Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیران راه ایران و افغانستان در خصوص جزییات افتتاح و بهره‌برداری از راه‌آهن خواف-هرات گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی و محمد یما شمس، وزیر حمل‌ونقل افغانستان، در خصوص جزییات و ابعاد مختلف افتتاح و بهره‌برداری از خط‌ راه‌آهن خواف-هرات با یکدیگر گفت‌وگو کردند.

دو طرف در این گفت‌وگو که از طریق ارتباط ویدئوکنفرانس انجام شد در خصوص شیوه بهره‌برداری، مسائل مالی، خدمات بیمه‌ای، آموزش نیروی انسانی، نقل و انتقال بار و مسافر، مسائل گمرکی، فنی و امنیتی، رایزنی و گفت‌وگو کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسلامی، در بخشی از این گفت‌وگو بر ضرورت دقت در جزییات و ابعاد گفت‌وگوها و قرارداد بهره‌برداری خط ریلی خواف-هرات تاکید کرد و گفت: اهداف بلندی را برای این خط ریلی، می‌توان پایه‌گذاری کرد.  

او افزود: ساخت و بهره‌برداری از این خط ریلی، همه کار نیست؛ بلکه نقطه آغاز و سنگ بنایی برای توسعه روابط استراتژیکی است که خیر و برکت آن به دو ملت دوست و همسایه خواهد رسید.

راه‌آهـن خواف-هرات، به‌طول ۱۳۹ کیلومتر،  به‌صورت یک‌خطه ساخته‌شده و خواف در استان خراسان رضوی را به هرات، دومین شهر پرجمعیت افغانستان متصل می‌کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ایران و افغانستان بهره برداری خواف هرات گفت وگو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۶۸۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع سیل در افغانستان ۱۰ کشته برجای گذاشت

منابع محلی در ارزگان، هرات و هلمند می‌گویند که بارندگی، سیلاب و توفان شدید در این ولایت‌ها جان ۱۰ تن را گرفته و خسارات هنگفت مالی برجا مانده است.

منابع محلی از ارزگان می‌گویند در اثر توفان شدید در ترینکوت، مرکز این ولایت و ولسوالی چوره ۷ تن جان باخته‌اند و شمار زیادی از خانه‌ها تخریب شده است.

منابع می‌افزایند که بارندگی صدها جریب زمین، پل‌ها و راه رفت‌وآمد مردم را همچنان تخریب کرده است.

در همین حال منابع می‌گویند که جاری شدن سیلاب در ولسوالی‌های گلران، ادرسکن، کشک رباط‌سنگی و کشک کهنه ولایت هرات جان ۳ تن را گرفته و ده‌ها منزل را تخریب کرده است.

باشندگان ولسوالی‌های کشک رباط‌سنگی و کشک نیز تأیید می‌کنند که بیش از ۲۰۰ رأس مواشی را سیلاب برده و حداقل ۲۰۰ جریب زمین زیر کشت باشندگان این ولسوالی را سیلاب تخریب کرده است.

همچنین توفان شدید و بارندگی شب گذشته در هلمند نیز صدها جریب زمین زراعتی را تخریب کرده است.

این درحالیست که منابع محلی در ولایات مختلف، از وقوع سیلاب در بدخشان، غور، سرپل، هرات، بغلان، فاریاب، تخار، قندوز، جوزجان، قندهار و دیگر ولایات خبر دادند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • بهره برداری از ۱۵۷ کلاس درس در خواف
  • وقوع سیل در افغانستان ۱۰ کشته برجای گذاشت
  • فاز سوم کمربندی نسیم شمال در قزوین افتتاح شد
  • مسدود شدن شاهراه بدخشان - تخار
  • پیروزی شش گله سرخپوشان هرات مقابل استقلال کابل
  • بهره برداری از راه آهن افغان ترانس در ۲۰۲۷
  • بهره برداری افغان ترانس در ۲۰۲۷
  • بهره‌برداری از ۱۳ پروژه ورزشی تا پایان اردیبهشت ماه در تبریز
  • کمک بشردوستانه چین به هلال‌احمر افغانستان
  • سفر هیأت تجاری و اقتصادی ترکمنستان به افغانستان