Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-03@21:13:47 GMT

معرفی ظرفیت‌ها و بازارِ کار رشته‌های مدیریت

تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۶۸۶۴۰

معرفی ظرفیت‌ها و بازارِ کار رشته‌های مدیریت

کامران سرهنگی در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز در ارومیه با بیان اینکه مدیریت فرایندی است شامل برنامه‌ریزی، فرماندهی، هدایت و نظارت بر تلاش‌های اعضای سازمان و استفاده از منابع به‌منظور رسیدن به اهداف سازمان گفت: هدف اصلی آن ارتقاء بهره‌وری و کارایی سازمان است و هر جامعه‌ای برای برطرف کردن مشکلات خود، قبل از هر چیز باید به مسئله آموزش صحیح مدیریت نگاه عمیقی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در حال حاضر علم مدیریت توسعه چشمگیری پیدا کرده و در بیشتر کشورها جهت پیشرفت کسب‌ وکار  و کنترل مجموعه، پیوسته به دنبال بهره‌گیری از مدیران توانا و باانگیزه هستند.

سرهنگی با تاکید بر اینکه کلمه مدیریت را به خاطر برخی دلایل نمی‌توان به‌آسانی تشریح کرد گفت: وسعت دامنه مدیریت و ماهیت پویای آن است برخی مدیریت را هنر و برخی نیز آن را علم می‌دانند و برخی دیگر ترکیبی از این دو، اما آنچه که بسیار مهم است، نقش و جایگاه مدیریت در جامعه‌ی امروز است.

وی با بیان اینکه واحد ارومیه دارای رشته های مدیریت بازرگانی، مدیریت مالی، مدیریت دولتی، مدیریت امور بانکی، مدیریت کسب وکار، مدیریت بیمه در مقطع کارشناسی و رشته های مدیریت بازرگانی، مدیریت بیمه و مدیریت دولتی در مقطع کارشناسی ناپیوسته است تصریح کرد: همچنین رشته های مدیریت کسب وکار (     )، مدیریت دولتی گرایش خط و مشی گذاری عمومی نیز در مقطع کارشناسی ارشد و رشته مدیریت دولتی گرایش خط ومشی گذاری عمومی درمقطع دکتری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه وجود دارند.

عضو هیات علمی گروه مدیریت با بیان اینکه تحصیل در رشته مدیریت بیمه مزایای بسیاری دارد که یکی از این مزیت ها ارتباط مستقیم این رشته با سازمان ها و صنایع مختلف است عنوان کرد: دوره کارشناسی رشته مدیریت بیمه برنامه های مشخصی را برای دستیابی به اهداف این رشته دنبال می‌کند، مهمترین هدف مدیریت بیمه تربیت کادر متخصص و متعهد در زمینه بیمه است تا بتواند با صنعت و سایر بخش اقتصادی و اجتماعی کشور همکاری داشته باشد و خدمات بین را به آنها عرضه کند.

وی تصریح کرد: هدف از مدیریت بیمه علاوه بر رفع نیازهای بیمه ای مردم، ارتقاء سطح علمی مدیریت بیمه و ایجاد امکان ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر در زمینه‌های مرتبط با رشته مدیریت بیمه است که این مهم در واحد ارومیه با جدیت دنبال می شود.

سرهنگی ادامه داد: رشته مدیریت امور بانکی از جمله رشته های پرطرفدار و محبوب در میان رشته های موجود، محسوب می شود که انجام تمامی امور مربوط به حسابداری در شعب و مؤسسات وابسته به بانک ها، انتصاب به سمت مدیریت مالی در شرکت های مورد سرمایه گذاری بانک ها، انجام تمامی امور بانکداری شامل سطوح مسئول دوایر در شعب و تا سطوح رؤسای شعب و سرپرستی‌ها بطور تدریجی همراه با کسب تجربه، انجام امور مربوطه در ادارات ستادی بانک ها و نایل شدن به سمت مدیریت بانک ها پس از کسب تجربه و توانایی های کافی از گذرگاه این رشته می گذرد.

وی با معرفی رشته مدیریت بازرگانی تصریح کرد: هدف از این رشته عبارت است از آشنایی دقیق با وظایف اساسی سازمان های بازرگانی، افزایش مهارت و توانایی دانشجویان در شناخت مسائل مبتنی به مدیریت، جمع آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات مربوط به هر یک از این مسائل که به ارزیابی راه حل های مختلف در مورد هر مسأله و تصمیم گیری و اجرای تصمیمات متخذه منتج می شود.

سرهنگی افزود: در این دوره دانشجویان با فراگیری نظریه های نوین مدیریت بازرگانی قادر می شوند تا به عنوان محقق به پژوهش پرداخته و با تجزیه و تحلیل تخصصی مسائل مدیریتی به اداره موفقیت آمیز سازمان ها کمک نمایند.

مدیر گروه مدیریت واحد ارومیه در خصوص رشته مدیریت مالی اذعان کرد: هدف از رشته آموزش نیروی انسانی متخصص شرکت های دولتی و خصوصی است که در این دوره دانشجویان با تئوری های نوین مدیریت مالی و کاربرد ان آشنا می شوند.

وی خاطرنشان کرد: فارغ التحصیلان این رشته با تسلط به مباحث تئوری مدیریت مالی می توانند در حوزه های مختلفی همچون سرمایه گذاری و بانکداری و بیمه و مدیریت ریسک و مهندسی مالی (ارایه روشهای نوین مالی)، تامین مالی و اعتباری و ... و در پست های مرتبط سازمانی ازجمله معاونت مالی (در مفهوم جدید آن) و معاونت سرمایه گذاری و تامین مالی اعتبارات مالی در بانکها و ارزیابی اقتصادی پروژه ها و شرکتهای سرمایه گذاری و بورس اوراق بهادار و غیره مشغول بکار شوند این رشته در حال حاضر دارای آینده شغلی بسیار مناسبی است.

سرهنگی با بیان اینکه فارغ التحصیلان رشته مدیریت دولتی افزون بر آشنایی با مسائل نظری دانش مدیریت، با کاربردهای این رشته آشنا می شوند تصریح کرد: ضرورت و اهمیت این دوره در آشناسازی مدیران رده های گوناگون با نقش رشته مدیریت در سازمانها و موارد استفاده این دانش و همچنین تربیت نیروی متخصص بعنوان رابط میان مدیران و کارمندان اداری و فنی که معمولاً مسئولیت اجرایی و سرپرستی واحدها را عهده دار می شوند، است.

وی در خصوص آینده شغلی این رشته عنوان کرد: فارغ التحصیلان می توانند مشاغلی از قبیل کارشناس اداری، امور کارکنان، تشکیلات و روش ها، تحول اداری، طبقه بندی مشاغل، حقوق و دستمزد، برنامه ریزی پرسنلی، ارزیابی عملکرد و نظایر آن و قبول مسئولیت در سمت مدیران سطوح میانی و سرپرستی واحدهای اداری و خدماتی وزارتخانه ها و سازمان های دولتی و شهرداری ها را عهده دار شوند.

عضو هیات علمی گروه مدیریت واحد ارومیه تصریح کرد: فارغ التحصیلان این رشته همچنین در زمینه‌های تشکیلات سازمانی، منابع انسانی، سیستم‌های اطلاعاتی و دیگر مباحث مطرح در مدیریت در سطوح کارشناسی و مدیریتی در بخش خصوصی و دولتی قادر به فعالیت می‌باشند، همچنین این فارغ التحصیلان بعنوان مشاور یا مجری در زمینه سیاست‌گذاری‌های بخش دولتی می‌توانند فعالیت کنند.

سرهنگی در خصوص رشته مدیریت کسب و کار عنوان کرد: دانش آموختگان این رشته با توجه به آشنایی با بخش های مختلف یک کسب و کار کوچک از جمله مسایل مالی، بازاریابی، زنجیره تأمین، مدیریت بنگاه و ... از پتانسیل مناسبی برای تأسیس شرکت یا در اختیار گرفتن مدیریت آن برخوردارند.

وی با تشریح رشته مدیریت بازرگانی عنوان کرد: فارغ التحصیلان این رشته به خوبی می توانند در سطح مدیران اجرایی در سازمانهای بازرگانی، صنعتی و دولتی به کار مشغول شوند و یا در سمت مشاور مدیریت انجام وظیفه نمایند. انتظار می رود این فارغ التحصیلان پس از کسب تجربیات کافی بتوانند مسئولیتهای بیشتری را در سطوح بالای سازمان عهده دار شوند. علاوه بر این، فارغ التحصیلان این دوره می توانند در کارهای پژوهشی و تحقیقاتی که امروز در موسسات بزرگ اهمیت زیادی برخوردار است، مشغول بکار شوند. اما این مهم منوط به کسب مهارتهای ضمن تحصیل و کسب تجربه می باشد و تنها با اخذ مدرک دست یافتنی نیست.

حمید انصاری کد خبر: 1075691 برچسب‌ها مدیریت کشور دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی مدیریت کشور دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه فارغ التحصیلان مدیریت بازرگانی رشته های مدیریت سرمایه گذاری مدیریت دولتی مدیریت بیمه واحد ارومیه مدیریت مالی رشته مدیریت سازمان ها بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۶۸۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین پروانه بهره‌برداری شهرک دولتی صادر شد

به گزارش خبرگزاری مهر، نخستین جلسه ستاد مدیریت شهرک سازی کشور در سال ۱۴۰۳ به ریاست سعید غفوری رئیس هیأت مدیره و سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید و رئیس ستاد شهرک‌سازی کشور، و سایر اعضا شامل نمایندگان وزارت کشور، نیرو، جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، راه و شهرسازی و نماینده سازمان ملی زمین و مسکن برگزار شد.

غفوری در این جلسه با تأکید بر اینکه تمامی اقدامات چه در حوزه شهرک سازی و چه در پیشبرد طرح توسعه سکونتگاه‌های ساحلی جنوب کشور باید مطابق قانون و مصوبات مربوطه باشد گفت: تا کنون پروانه تأسیس چند شهرک دولتی صادر شده و اولین پروانه بهره برداری شهرک دولتی نیز توسط دبیرخانه ستاد صادر شده است. نظام‌مند کردن شهرک‌های خصوصی نیز با اقدامات مثبت ستاد پیشرفت چشمگیری داشته است.

وی بر همراهی ستاد شهرک‌سازی برای تقویت نقش‌آفرینی شهرک‌ها در تأمین مسکن تاکید کرد.

گفتنی است طبق گزارش آماده شده از سوی دفتر شهرسازی و معماری شرکت عمران شهرهای جدید از زمان شروع دولت سیزدهم و مطرح شدن احداث مسکن برای اقشار کم‌درآمد، در قالب طرح نهضت ملی مسکن، استفاده از ظرفیت بالقوه شهرک سازی، به عنوان مکمل در کنار اختصاص اراضی شهرهای جدید و یا الحاق به محدوده شهرها، به منظور تأمین زمین مورد نیاز برای طرح نهضت ملی، در دستور کار شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید قرار گرفته و با حمایت‌های اعضای ستاد، تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار واحد ظرفیت تولید مسکن در این حوزه ایجاد شده است.

ستاد مدیریت شهرک‌سازی کشور، به عنوان بخش سیاستگذاری و مرجع تصویب طرح آماده سازی و طراحی شهری شهرک‌ها مستقر در شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید، به عنوان بازوی سیاستی و مرجع صدور پروانه تأسیس و پروانه بهره‌برداری شهرک‌ها، می‌تواند نقشی پررنگ در مسیر تحقق اهداف دولت برای تأمین مسکن و ساماندهی نظام سکونتگاهی داشته باشد.

در این راستا، ستاد مدیریت شهرک سازی کشور در سال ۱۴۰۲، در اجرای مصوبات شورای‌عالی شهرسازی و معماری، با برگزاری جلسات مستمر بررسی طرح شهرک‌ها، طرح سه شهرک دولتی در پیرامون شهرهای یزد و قم را مصوب نموده و پروانه تأسیس سه شهرک پیش گفته را با ظرفیت جمعیت پذیری و تولید مسکن در مجموع به میزان بیش از ۷۳ هزار نفر و حدود ۱۸۵۰۰ واحد مسکونی در ۱۰۲۴ هکتاری زمین، صادر کرده است. علاوه بر این پروانه بهره‌برداری برای فاز نخست شهرک مسکونی دولتی پردیس زندگی یزد نیز در روزهای پایانی سال گذشته صادر شد.

همچنین در سال ۱۴۰۲، مجموعاً ۱۳ پیش پروانه برای احداث شهرک‌های مسکونی دولتی توسط شرکت عمران شهرهای جدید صادر شده است. ظرفیت جمعیت‌پذیری و تولید مسکن در این شهرک‌ها که در استان‌های فارس، البرز، آذربایجان‌شرقی، یزد و قم قرار گرفته‌اند، به ترتیب ۳۴۸ هزار نفر و در حدود ۱۰۵ هزار واحد ظرفیت است.

در مجموع می‌توان گفت که ستاد مدیریت شهرک سازی در سال گذشته، بیش از ۸۶۰۰ هکتار اراضی دولتی را برای تأمین و عرضه مسکن در ابعاد مختلف در دستور کار قرار داده و در مدار برنامه ریزی و اجرا قرار گرفته‌اند.

علاوه بر موارد پیش گفته، شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید به عنوان دبیرخانه دائمی ستاد مدیریت شهرک سازی کشور، در سنوات گذشته (از سال ۱۳۹۹ تا ابتدای سال ۱۴۰۲) مطالعه امکان‌سنجی، مکان‌یابی و تهیه طرح جامع ۴۰ شهرک را در ۱۳ استان کشور به انجام رسانده و با هماهنگی صورت گرفته، برای انجام عملیات اجرایی در اختیار سازمان ملی زمین و مسکن قرار داده است. ظرفیتی که بدون شک می‌تواند پشتیبانی قابل توجهی برای تولید و عرضه مسکن در کشور تلقی شود.

در کنار این موضوعات، رسیدگی و نظارت بر شهرک سازی بخش خصوصی در ستاد شهرک سازی کشور به عنوان یکی از مأموریت‌های قانونی ستاد مورد اهتمام بوده است. به گونه‌ای که در طی دو سال اخیر، وضعیت شهرک‌هایی که گاهاً ۱۵ سال بلاتکلیف بوده‌اند، مشخص شده و از آن میان، پروانه بهره‌برداری ۳ شهرک خصوصی با ظرفیت واحد پذیری بیش از ۵ هزار واحد صادر شده است. رسیدگی به وضعیت مدیریت و ساخت و ساز و نظارت بر شهرک‌های نیمه‌تمام و رها شده نیز در قالب دستورالعمل ترویج شهرک‌سازی از دیگر اقدامات ستاد شهرک‌سازی است که تمامی پهنه‌های کشور را در بر گرفته و در چارچوب آن، امید است، بخشی از وضعیت ساخت و سازهای بی ضابطه و نابسامان گذشته مورد رسیدگی واقع شود.

کد خبر 6095091 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • وابستگی صندوق‌های بازنشستگی به بودجه دولت ناشی از چیست؟
  • آینده سرخابی‌ها با تعیین نحوه مدیریت ترسیم می‌شود
  • اعلام نتیجه اولین حراج اوراق مالی اسلامی دولتی و برگزاری حراج دوم در سال ۱۴۰۳
  • درمان رایگان کودکان بیمه شده زیر هفت سال
  • نخستین پروانه بهره‌برداری شهرک دولتی صادر شد
  • منع نمایندگان هیات مدیره شرکت‌های دولتی از داوطلبی مجلس
  • خدمات درمانی برای کودکان زیر هفت سال رایگان است
  • ارائه خدمات درمانی رایگان برای کودکان زیر هفت سال
  • اولویت مجلس خدمتگزاری به بخش مالی اقتصاد باشد
  • سهمیه ارز حج ۱۴۰۳؛ تفاوت ۱۰ میلیونی یورو دولتی و آزاد