Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، صادق ضیاییان اظهار کرد: امروز (۱۷ مهر ماه) در سواحل دریای خزر، استان‌های گلستان، خراسان شمالی، زنجان، قزوین، البرز، تهران، شمال سمنان و در برخی مناطق اردبیل، آذربایجان غربی، جنوب آذربایجان شرقی، کردستان، همدان، مرکزی، قم و مناطق شمالی خراسان رضوی افزایش ابر، بارش باران گاهی رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت رخ خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: فردا (۱۸ مهر ماه) در سواحل دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان، همدان، مرکزی، قم، دامنه‌های زاگرس مرکزی در لرستان، شرق کرمانشاه، چهارمحال و بختیاری و اصفهان بارش باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود و در مناطق شمال شرق، شرق و بخش‌هایی از مرکز کشور بارش پراکنده همراه با وزش باد شدید گاهی با گرد و خاک رخ می‌دهد.

به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواهشناسی، طی این مدت در ارتفاعات البرز و زاگرس بارش به‌صورت برف خواهد بود.

ضیاییان با اشاره به اینکه از روز شنبه (۱۹ مهر ماه) تا اواسط هفته در شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید همراه با گردوخاک پیش‌بینی می‌شود، اظهار کرد: در سایر مناطق کشور جو پایدار و آسمان صاف و آرام خواهد بود.

وی همچنین با بیان اینکه طی روزهای فردا و شنبه (۱۸ و ۱۹ مهر) در شمال شرق و شرق کشور کاهش محسوس دما بین ۸ تا ۱۰ درجه سانتیگراد رخ خواهد داد، گفت: در دامنه‌های جنوبی البرز و بخش‌های مرکزی کشور کاهش ۴ تا ۶ درجه‌ای دما و در جنوب شرق کشور طی روزهای شنبه و یکشنبه (۱۹ و ۲۰ مهر) کاهش ۵ تا ۸ درجه‌ای دما پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان ادامه داد: روند نسبی افزایش دما در شمال غرب و غرب کشور از روز شنبه (۱۹ مهر) و در دامنه‌های جنوبی البرز، بخش‌های مرکزی، شمال شرق و شرق کشور از روز یکشنبه (۲۰ مهر) تا اواسط هفته پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وی، دریای خزر امروز و فردا (۱۷ و ۱۸ مهر) و خلیج فارس از اوخر وقت امروز تا اواسط روز شنبه (۱۹ مهر) به سبب وزش باد نسبتا شدید مواج و متلاطم خواهند بود.

ضیاییان در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۱۸ مهر) نیمه ابری، در بعضی ساعات ابری و گاهی همراه با رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۰ و حداکثر دمای ۲۰  درجه سانتیگراد و روز ‌شنبه (۱۹ مهر) صاف تا کمی ابری همراه با وزش باد با حداقل دمای ۱۰ و حداکثر دمای ۲۰ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

منبع: ایسنا 
انتهای پیام/

کد خبر: 1075817 برچسب‌ها بارش برف سامانه بارشی سازمان هواشناسی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: بارش برف سامانه بارشی سازمان هواشناسی پیش بینی می شود وزش باد شدید شرق کشور ۱۹ مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۶۸۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لرستان بارانی می‌شود

ایسنا/لرستان مدیرکل هواشناسی لرستان گفت: سطح زرد برای استان صادر شده است.

بهروز مرادپور در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: از غروب امروز دوشنبه شاهد فعالیت سامانه بارشی در استان خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: این شرایط با بارش پراکنده و رگباری باران، رعد و برق، رگبار تگرگ، وزش باد نسبتا شدید تا شدید، خطر اصابت صاعقه همراه است.

مدیرکل هواشناسی لرستان با اشاره به بارش خفیف و پراکنده در جنوب و غرب استان، اضافه کرد: برای روز سه شنبه نیز بارش پراکنده و رگباری باران در اغلب نقاط استان پیش‌بینی می‌شود.

مرادپور رگبار باران در همه نقاط استان را پدیده غالب روزهای پایانی هفته برشمرد و ادامه داد: برای روز شنبه نیز بارش پراکنده و رگباری باران در اغلب نقاط استان پیش‌بینی می‌شود و این سامانه بارشی غروب شنبه از استان خارج خواهد شد.

وی لغزندگی سطح جاده ها، اختلال در تردد، ایجاد رواناب و آبگرفتگی معابر، مه آلودگی هوا و کاهش میدان دید افقی و ... را از جمله مخاطرات سامانه بارشی پیش‌رو بیان کرد.

این مسئول تصریح کرد: احتیاط در تردد به ویژه در مسیرهای کوهستانی، عدم فعالیت‌های کوهنوردی، عدم توقف در بستر مسیل ها و حاشیه رودخانه‌ها، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت و سست، احتیاط عبور عشایر و چرای دام در نواحی کوهستانی و سایر اقدامات پیشگیرانه لازم انجام شود.

مدیرکل هواشناسی لرستان بیان کرد: پتانسیل بارشی این سامانه بارشی در ساعاتی از روزهای چهارشنبه و جمعه نمود بیشتری خواهد داشت که وقوع اغلب مخاطرات در محدوده هشدار نارنجی پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی وضع آب و هوای استان‌های کشور در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای ۵ استان/ تهران آخر هفته بارانی می‌شود
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت / بارش باران در محورهای استان خوزستان
  • پیش بینی هواشناسی؛ بارش شدید باران در 15 استان کشور، از امروز تا جمعه
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای چند استان
  • لرستان بارانی می‌شود
  • شروع باران شدید از فردا در ۷ استان
  • باران میهمان ارتفاعات جنوبی کرمان می‌شود
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای کرمانشاه
  • سامانه بارشی وارد بوشهر می‌شود/افزایش پوشش ابر و بارش پراکنده