Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرشته فهمیده روز پنجشنبه درگفت و گو با ایرنا اظهارداشت: ترویج فرهنگ و حماسه اربعین حسینی دربین دانش آموزان ازمهمترین اهدف این نمایشگاه ها دربستر شبکه شاد و شبکه های اجتماعی است.

وی انتشارقرائت زیارت اربعین، نوحه خوانی دانش آموزان، یادمان شهدا، نوشتن دلنوشته و شعرکه نشان از دلتنگی های آنان در اربعین حسنی دارد را از دیگر فعالیت های ویژه اربعین حوزه معاونت پرورشی و فرهنگی درفضای مجازی برشمرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه محرم ازدیرباز درفرهنگ و تمدن اسلامی جایگاه ویژه ای داشته است، خاطرنشان کرد: محرم علاوه بر معرفت دینی، فرهنگ همبستگی را درجامعه ترویج می دهد.

وی بیان داشت: تبیین مبانی دینی و فلسفه قیام عاشورا و انتقال ارزش های معنوی و اسلامی به نوجوانان و جوانان موجب پیشگیری ازآسیب های اجتماعی می شود.

وی تصریح کرد: با توجه به عدم حضور دانش آموزان در مدارس به دلیل شیوع ویروس کرونا، فعالیت های مناسبتی مذهبی ، انقلابی و ملی درمدارس به صورت نمادین برگزار ودربسترفضای مجازی برای آگاهی بخشی به دانش آموزان انتشارمی یابد.

فهمیده اضافه کرد: انتشار پیام ها مناسبت های مهم چون حماسه اربعین حسینی نقش موثری درترویج این فرهنگ غنی دربین جامعه هدف آموزش وپرورش دارد.

وی یادآورشد: فضای مجازی دارای ظرفیت گسترده ای است بشکلی که هم اکنون تمام افراد جامعه به نوعی با اخبار و مطالبی که دراین فضا منتشرمی شود سر و کاردارند لذا برای انتقال آموزه های دینی و ارزسی به خصوص برای گروه سنی کودک و نوجوان باید ازآن استفاده کرد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان البرز ادامه داد: به همین دلیل می توان از ظرفیت این فضا در راستای آگاهی بخشی درباره حقیقت واقعه عاشورا و درس های این روزهای حماسی و همچنین همایش جهانی دوستداران امام حسین (ع) درپیاده روی اربعین استفاده کرد.

وی عنوان کرد: فرهنگ عاشورا، اربعین و ماهیت آن سینه به سینه در بین نسل های مختلف منتشر شده است و امروز از طریق فضای مجازی این فرهنگ دینی - مذهبی و واقعیت های آن به جوامع دیگر نیزمنتقل می شود.

فهمیده تاکید کرد: ازآنجا که این روزها بسیاری از دشمنان و بد خواهان کشور با جولان دادن دراین محیط سعی درانحراف افکار عمومی دارند، استفاده از این ظرفیت برای معرفی درس‌های اخلاقی این حماسه عظیم نباید مورد غفلت واقع شود.

استان البرز ۵۰۰ هزاردانش آموز دارد.

برچسب‌ها مدارس البرز فضای مجازی اربعین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس البرز فضای مجازی اربعین مدارس البرز فضای مجازی اربعین اخبار کنکور دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۶۸۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید فرصت ارسال آثار به جشنواره «آسمون»/ هنوز برای ستاره شدن وقت هست

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، جشنواره جشنواره ملی «آسمون»  که با محوریت تولیدات نوجوانان ۹ تا ۱۸ سال در فضای مجازی تشکیل شده، فعالیت خود را در ۶ موضوع دنبال کرده و تا کنون با تولیدات متفاوتی از این گروه سنی مواجه شده است. حالا و به دلیل استقبال مخاطبین از این جشنواره و با پیشنهاد شورای سیاست گذاری مهلت ارسال تا پایان اردیبهشت ماه تمدید شد.

موضوعات جشنواره شامل ۱- حرفمون (هویت فردی) خودم کی هستم؟ دغدغه هام چیه؟ سفری به اعماق وجود خودمون برای کشف هویت مثبت فردیمون، نگرانی‌ها، خواسته‌ها، ترس‌ها و امیدها، شخصیتمون، احساسات، هیجان‌ها و…۲- دوستامون (هویت اجتماعی) ارتباطات اجتماعی مون رو میگیمراه‌هایی برای اثرگذاری مثبت به دنیای اطرافمون مثل دوست‌هامون، هم‌کلاسی‌ها و خانواده‌مون۳- فضامون (هویت مجازی) تو دنیای مجازی چیکار می‌کنیم؟ مثلا تفریح و سرگرمی، بازی‌های کامپیوتری، شبکه‌های اجتماعی، تولیدمحتوا، سواد مجازی و…و اینکه چطور می‌تونیم تو فضای مجازی هویتی امن و سالم بسازیم۴- خاکمون (هویت ملی) تو ایران‌مون چه خبره؟ درباره کشورمون میگیماز تمامیت ارزی، میهن پرستی، تفاوت فرهنگی، محیط زیست، وطن، پرچم، قهرمان ملی، آینده و سواد مالی گرفته تا اینکه چطور می‌تونیم به حفظ و ارتقای هویت ملی خودمون کمک کنیم.۵-خدامون (هویت دینی) درباره فرهنگ دینی مون میگیم ادیان مختلف، آیین‌ها، خداباوری و راه‌هایی برای عمل به آموزه‌های دینی‌مون.

قوانین ارسال ویدئو به این صورت است که حتماً دوربین باید روی عمودی تنظیم و فیلم گرفته شود. مدت زمان ویدیو ۹۰ ثانیه یا کمتر باشد. جوایز جشنواره شامل میلیارد‌ها ریال جوایز نقدی به اضافه پلی استیشن ۵، گوشی است. همچنین تولیدات برتر از طریق رسانه ملی و بستر‌های مجازی پیام‌رسان‌های داخلی پخش می‌شود. آئین اختتامیه جشنواره همزمان با عید بزرگ غدیر خم برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برپایی اردوی تیم ملی تکواندو در کرج
  • ضعف در سرآمدسازی حوزه دینی برای کشور و استان البرز
  • برپایی نمایشگاه مشاغل دانش‌آموزی زارچ 
  • برپایی نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی دختران دانش آموز
  • تمدید فرصت ارسال آثار به جشنواره «آسمون»/ هنوز برای ستاره شدن وقت هست
  • تحقق عدالت فرهنگی با فروش هم‌زمان حضوری و مجازی در نمایشگاه کتاب
  • تمدید فرصت ارسال آثار به جشنواره «آسمون»
  • عرضه کتاب‌های غیرمجاز در نمایشگاه مجازی امکانپذیر نیست +فیلم
  • امکان عرضه کتاب‌های غیرمجاز در نمایشگاه مجازی وجود ندارد +فیلم
  • فرصت ارسال آثار به جشنواره «آسمون» تمدید شد