Web Analytics Made Easy - Statcounter

با پایان نمایشگاه کتاب پکن، ایران از نظر تعداد ناشر به رتبه ۱۰ و از نظر تعداد عناوین کتاب‌ها به رتبه هشتم از 95 کشور حاضر در اولین دوره مجازی این‌نمایشگاه رسید.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی مجازی کتاب پکن با معرفی بیش از ۳۰۰ هزار عنوان کتاب به کار خود پایان داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نمایشگاه تحت تأثیر شیوع بیماری کرونا برای اولین بار به‌صورت مجازی برگزار شد و جمهوری اسلامی ایران در تجربه اول خود در نمایشگاه‌های مجازی کتاب حضوری پررنگ داشت که از جمله نکات قابل توجه می‌توان به کسب رتبه ۱۰ به لحاظ تعداد ناشران شرکت کننده و نیز کسب رتبه ۸ به لحاظ تعداد عناوین کتاب در بین ۹۵ کشور حاضر در این نمایشگاه اشاره کرد.

موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران در این‌نمایشگاه به معرفی کتاب‌های برگزیده جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران و جایزه جلال آل احمد در ادوار مختلف به زبان انگلیسی، معرفی آثار برگزیده حوزه کودک و نوجوان، معرفی ۱۰۸ نویسنده برتر حوزه کودک و نوجوان و معرفی سایت «کتاب‌هایی از ایران» که امکان دسترسی مخاطبان خارجی را به بیش از ۱۹۰۰ عنوان کتاب ایرانی با چکیده انگلیسی فراهم کرده، پرداخت.

معرفی صنعت نشر ایران، طرح گرنت و نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به زبان انگلیسی در قالب ویدئو کلیپ و بارگذاری در بخش رویدادهای فرهنگی، از دیگر اقدامات مؤسسه خانه کتاب و ادبیات ایران در این‌دوره از نمایشگاه مجازی کتاب پکن بود.

علاوه بر مؤسسه خانه کتاب و ادبیات ایران، انتشارات سوره مهر، شمع و مه، نیماژ، طوطی، الهدی، دانشگاه علامه طباطبایی، جامعه المصطفی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، چشمه، مرکز ساماندهی ترجمه و نشر علوم انسانی و معارف اسلامی و آژانس‌های ادبی پل، تماس، کیا و دایره مینا، نیز به معرفی آثار خود پرداختند.

در بیست و هفتمین دوره نمایشگاه کتاب مجازی پکن بیش از ۲۶۰۰ ناشر، ۱۰۰ آژانس ادبی از ۹۵ کشور جهان حضور یافتند و بیش از ۳۰۰ هزار عنوان کتاب را به شرکت کنندگان از سراسر جهان معرفی کردند.

انتهای پیام/4028/

منبع: آنا

کلیدواژه: نمایشگاه کتاب جایزه جلال آل احمد موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۶۸۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه توانمندی‌های گردشگری کردستان در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴

ایسنا/کردستان مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان از ارائه توانمندی‌های گردشگری کردستان در ششمین نمایشگاه بین‌المللی توانمندی‌های صادراتی ایران (اکسپو ۲۰۲۴) خبر داد.

منصور مهرزاد در حاشیه بازدید از غرفه استان کردستان در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی (اکسپو ۲۰۲۴) اظهار کرد: در این نمایشگاه بسته‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان در بخش‌های کشاورزی، صنعت، معدن و گردشگری معرفی می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان افزود: با توجه به ظرفیت‌های بالقوه‌ای که در صنعت گردشگری کردستان وجود دارد، شرایط بسیار مساعدی برای معرفی و سرمایه‌گذاری در این بخش فراهم شده است.

وی از معرفی و ارائه بسته‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری گردشگری استان در این نمایشگاه خبر داد و افزود: سرمایه‌گذار در صورت تمایل می‌تواند در سریع‌ترین زمان ممکن شروع به سرمایه‌گذاری و فعالیت کند.

مهرزاد عنوان کرد: مراکز گردشگری سلامت دگایران، قشلاق و گریزه، کمپ گردشگری سورین، سد سورال و بلوار ساحلی، اقامتگاه‌های سنتی منزل خان احمدی، نصرت نصرتی، ملایی، نصرت نوری و احمدی، مراکز تفریحی و سرگرمی گردشگری پارک معلم، سد وحدت، زریوار، قطار تفریحی، عمارت مردوخ و پارک نیشتمان، دهکده سلامت قشلاق ١، ٢ و ٣، محوطه‌های گردشگری کوه نسار بیجار، پارک نوروز، کمپ بابوس و سفره‌خانه‌های سنتی کسوت‌آرا و حمام قصلان از جمله بسته‌های ارائه شده در این رویداد بین‌المللی است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان یادآور شد: به‌منظور توسعه صنعت گردشگری کردستان، با تمام توان از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در استان استقبال و حمایت خواهیم کرد.

ششمین نمایشگاه بین‌المللی توانمندی‌های صادراتی ایران (اکسپو ۲۰۲۴) تا ١٢ اردیبهشت ماه سال‌جاری با حضور سه هزار تاجر و بازرگان از حدود ۱۰۰ کشور جهان به همراه ۸۰۰ شرکت برتر صادراتی داخلی در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران دایر است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • معرفی ۷۶ فرصت سرمایه‌گذاری آذربایجان‌غربی در نمایشگاه ایران اکسپو
  • ارائه توانمندی‌های گردشگری کردستان در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • انعقاد ۷ تفاهم‌نامه رهاورد اکسپو برای خراسان جنوبی
  • عرضه «بحر المحبه فی اسرار الموده» در نمایشگاه کتاب
  • حمله عنابستانی به رشیدی کوچی: به دروغ طرح صیانت را فیلترینگ معرفی کرد | کج‌فهم به فضای مجازی ظلم کردی!
  • چاپ سوم «سیطره» در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود
  • حمله عنابستانی به رشیدی کوچی: به دروغ طرح صیانت را فیلترینگ معرفی کرد /از او پرسیدم طرح را خوانده ای گفت نه /با کج فهمی به فضای مجازی ظلم کرد
  • خراسان جنوبی گنجینه ناشناخته سرمایه گذاری /اکسپو سکوی پرتاب توسعه
  • نشر پویانما با «نخستینه های چاپ ایران؛ کتاب‌های چاپ سربی دوره اول» در نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳
  • معرفی ظرفیت‌های معدنی ایران در نمایشگاه ایران اکسپو