رحیم توکل در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم اظهار داشت: اینکه راه کربلا باز بود و عزاداری‌ها آسان بود برکتی عظیمی برای عالم و شیعیان بود که قدر آن را به‌خوبی ندانستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: گناهانی که مردم انجام می‌دهند مشکل‌ساز است، خداوند عالم با دادن بلاها قصد دارد ما را از خواب غفلت بیدار کند تا حرمت خدا و اهل‌بیت(ع) را نگه‌داریم، اگر همین امروز مردم از گناهان خود دست‌بردارند و توبه واقعی کنند کرونا از بین می‌رود و این مصیبت‌ها به خاطر خودمان است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه عزت امام حسین(ع) عزت دین و همه شیعیان است، بیان کرد: اربعین حسینی مربوط به سیدالشهدا(ع) است، عربستان که از یهود بدتر است هر سال برای مراسم حج 3 میلیون شرکت می‌کنند ولی عشق به امام حسین(ع) سبب می‌شود هر سال 20 میلیون در مراسم اربعین شرکت کنند و پس از 1400 سال دل‌ها به عشق سیدالشهدا(ع) کنار یکدیگر جمع شود.

جزئیاتی از موکب‌های نائب الشهید در پیاده روی اربعین امسالقصه‌های خاص "گروه 23 میلی‌متری" در پیاده‌روی اربعین مستند شدشعر و ادب در فراق اربعین حسینی|تو ماندی و صحرا، چهل روزِ پیش/ غریبانه، تنها، چهل روزِ پیش

استاد حوزه علمیه قم عنوان کرد: اربعین عزت شیعه و قرآن و دین است، امروز که مردم نمی‌توانند به پابوس حرم امام حسین(ع) بروند باید با برنامه سینه‌زنی و عزاداری و ایجاد موکب، بنر و پارچه بگویند یا حسین(ع) ما نوکر شما هستیم و نوکر وظیفه‌اش نوکری است.

توکل تصریح کرد: این موضوع جای سؤال است که همه‌جا باز است، مترو و بانک و همه اداره‌ها باز هستند ولی چرا فقط به مسجد و امام‌زاده‌ها گیر می‌دهند، همان‌گونه که مقام معظم رهبری فرمودند اهل مسجد اهل مراعات هستند.

وی خاطرنشان کرد: مسافران برای شمال هجوم می‌برند و با توجه به شرایط کرونا هیچ ‌کسی اعتراض نمی‌کند، در مترو مردم در کنار یکدیگر حضور پیدا می‌کنند و هر جا تصور شود باز است ولی متاسفانه سخت‌گیری‌ها برای مساجد و اماکن مذهبی است.

انتهای پیام/452/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: امام حسین ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۶۷۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عوامل کشتار نمازگزاران در هرات شناسایی و مجازات شوند

شورای علمای شیعه هرات، شخصیت‌ها و برخی نهادها در بیانیه‌ای از حکومت کابل خواستند تا هرچه زودتر عوامل کشتار نمازگزاران در حمله تروریستی شهرستان «گذره» مجازات شوند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، شورای سراسری علمای شیعه هرات در واکنش به حمله تروریستی شب گذشته در مسجد امام زمان(عج) با صدور بیانیه‌ای از حکومت طالبان خواست هرچه زودتر عوامل این جنایات را شناسایی نموده و آنها را به اشد مجازات برساند.

در این بیانیه آمده است: «بار دیگر عوامل جنایت پیشه و مزدور اجانب با اقدام تروریستی در مسجد امام زمان(عج) واقع در شهرک اندیشه شهرستان گذره ولایت هرات عده‌ای از نمازگزاران مظلوم و بی دفاع کشورمان را شهید و مجروح ساختند».

بیانیه می‌افزاید: «این اقدام وحشیانه که قلوب هموطنان عزیز و تمامی آزادگان جهان را جریحه دار کرده است، نشانگر نهایت ددمنشی و پست فطرتی عاملان و آمران پشت پرده این جنایت است که از سر استیصال و عجز، چشم دیدن افغانستانی باثبات، آرام و در حال پیشرفت را ندارند و دست به این قبیل جنایات می‌زنند».

شب گذشته هنگام نماز مغرب و عشا افراد مسلح ناشناس به نمازگزاران در مسجد امام زمان(عج ) حمله کردند که در نتیجه آن 7 نفر شهید و چندین تن دیگر زخمی شدند.

«نثاراحمد الیاس» سخنگوی والی هرات نیز با انتشار بیانیه‌ای ضمن محکومیت این حمله گفت: تلاش‌های نیروهای امارت اسلامی جهت دستگیری عاملین این حمله جریان دارد و هرچه زودتر آنها را پیدا و به دست خواهند سپرد.

«حامد کرزی» رئیس‌جمهور سابق افغانستان نیز در بیانیه‌ای ضمن محکومیت حمله تروریستی به نمازگزاران در مسجد امام زمان(عج) در شهرستان «گذره» هرات گفت: این عمل تروریستی خلاف تمام موازین دینی و بشری است.

«عبدالله عبدالله» رئیس شورای عالی مصالحه ملی دولت سابق افغانستان نیز در پیامی ضمن محکومیت این حمله اظهار داشت: «در حالیکه حمله بزدلانه بر هموطنان بی‌دفاع ما را مخالف موازین اسلامی و انسانی می‌دانم، از بارگاه ایزد متعال برای شهدای این حادثه بهشت برین و برای مجروحین شفای عاجل استدعا دارم».

دفتر هیئت معاونت سازمان ملل در افغانستان نیز در شبکه ایکس نوشت: «تحقیقات و پاسخ‌گویی برای عاملان و اقدامات حفاظتی برای جامعه‌ شیعه افغانستان به فوریت مورد نیاز است».

سفارت ایران حمله به نمازگزاران شیعه در هرات را محکوم کردحمله مسلحانه به نمازگزاران شیعه در هرات

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • عوامل کشتار نمازگزاران در هرات شناسایی و مجازات شوند
  • افزایش ۳۰۰ نفری سهمیه بیمه کارگران ساختمانی در کردستان
  • خیر انسان در حرکت در مسیر الهی است
  • آغاز فعالیت ستاد اربعین وزارت تعاون در سیستان و بلوچستان
  • سفارت ایران حمله به نمازگزاران شیعه در هرات را محکوم کرد
  • تمهیدات لازم از هم اکنون برای مواکب اربعین اندیشیده شود
  • آغاز مجلس دوازدهم شورای اسلامی و ششم خبرگان رهبری از اوایل خرداد
  • مجلس دوازدهم شورای اسلامی و ششم خبرگان رهبری اوایل خرداد آغاز می‌شوند
  • مجلس دوازدهم شورای اسلامی و ششم خبرگان رهبری دراوایل خرداد آغاز می‌شوند
  • ثبت نام طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین آغاز شد