Web Analytics Made Easy - Statcounter

شب گذشته هریس در مقابل چشم ده‌ها میلیون نفر اعتراف کرد که سربازان امریکایی دچار ضربه مغزی شدند و ترامپ دروغ گفته است.

گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو؛ در اعترافی جدید کاملا هریس معاون پیشنهادی بایدن در انتخابات آمریکا، گفت که ترامپ در مورد ضربه مغزی سربازان آمریکایی در حمله ایران دروغ گفته است.
کاملا هریس در پاسخ به اظهارات پنس گفت: «شما به مسئله [سردار]سلیمانی اشاره کردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
بعد از حمله به سلیمانی، حمله متقابلی از سوی ایران به نظامیان ما در عراق انجام شد و آن‌ها به ضربه مغزی مبتلا شدند. می‌دانید دونالد ترامپ این مسئله را چطور رفع و رجوع کرد؟ گفت آن‌ها به سردرد مبتلا شده‌اند.»   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   این در حالی است که طی ماه‌های پس از حمله ایران به پایگاه پیشرفته عین‌الاسد، همواره از انتشار اخبار از میزان تلفات و آسیب واقعی جلوگیری شد.   اولین عکس‌العمل دونالد ترامپ رئیس رژیم آمریکا به حمله موشکی ایران، رد هرگونه آسیب به نیرو‌های تروریست آمریکایی مستقر در این پایگاه نظامی بود. در همین رابطه خبرگزاری آسوشیتدپرس با انتشار گزارشی از واشنگتن به نقل از رئیس‌جمهور آمریکا نوشت: «هیچ سرباز آمریکایی در اثر این حملات آسیب ندیدند.» وی همچنین آسیب‌های وارده به تأسیسات و ساختمان‌ها را ناچیز دانست.

این در حالی بود که از سال ۲۰۰۳ عین‌الاسد یکی از مهمترین پایگاه‌های نظامی آمریکا در عراق بوده و امروز نقش مهمی در تأمین سوخت و تدارکات برای نیرو‌های تروریست آمریکایی ایفا می‌کند. تصاویر ماهواره‌ای نیز مؤید وجود آشیانه‌های متعدد هواپیما‌ها و انبار‌هایی است که بدین منظور مورد استفاده قرار می‌گرفتند؛ لذا در شرایطی که رسانه‌های داخلی آمریکا همسو با ترامپ بر عدم خسارات جانی در حمله موشکی ایران تاکید داشتند، روزنامه وال استریت ژورنال نوشت: «حمله ایران، زرادخانه موشکی‌ای را معرفی کرد که با کمال بلوغ، همراه با دقت و دارای قابلیت تهدید و بازدارندگی در برابر دشمنان منطقه‌ای این کشور است.».  
کمتر از یک هفته از این اتفاق، گزارش‌هایی از آسیب‌دیدگی یازده سرباز آمریکایی در اثر حملات موشکی ایران منتشر شد. طبق گزارش دویچه وله این آسیب‌دیدگی‌ها نشانه‌هایی از ضربه مغزی بودند و سربازان تروریست آمریکا برای مداوا به بیمارستان نظامی آمریکا در ایالات راین لندفالتس آلمان و مرکز درمانی آمریکا در کویت منتقل شدند.

در پی انتشار این خبر، ترامپ در کنفرانس مطبوعاتی خود در داووس مجبور شد، اظهارات پیشین خود را پس بگیرد: «من شنیده‌ام که برخی از این سربازان دچار سردرد و یکی دو چیز دیگر شده‌اند! من می‌توانم به شما اطمینان بدهم که موضوع خیلی جدی نیست.»

فارغ از بحث جدی یا غیر جدی بودن نوع آسیب‌دیدگی سربازان ترویست حاضر در عین‌الاسد، تصحیح نقل قول قبلی از سوی ترامپ مؤید نشانه‌های واضح‌تری از پنهان کردن واقعیات بود. چنانکه طبق گزارش دویچه وله علاوه بر یازده نفری که در مرحله نخست برای مداوا عراق را ترک کردند، ۱۰ سرباز تروریست دیگر نیز برای معاینات پزشکی به بیمارستان نظامی آمریکا در آلمان منتقل شدند.  
با توجه به آشکار شدن برخی زوایای حمله موشکی ایران به پایگاه عین الاسد، ژنرال آلکسوس گرینکویچ، یکی از فرماندهان نیروی هوایی آمریکا که چند روز پس از حملات موشکی، از عین الاسد دیدن کرد به خبرنگاران گفت: «در شرایط کنونی برآورد دقیق شدت آسیب‌دیدگی سربازان در اثر حملات موشکی و جدی بودن ضربه مغزی آن‌ها ممکن نیست و نیاز به فرصت بیشتری برای معاینات پزشکی وجود دارد!».

اما این پایان کار نبود. در حالی که سنتکام (ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا) در اولین واکنش، آسیب مغزی یازده سرباز را تایید کرد، لوییس مارتینز، خبرنگار شبکه ABC آمریکا نوشت: «سنتکام تایید کرد «تعداد بیشتری» از سربازان آمریکا به بیمارستان نظامی در آلمان فرستاده شدند.»

تا اینکه وزارت دفاع آمریکا آمار سربازان آمریکایی آسیب مغزی دیده از حمله موشکی ماه گذشته ایران به پایگاه نظامی" عین الاسد" در عراق را به ۱۰۹ نفر افزایش داد.   پنتاگون با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد آمار آسیب دیدگان مغزی حمله موشکی ایران به پایگاه آمریکا در عراق به ۱۰۹ مورد رسیده است. بر اساس این اعلامیه تاکنون ۷۶ نفر از این سربازان پس از بهبودی از بیمارستان مرخص شده و به خدمت بازگشته‌اند.   خبرسازی دروغ از آثار حمله موشکی ایران با اظهار نظر ترامپ آغاز شد. وی تلاش کرد با اعلام اینکه هیچ سرباز آمریکایی در این حمله موشکی آسیب ندیده است، آن را اتفاقی کم اهمیت و خنثی نشان دهد. در حالی که گذر زمان خلاف این اظهارات را اثبات کرده و خواهد کرد. این در حالی است که چند روز قبل تارنمای خبری آمریکایی هیل (The Hill) نوشت: «ترامپ در مدت سه سال ریاست جمهوری خود ۱۶ هزار و ۲۴۱ حرف غیرواقع، دروغ و یا گمراه کننده گفته است.» این گزاره می‌تواند به خوبی نشان دهد تا چه اندازه می‌توان سخنان رئیس‌جمهور آمریکا را در خصوص اتفاقات رخ داده در پایگاه عین‌الاسد مبتنی بر واقعیت دانست.   اگرچه تا امروز این رقم از سوی مقامات رسمی آمریکا افزایش نیافته است، اما تجربه بررسی همین یک خبر نشان می‌دهد آثار و تبعات حمله موشکی بسیار فراتر است و دولت ترامپ صرفا تحت فشار افکار عمومی و همچنین درز برخی اخبار محرمانه، مجبور شد تعداد سربازان تروریست آسیب دیده را تغییر دهد. این در حالی بود که یک روز پس از ضربه موشکی ایران، رسانه‌های غربی و برخی مقامات آمریکایی تلاش داشتند این سناریو را القا کنند که جمهوری اسلامی ایران به طور عمد به گونه‌ای عین‌الاسد را هدف قرار داد که صدمه جانی متوجه آمریکا نشود.
اظهارات ترامپ برای کوچک نشان دادن حمله انتقامی ایران را می‌توان با توجه به رویکرد وی در بیان خلاف واقع حوادث به ویژه در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ارزیابی کرد؛ چنانکه رقبای ترامپ همین نکته را پاشنه آشیل ترامپ شناسایی کردند و شب گذشته هریس در مقابل چشم ده‌ها میلیون نفر اعتراف کرد که سربازان امریکایی دچار ضربه مغزی شدند و ترامپ دروغ گفته است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کامالا هریس عین الاسد حمله ایران به آمریکا حاج قاسم سلیمانی مناظره هریس با پنس حمله موشکی ایران ایران به پایگاه آسیب دیدگی حمله ایران عین الاسد ضربه مغزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۶۸۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات حمله موشکی حزب‌الله به سرزمین‌های اشغالی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، شبکه المیادین به نقل از منابع رسانه‌ای صهیونیستی اعلام کرد که پایگاه‌های ارتش رژیم صهیونیستی در مزارع اشغالی «شبعا» در ساعات گذشته مورد حمله بی‌سابقه حزب‌الله با موشک قرار گرفتند.

ارتش رژیم اسرائیل نیز اعلام کرد که پرتاب ۲ موشک از لبنان به سمت کوه «هاردوف» را رصد کرده است.

ماجرای جنگ تمام نشدنی اسرائیل در جنوب لبنان یا رویای سرقت از سرزمین ثروت

حزب‌الله لبنان نیز در بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد: پایگاه رویسات العالم اسرائیل در تپه‌های اشغالی «کفر شوبا» را با سلاح‌های موشکی هدف قرار دادیم.

با آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط گروه‌های مقاومت فلسطین، حزب‌الله لبنان در راستای درگیر کردن بخش عمده‌ای از نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین و کاهش فشار بر مقاومت در غزه، اقدام به انجام عملیات‌های روزانه و سنگین علیه اهداف رژیم صهیونیستی در داخل خاک فلسطین کرده است.

در این باره رسانه‌های صهیونیستی نیز بارها اعتراف کرده‌اند که حزب‌الله در شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین همچنان دست برتر را دارد و ارتش اسرائیل در این منطقه به دام افتاده است.

کد خبر 847895 برچسب‌ها لبنان خبر ویژه رژيم صهيونيستى فلسطین طوفان الاقصی

دیگر خبرها

  • ترامپ از نتانیاهو ابراز نارضایتی کرد
  • موج حمله موشکی جدید از لبنان به اراضی اشغالی
  • فیلم/ حمله موشکی سرایا القدس به نیروها و ادوات جنگی اشغالگران در نتساریم
  • گردشگر ترکیه‌ای با چاقو به یک پلیس صهیونیست حمله کرد
  • اصابت موشک روسیه به قلعه هری پاتر + فیلم
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • هزینه گران مقابله با پهپادهای ایران روی دست آمریکا | تصویر و مشخصات سلاح های موشکی و لیزری
  • حمله موشکی به کشتی مرتبط با رژیم اسرائیل
  • جزئیات حمله موشکی حزب‌الله به سرزمین‌های اشغالی
  • اسرائیل درمانده است ایران قواعد بازی را تغییر داد | این جمله یک اشتباه بزرگ از سوی بایدن بود