Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر، آمار مصرف فضای مجازی در کشورمان را ۴۰ میلیون نفر اعلام کرد و گفت: بینندگان تلویزیون در کشورمان در ماه‌های اخیر چندین برابر شده است.

صادق امامیان در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما افزود: یکی از استفاده‌های مهم فضای مجازی، عملکرد شبه رسانه‌ای آن است، زیرا از محصولاتی، چون صوت و تصویر استفاده می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: پیام رسان‌ها جزو رسانه‌های فضای مجازی محسوب نمی‌شوند، زیرا پیام رسان‌ها مبتنی بر متن و نوشتار هستند و از صوت و تصویر بهره‌ای نمی‌برند.

امامیان تصریح کرد: حجم وسیعی از اینترنت مصرفی جهان به تماشا یا دانلود ویدئو مربوط می‌شود، از این رو طبق آمارهای جهانی، تا سال ۲۰۲۱ بیش از ۸۰ درصد ترافیک اینترنت دنیا به ویدئو اختصاص خواهد یافت.

او افزود: بر اساس آمارهای گوناگون، مصرف مردم جهان از رسانه‌های مجازی در هفت ماه اخیر به دو برابر افزایش یافته که البته علت اصلی آن را می‌توان افزایش اوقات فراغت و در خانه ماندن اجتماعی عنوان کرد.

رئیس سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر، آمار مصرف فضای مجازی و رسانه‌های کاربرمحور در کشورمان را ۴۰ میلیون نفر اعلام کرد و ادامه داد: بر اساس نظرسنجی‌های صدا و سیما، بینندگان تلویزیون در کشورمان هم در ماه‌های اخیر چندین برابر شده به گونه‌ای که در حال حاضر صدا و سیمای کشورمان حدود ۹۰ درصد جمعیت کشور را تحت پوشش خود قرار داده است.

رئیس سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر گفت: رسانه‌های تصویر محور اجتماعی، سلاطین اطلاعات در جهان محسوب می‌شوند.

صادق امامیان افزود: رسانه‌های مجازی صوت و تصویر محور با جمعیت کاربر بیش از دو میلیارد نفر در جهان امروزه به عنوان پایگاه قوی و پر قدرت اطلاعات از سراسر دنیا محسوب می‌شوند که طبق قانون مصوب سال ۲۰۱۸ اروپا که البته هفته پیش لازم الاجرا شد، این رسانه‌ها باید نزد سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر هر کشور به ثبت برسند.

او با پرداختن به خبرساز شدن رسانه‌های مجازی تیک تاک در آمریکا گفت: رئیس جمهور آمریکا ظهور یک رسانه مجازی با بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر را نوعی خط و تهدید می‌داند زیرا برای ترامپ مهم است که چرا یک رسانه مجازی با این حجم از اطلاعات دقیق و بستر مناسبی برای تبلیغات میلیاردی، چرا تحت اختیار دولت آمریکا نیست، از این رو رسانه‌های مجازی امروز به نوعی به جنگ دو ابرقدرت جهان (آمریکا و چین) رفته اند.

امامیان ادامه داد: دارا بودن یک رسانه مجازی بومی و ملی جزو ابعاد جدید حکمرانی ملی یک دولت قرار می‌گیرد، از این رو در آمریکا و اروپا شاهد هستیم که رسانه؛ دیگر تنها در ابعاد یک فعالیت فرهنگی محدود تعریف نمی‌شود.

او از پالایش محتواهای غیرقابل دفاع در فضای مجازی توسط واحد نظارت بر محتوای سازمان تنظیم و مقررات خبر داد و افزود: با تمام نظارت‌های دقیقی که در حال انجام است، متأسفانه مشکلات محتوایی حل نخواهد شد زیرا در فضای مجازی و رسانه‌های جمعی مجازی فیلم‌ها و سریال‌هایی وجود دارد که با فرهنگ ایرانی ما مغایرت دارد اما با چسباندن زیرنویس نامتعارف بر روی آنها به خورد فکر و ذهن مردم داده می‌شود اما با این حال مردم می‌توانند شکایات خود از این نوع محتواها را اعلام نمایند. در برخی موارد یک ساعته و در مواردی هم حداکثر یک هفته‌ای به شکایات آنها رسیدگی و اعمال قانونی صورت می‌پذیرد.

امامیان گفت: در حال حاضر هیچ مجموعه غیرمجاز و غیرقانونی جهت ارائه محتوا و فیلم و سریال در کشور فعال نیست البته ممکن است برخی با تغییر آدرس وبگاه خود برای مدتی کوتاه فعالیت غیرمجاز داشته باشند اما در میان مدت و بلندمدت امکان فعالیت آنها وجود ندارد./مهر

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: سازمان تنظیم مقررات رسانه های صوت و تصویر فراگیر رسانه های مجازی فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۶۸۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلیس علیه تبلیغ‌کنندگان سلاح در فضای مجازی

رییس پلیس فتا فراجا از آغاز طرح عملیات پلیس فتا بر علیه تبلیغ کنندگان فروش سلاح و مهمات و ترویج کنندگان خشونت در فضای مجازی طی سال جاری خبر داد.

به گزارش مهر، سردار وحید مجید رئیس پلیس فتا فراجا گفت: در جهت پاکسازی و ارتقای امنیت فضای مجازی دو طرح عملیاتی ویژه پلیس فتا بر علیه تبلیغ کنندگان و فروشندگان سلاح، مهمات و اقلام ممنوعه و همچنین مقابله با پدیده ترویج خشونت و اراذل و اوباش در فضای سایبر در حال اجرا است.

این مقام ارشد سایبری خبر داد: در این راستا ۳۴ کار گروه ویژه عملیاتی و اطلاعاتی در خصوص رصد تارنما‌های مجرمانه و شناسایی مجرمان این دو حوزه که همواره پاکسازی و امنیت آن مورد درخواست هموطنان است، شروع به اجرای طرح کرده‌اند.

وی ادامه داد: بر اساس تجزیه، تحلیل و رصد‌های صورت گرفته در فضای مجازی بیش از ۹۰ درصد تبلیغات فروش و واگذاری سلاح، مهمات، افشانه و شوکر الکتریکی صرفاً یک ترفند کلاهبردارانه از سوی مجرمان سایبری به جهت کلاهبرداری مالی از متقاضیان محسوب می‌گردد و در حقیقت این افراد کلاهبردار هیچ گونه اقلامی نظیر سلاح، مهمات و ... به درخواست کنندگان واگذار نخواهند کرد.

رئیس پلیس فتا فراجا با تاکید بر عزم جدی پلیس فتا در برخورد با این دو پدیده مخل امنیت و آرامش هموطنان در فضای مجازی؛ از کاربران خواست: ضمن مشارکت با پلیس فتا در پاکسازی فضای مجازی در صورت مشاهده موارد مشکوک و مجرمانه موضوع را از طریق شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به پلیس فتا گزارش کنند.

دیگر خبرها

  • شعری که در فضای مجازی ۱۰ میلیون بازدیدکننده داشت
  • روزنامه نگاری با قدرت تیتر
  • انفصال از خدمت شهردار گلستان صحت ندارد
  • آسیب‌شناسی استفاده از فضای مجازی در نظام تبلیغی‌رسانه‌ای مساجد
  • فیلم پربـازدید فضای مجازی؛ سخنرانی اقتصادی رئیسی در جنوب تهـران!
  • حمله سگ ولگرد به پسر بچه ۱۲ ساله در کرج
  • فیلم| واکنش کاربران مجازی به برخورد پلیس آمریکا با دانشجویان
  • پلیس علیه تبلیغ‌کنندگان سلاح در فضای مجازی
  • حفظ حریم خصوصی و امنیت داده‌های کاربران؛ از ایران تا آمریکا
  • عضو کانال‌های فضای مجازی صداوسیمای گلستان شوید