Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-07@23:12:16 GMT

واکنش اسد به قصد آمریکا برای ترور خود

تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۶۸۷۱۱

واکنش اسد به قصد آمریکا برای ترور خود

رئیس جمهور سوریه اعلام کرد که بزودی با همتای روسی خود دیدار خواهد کرد و در واکنش به اینکه همتای آمریکایی‌اش که گفت، دو سال پیش قصد ترور بشار اسد را داشته تصریح کرد، ترور، شیوه کاری آمریکاست.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، بشار اسد رئیس جمهور سوریه به ادعای دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا مبنی بر اینکه واشنگتن قبلاً قصد ترور اسد را داشته است، واکش نشان داد و گفت که سیاست آمریکا، مبتنی بر ترور و کشتار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسد در گفت‌وگو با خبرگزاری اسپوتنیک گفت که «ترور، شیوه کاری آمریکاست. این چیزی است که همیشه و طی دهه‌ها و در هر مکان و منطقه مختلفی از جهان، آن را انجام می‌دهند. لذا مسئله جدیدی نیست».

وی افزود: «به همین دلیل، باید همیشه به یاد داشت که چنین طرح‌هایی، بنا به دلایل مختلف وجود داشته است. ما نیز به خاطر وضعیت خود در سوریه و با وجود این درگیری با آمریکایی‌ها، باید انتظار چنین چیزی را داشته باشیم».

رئیس جمهور سوریه خاطر نشان کرد: «آنان خاک ما را اشغال و از تروریست‌ها حمایت می‌کند. لذا باید انتظار چنین کاری را داشت... حتی اگر اطلاعاتی در این زمینه نداشته باشیم، ولی باید این مسئله (ترور) بدیهی باشد».

اسد درباره بهترین شیوه بازدارندگی در برابر آمریکا گفت: «مسئله، مربوط به این اتفاق و طرحهای در نظر گرفته شده درباره این شخص یا این رئیس جمهور نیست، بلکه مربوط به رفتار است».

وی بر این باور است که تا وقتی، موازنه بین‌المللی وجود نداشته باشد، هیچ چیزی آمریکا را از ارتکاب چنین اقدامات شرورانه‌ای منع نخواهد کرد و باید این موازنه به نحوی باشد که آمریکا نتواند از جنایت خود فرار کند، در غیر این صورت، به ارتکاب چنین جنایاتی ادامه خواهد داد.

ترامپ اواسط سپتامبر برای نخستین بار اعلام کرد که قرار بوده آمریکا در سال ۲۰۱۷، اسد را ترور کند، ولی وزیر دفاع وقت آمریکا، مخالف این کار بوده است.

دمشق نیز در واکنش به این اظهارات گفت که آمریکا بر اساس نظام راهزنی عمل می‌کند و با ارتکاب هر جنایتی، تلاش می‌کند که به اهداف خود دست پیدا کند.

در بخشی دیگر از این مصاحبه، بشار اسد اعلام کرد که قرار است بزودی با «ولادیمیر پوتین»‌ رئیس جمهور روسیه دیدار کند.

بشار اسد تأکید کرد که ارتباط او با پوتین مستمراً برقرار است و گفت: تماس منظم تلفنی داریم. بخصوص وقتی اتفاقی جدید می‌افتد یا اینکه ضرورتی وجود داشته باشه.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: رئیس جمهور بشار اسد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۶۸۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام ویژه رهبری به خانواده سردار ترور شده توسط اسرائیل

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، رئیس دفتر نظامی فرمانده کل قوا برای ابلاغ سلام رهبر معظم انقلاب در منزل شهید زاهدی حضور یافت.

بنا به روایت تسنیم، سردار محمد شیرازی رئیس دفتر نظامی فرمانده کل قوا با حضور در منزل شهید زاهدی گفت: حضرت آقا امر فرمودند که «از طرف من بروید خدمت خانواده عزیز شهید و سلام من را به ایشان برسانید و ان‌شاالله فرصتی بشود که این عزیزان را ببینم.»

2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903298

دیگر خبرها

  • با سقوط اوکراین آمریکا وارد جنگ می شود؟/ اوکراین: ترور زلنسکی توسط روسیه خنثی شد/ تهدید بلاروس به اقدام نظامی علیه لهستان
  • با سقوط اوکراین آمریکا وارد جنگ می شود؟
  • روایت اوکراین از خنثی‌سازی طرح روسیه برای ترور «زلنسکی»
  • واکنش کاخ سفید به «گشتاپو» خواندن دولت بایدن از سوی ترامپ
  • لاوروف: نتایج انتخابات آمریکا بر تمایل برای تحمیل «شکست استراتژیک» به ما اثری ندارد
  • پیام ویژه رهبری به خانواده سردار ترور شده توسط اسرائیل
  • آنچه دربارۀ دیکتاتوری گفتم جدی نبود- ترامپ
  • سایه مستدام جنگ بر اروپای مدعی دیپلماسی
  • ترامپ، دولت بایدن را با گشتاپو مقایسه کرد
  • حرف‌های جنجالی رابرت دنیرو درباره بازگشت ترامپ به قدرت