Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام حسین در روز عاشورا فرمود: «هَلْ مِنْ ناصِرٍ یَنْصُرُنیِ»، گرچه در آن زمان بی پاسخ ماند اما این ندا در طول تاریخ دیگر بی پاسخ نخواهد ماند. - اخبار فرهنگی -

حجت‌الاسلام محمد سعیدی‌آریا استاد حوزه علمیه و کارشناس مسائل دینی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به ایام اربعین حسینی گفت: امام حسین علیه‌السلام و جریانی که امروز در اربعین شاهد هستیم، در ایجاد تمدن عظیم الهی در عصر ظهور نقش ویژه‌ای دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 امروز پدیده‌ای به نام اربعین وجود دارد که مردم را از اقصی نقاط عالم با تمدن‌ها و قومیت‌های متفاوت به سوی خود می‌کشاند، اما همۀ آنان یک محور دارند و آن سلام بر مولایمان امام حسین علیه‌السلام است.

این استاد حوزه علمیه افزود: ندای مظلومیت سیدالشهداء علیه‌السلام به گونه‌ای است که تمام قلوب مطهر را متوجه خود می‌کند؛ دگر هیچ محدودیتی برایش وجود ندارد و همه به طرف ایشان می‌شتابند.

این کارشناس مسائل دینی خاطرنشان کرد: وقتی ندای حق از گلوی مبارک امام حسین علیه‌السلام می‌آید که  «هَلْ مِنْ ناصِرٍ یَنْصُرُنیِ»، ممکن است در زمانی بدون پاسخ بماند، اما این ندا برای تمام تاریخ از اول تا آخر است، آیا کسی هست که طالب حق باشد و در مسیر قدم بردارد و مرا یاری کند؟

«هر زمانی کسی اراده کند می‌تواند دنباله رو حق باشد، امروز این فضا ایجاد شده و باید نقش امام حسین در برپایی امر ظهور را را مورد بررسی قرار دهیم و کشف کنیم.»

به گفتۀ وی، امروز استبدادها و استکبارهای جهانی از فریاد یا لثارات الحسین می‌هراسند، وجهۀ مشترک ندای ضد ظلم بودن «یا حسین» و این در دنیا نمایان است؛ با همین پرچم است که مولایمان امام زمان(عج) ظهور خواهند کرد.

یادداشت| تحریف معنوی عاشورا هدف اصلی دشمن«ما ملت امام حسینیم» به یاد سردار قاسم سلیمانی منتشر شدسخنرانی موسوی‌مطلق برای مخاطبان تسنیم از مسیر کربلا/ نینوا مرکز نور عالم است

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: موکب تسنیم امام حسین ع موکب تسنیم امام حسین ع علیه السلام امام حسین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۶۸۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت ۶۰ درصدی طرح احداث محل های اسکان پرستاران بیمارستان امام حسین (ع)تربت حیدریه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،مشاور معاونت پرستاری و نمایندۀ دفتر توسعۀ منابع فیزیکی و امور عمرانی وزارت بهداشت به‌همراه جمعی از مدیران دانشگاه از پانسیون‌های پرستاران در حال احداث بیمارستان امام حسین (ع) تربت حیدریه بازدید کردند.

رئیس ادارۀ پرستاری دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه با اشاره به این‌که بازدید به‌منظور برآورد پیشرفت کاری طرح احداث، تکمیل و تجهیز پانسیون‌های پرستاری انجام شد، گفت: این طرح برای رفاه حال پرستاران به‌ویژه پرستاران غیر بومی که مشکلات عدیده‌ای برای اسکان در ایام ارائۀ شیفت در بیمارستان‌ها دارند، در حال اجرااست.

معصومه پاشایی افزود: امیدواریم با تخصیص اعتبارات لازم از سوی معاونت پرستاری وزارت بهداشت، تکمیل مراحل باقی‌ماندۀ این پروژه سرعت بیشتری بگیرد تا هر چه زودتر شاهد بهره‌برداری از این طرح باشیم.

مدیر بیمارستان آموزشی درمانی امام حسین (ع) نیز در حاشیۀ این بازدیدگفت: ساختمان بخش‌های اداری، MRI، انکولوژی، زیست پرستار و زیست پزشک در اولویت پروژه‌های عمرانی دانشگاه قرار دارد که امیدواریم با افتتاح و بهره‌برداری از این پروژه‌‎ها، گامی ارزشمند در جهت خدمت‌رسانی و پاسخ‌گویی هر چه جامع‌تر به مراجعین و ارتقای رضایت‌مندی کادر درمان به‌ویژه پرستاران عزیز برداشته شود.

فهیمه عطاریان با بیان این‌که تلاش کادر درمان و تیم مدیریتی و پشتیبانی این مرکز کسب رضایت‌مندی حداکثری مراجعین و پاسخ‌گویی جامع به نیاز‌های درمانی شهروندان محترم است، افزود: هم‌اکنون بیمارستان ۲۷۲ تخت‌خوابی امام حسین (ع)، پاسخ‌گوی خدمات درمانی مردم شهرستان تربت حیدریه و شهرستان‌های اطراف در بخش‌های ارتوپدی، جراحی عمومی و جراحی اعصاب، داخلی، بخش VIP، بخش چشم، گوش، حلق و بینی و بخش‌های مراقبت ویژه شامل اتاق عمل و ICU و همچنین خدمات پاراکلینیکی و تشخیصی و اورژانس است.

دیگر خبرها

  • پیشرفت ۶۰ درصدی طرح احداث محل های اسکان پرستاران بیمارستان امام حسین (ع)تربت حیدریه
  • شهادت امام جعفر صادق (ع) ۱۴۰۳ + عکس، متن و پیام تسلیت
  • امام صادق (ع) شاکله اندیشه دینی را بنا نهاد
  • (عکس) آتش‌سوزی مهیب در امام‌زاده ابراهیم شفت
  • بیداری آزادی‌خواهان جهان نشات گرفته از انقلاب اسلامی است
  • مسجد و مدارس در روز شهادت امام صادق (ع) به هم می‌پیوندند
  • حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • تقویم نجومی امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / تقویم همسران امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • لزوم توسعه زیرساخت‌های اقامت و حمل و نقل در خراسان رضوی
  • حرکت دسته عزاداری در روز شهادت امام جعفر صادق (ع) در تهران برگزار می شود