Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران درباره آخرین وضعیت املاک واگذار شده از سوی شهردار تهران به افراد حقیقی، حقوقی و موسسات توضیح داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گوه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ افشین حبیب‌زاده در برنامه تهران بیست شبکه پنج سیما که به بررسی املاک شهرداری اختصاص داشت درباره نحوه واگذاری این املاک اظهار کرد: براساس بند 6 ماده 55 قانون شهرداری، شهرداری تهران می‌توانسته املاکی را در اختیار افراد یا مؤسساتی قرار داده تا به مردم خدماتی در حوزه بهداشتی، درمانی، فرهنگی و اجتماعی و پرورشگاه ارائه دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منتهی این افراد پس از تأیید انجمن شهر می‌توانستند از این املاک بهره برداری کنند.

رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: در ابتدای دوره پنجم شورا و در مهر ماه سال 1396، براساس بررسی‌های صورت گرفته طرحی را به شورای شهر ارائه کردم تا شهرداری املاکی که با استناد به بند شش ماده 55 قانون شهرداری‌ها در اختیار افراد قرار داده را شناسایی کند و درباره موارد انحرافی اقدامات لازم را انجام دهد.

وی با بیان اینکه از زمان تصویب موضوع تا آخر سال 1398، 1904 مورد در سطح مناطق شناسایی که طبق بررسی‌ها احتمال انحراف در آنها وجود داشته است، گفت: در ماه‌های اخیر و جدا از 1904 مورد، اطلاعات  578 مورد دیگر گردآوری شد که بیشتر در اختیار سازمان‌های شهرداری بوده که از آنها در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی بهره برداری می‌شود.

نایب رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: جدا از املاک پیش گفته که در حوزه فرهنگی و اجتماعی مورد بهره‌برداری قرار می‌گرفت، از 180 مورد نیز در کاربری مسکونی استفاده می‌شد که بدون تشریفات قانونی در اختیار افراد حقیقی و حقوقی به صورت رایگان یا اجاره قرار گرفته بود که مجموع املاک ذکر شده بالغ بر 3800 واحد در 2662 ملک است.

حبیب زاده ادامه داد: از 1904 ملکی که در حوزه فرهنگی، هنری و ورزشی شناسایی شده، 924 مورد در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و هنری شهرداری تهران بودند که واگذاری‌های آنها دارای اشکال بود که اکنون با رفع مشکلات آنها، همچنان در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی ذیل معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران در حال بهره‌برداری هستند که شامل سراهای محلات، خانه‌های فرهنگ، موزه‌ها، مددسراها، زمین‌های ورزشی و ... است که برای ادامه فعالیت باید از شورا مجوز اخذ کنند.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران افزود: از 1904 ملک ذکر شده، 362 مورد دارای انحراف از موضوعات مرتبط با بند 6 ماده 55 قانون شهرداری‌ها بود که افراد بهره‌بردار از آنها برخلاف امور عام‌المنفعه، استفاده شخصی مانند مبل فروشی می‌کردند که پس از اینکه در دست اقدام برای تخلیه قرار گرفت، 62 مورد از آنها پس از تخلیه در حوزه‌های زیرمجموعه معاونت اجتماعی و فرهنگی مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

به گفته وی از 1904 ملک ذکر شده 58 مورد در اختیار ارگان‌ها، نهادها و دستگاه‌های اجرایی نظیر نیروی انتظامی و راهور است که در حال خدمت‌رسانی به مردم هستند و تنها 95 مورد از 1904 ملک طبق موضوعات بند ششم ماده 55 واگذار شده که شامل مساجد و حسینیه‌ها، خیریه‌ها، مراکز اموزشی و مردم نهاد و انجمن‌های علمی و فرهنگی است که برای ادامه فعالیت آنها نیز باید از شورا مجوز بگیرند.

حبیب زاده تصریح کرد:  64 مورد از 1904 ملک نیز توسط کمیسیون بررسی املاک بند شش ماده 55 قانون شهرداری‌ها متشکل از معاونین فرهنگی و اجتماعی و مالی شهرداری تهران، رئیس حوزه دفتر شهردار، رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران و رئیس سازمان املاک و مستغلات شهرداری، فاقد ضرورت و شرایط لازم شناسایی و دستورات لازم برای تخلیه و تعیین تکلیف آنها صادر شده و در مورد 239 مورد از 1904 ملک، کمیسیون مربوطه در حال بررسی بوده که این املاک نیز در صورت انحراف تخلیه و یا در صورت تصمیم به ادامه فعالیت باید از شورا مجوز بگیرند.

رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه پس از آنکه املاک شناسایی شدند، تخلیه آنها در دستور کار قرار گرفت، گفت: جدا از 1904 ملک بهره‌برداری شده در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی، 180 ملک با کاربری مسکونی مورد شناسایی قرار گرفت که واگذاری آنها به صورت رایگان و یا اجاره و بدون تشریفات قانونی به افراد صورت گرفته بود که تخلیه تمام آنها در دستور کار قرار گرفت که اکنون بیش از نصف آنها تخلیه و مابقی در حال تعیین تکلیف است که مجموعا از املاک دارای انحراف از موضوع بند6 ماده 55، املاک فاقد ضرورت و شرایط لازم، املاک مسکونی واگذار شده به غیر به صورت رایگان یا اجاره، 444 مورد به طور کامل تخلیه یا تعیین تکلیف شده است که از این تعداد اکنون 62 مورد تحت نظر معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران در حال بهره‌برداری اجتماعی، 21 مورد در سایر بخش‌های شهرداری در حال بهره‌برداری و 73 مورد نیز براساس آیین نامه مالی و مالیاتی درباره آنها اقدام قانونی نظیر اجاره، فروش یا تهاتر صورت گرفته است.

حبیب زاده در پاسخ به این پرسش که آن دسته از افرادی که املاک را اجاره کرده‌اند، آیا اجاره آن مدت را به طور تمام و کمال پرداخت کرده‌اند، گفت: بخشی از این افراد در مقطعی در شهرداری دارای سمت بوده که براساس آیین نامه‌ای این املاک به مدیران اجاره داده شده و مبلغ کمی از قیمت واقعی را به عنوان اجاره پرداخت می‌کردند.

رئیس کمیته نظارت درباره علت تأخیر در بازپس گیری و تخلیه املاک گفت: اول شهرداری با آن افراد مذاکره و درخواست تخلیه می‌کند و چنانچه افراد اقدام به تخلیه نکنند، برای آنها پرونده قضایی تشکیل می‌شود.

نایب رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تهران درباره انتشار اسامی افرادی که املاک را در اختیار داشته و تخلیه نمی‌کنند، اظهار کرد: پیشنهاد شخصی من و چند تن دیگر از اعضای شورای شهر این است که لیست تمام املاک 2662 مورد و حتی املاک تخلیه شده هم در سایت شهرداری قرار گیرد چراکه این مسائل محرمانه نیست و قابلیت انتشار دارد و جزئیات آن اعم از اینکه در اختیار چه کسی بوده و چند سال استفاده کرده است، منتشر شود.

حبیب زاده در پاسخ به این پرسش که عمده این واگذاری املاک در چه دوره‌ای صورت پذیرفته است، عنوان کرد: در تمام ادوار گذشته این واگذاری‌ها صورت گرفته اما حدود 70 درصد آن مربوط به دوره مدیریت شهری قبلی بود و 30 درصد مابقی مربوط به دوره‌های قبل از آن در دوره قالیباف بوده است.

وی درباره  اینکه چه زمانی تمام لیست املاک واگذار شده تعیین تکلیف خواهد شد، گفت: در خود طرحی که به تصویب اعضای شورا رسید، به شهرداری سه ماه فرصت برای شناسنایی و تعیین تکلیف املاک داده شده بود اما به دلیل پراکندگی و جمع آوری پرونده‌ها و مراجعه کردن به تمام این املاک و پیدا کردن متصرفان آنها زمانبر شد. البته مقاومت و مراجعت‌هایی حتی به آقای هاشمی بوده که درخواست مهلت یا خرید ملک را مطرح می‌کردند.

رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران درباره نحوه همکاری قوه قضاییه در بازپس گیری املاک شهرداری گفت: خوشبختانه در دوره آقای رییسی و دوره قبلی ایشان همکاری خوبی صورت گرفت که اگر همکاری دستگاه قضایی نبود، شاید کمتر از حدود 10 الی 20 درصد این املاک را می‌توانستیم پس بگیریم. بسیار کارهای خوبی انجام شده و این کار همچنان ادامه دارد و تا پیش از پایان دوره شورای پنجم تلاش خواهیم کرد تا تمام این املاک تعیین تکلیف شوند.

آخرین وضعیت کرونا در شورای شهر تهران؛ تعداد مبتلایان فعلا دو نفر!

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شورای شهر تهران شورای شهر تهران رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران ماده 55 قانون شهرداری حوزه های فرهنگی فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران تعیین تکلیف بهره برداری واگذار شده صورت گرفت حبیب زاده قرار گرفت 1904 ملک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۶۸۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبستراکسیون ناموفق در شورای شهر تهران در اعتراض به شهردار!

برخی از اعضای شورای شهر تهران امروز همزمان با صحبت‌های علیرضا زاکانی، شهردار تهران، دست به آبستراکسیون زدند تا جلسه را از حد نصاب بیاندازند!

به گزارش «تابناک»، دویست و سی و یکمین جلسه شورای شهر تهران صبح امروز به ریاست مهدی چمران آغاز شد و در این جلسه پس از تذکرات اعضا، محسن هرمزی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در پشت تریبون قرار گرفت و گزارشی را از اقدامات شهرداری در حوزه حمل و نقل و به‌ویژه سفر شهردار تهران به چین ارائه کرد.

سفری که البته مدت زیادی از انجام آن می‌گذرد و طی آن توافقاتی میان شهرداری تهران و برخی شرکت‌های چینی صورت گرفته که بعضا انتقاداتی به دنبال داشته است، از جمله توافق صورت گرفته برای خرید اتوبوس برقی که ظاهرا به عقد قرارداد هم منجر شده و از این نظر، عجیب به نظر می‌رسد چراکه وفق قانون، عقد چنین قراردادهایی نیازمند طرح در شورا و دریافت مصوبه از این نهاد است.

این در حالی است که اخیرا یکی از فعالان رسانه‌ای با انتشار قرارداد مربوط به خرید اتوبوس برقی، انتقاداتی به آن وارد دانسته و در مقابل، افرادی از جمله مشاور شهردار تهران به انتشار این قرارداد ایراد وارد دانسته و تاکید نموده‌اند که نظر به تحریم‌های اعمال شده علیه کشورمان، نمی‌بایست قرارداد منتشر شود و باید محرمانه بماند.

مسایلی که با طرحشان، نگاه‌های زیادی به نشست امروز شورا معطوف شده بود و انتظار می‌رفت که نکات متفاوتی در این باره مطرح شود. انتظاری که تا حدودی جامه عمل پوشید اما در نهایت به رقم خوردن اتفاقی عجیب منجر شد؛ به این صورت که با ارائه گزارش شهرداری، برخی از اعضای شورای شهر اعتراض ها و انتقاداتی در این باره مطرح کردند، سپس شهردار برای پاسخگویی به انتقادات پشت تریبون قرار گرفت ولی پیش از آنکه شروع به صحبت کند، آبستراکسیون رقم خورد!

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

هنوز علیرضا زاکانی توضیحات خود را آغاز نکرده بود که برخی از اعضای شورای شهر تهران اقدام به ترک صحن شورا کردند؛ سوده نجفی، جعفر شربیانی، ناصر امانی، مهدی اقراریان، سید جعفر تشکری هاشمی، مهدی عباسی، علی‌اصغر قائمی از اعضایی بودند که صحن شورا را ترک کردند. اقدامی که به منظور خارج کردن جلسات پارلمان از حدنصاب صورت می‌گیرد اما نشست امروز شورای شهر را از حدنصاب قانونی نیانداخت و تنها نشانه‌ای اعتراض جدی برخی نمایندگان شورا از عملکرد شهرداری تهران شد.

وضعیتی که بایستی دید آیا تغییر خواهد کرد و با اتخاذ و اجرای تصمیماتی، به همسویی بیشتر شورا و شهرداری منجر خواهد شد یا فرجام دیگری خواهد یافت و ممکن است به افزایش اختلافات منجر شده و حتی به تغییر شهردار بیانجامد!

 

دیگر خبرها

  • قرارداد در چین؛ دلخوری در شورای شهر تهران/ چرا قرارداد زاکانی با چینی‌ها بحث‌برانگیز شد؟
  • آبستراکسیون ناموفق در شورای شهر تهران در اعتراض به شهردار!
  • قراردادهای شهرداری تهران با چین به شورای شهر ارسال شود
  • معتادان متجاهر بهبودیافته پاکبان می‌شوند
  • معتادان متجاهر بهبود یافته پاکبان می‌شوند
  • ‌ساختارهای حقوقی و ‌حقیقی در تحقق شعار سال ‌مورد توجه قرار گیرد
  • حذف مراجعه به دفترخانه‌ها برای شروع اخذ «سند کاداستری» / صدور ۶۹۷ سند تک برگ املاک در یک سال
  • حذف مراجعه به دفترخانه‌ها برای شروع فرآیند اخذ«سند کاداستری»/صدور ۶۹۷ سند تک برگ املاک دریک سال
  • تشریح اهداف و برنامه درآمدی سال ۱۴۰۳ مناطق ۲۲ گانه
  • حذف مراجعه به دفترخانه‌ها جهت شروع فرآیند اخذ سند کاداستری