Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخست وزیر هند گفت که دهلی‌نو از روند صلح افغانستان حمایت می‌کند و هر تصمیمی افغان‌ها در این روند بگیرند مورد پذیرش هند خواهد بود. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «عبدالله عبدالله» رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان در دیدار با «آجیت دووال» مشاور امنیت ملی هند درباره مذاکرات بین‌الافغانی توضیح داد و خواستار حمایت دهلی‌نو از روند صلح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس بیانیه منتشر شده توسط شورای عالی مصالحه افغانستان، دووال در این دیدار گفت که هند از تلاش‌های صلح در افغانستان حمایت می‌کند و طرفدار این روند می‌باشد.

مشاور امنیت ملی هند افزود که در رابطه با مذاکرات صلح هر آنچه مورد قبول افغان‌ها باشد مورد پذیرش هند نیز خواهد بود.

وی همچنین تاکید کرد که هند طرفدار یک افغانستان مستقل، آزاد، دموکراتیک و امن و باثبات می‌باشد تا جایی برای فعالیت‌ گروه‌های تروریستی در این کشور باقی نماند.

«نارندرا مودی» نخست وزیر هند نیز در دیدار با عبدالله نیز تاکید کرد، صلحی که مورد قبول افغان‌ها باشد مورد قبول هند است و دهلی‌نو از صلح پایدار و ثبات در افغانستان حمایت و پشتیبانی می‌کند زیرا با آمدن صلح و ثبات دیگر زمینه‌ای برای فعالیت‌های گروه‌های تروریستی فراهم نخواهد بود.

عبدالله صبح روز سه‌شنبه 15 مهر در ادامه سفرهای منطقه‌ای خویش برای کسب حمایت‌های منطقه‌ای از روند صلح به دعوت رسمی دولت هند و در رأس یک هیئت بلندپایه عازم دهلی‌نو شد.

عبدالله برای ایجاد اجماع منطقه‌ای در روند صلح عازم هند شدهند و تلاش برای تغییر رویکرد نسبت به طالباناستقبال مشروط طالبان از نقش هند در افغانستان

عبدالله هفته گذشته نیز در یک سفر 3 روزه به اسلام‌آباد رفته و با مقامات ارشد این کشور درباره روند صلح گفت‌وگو کرده بود.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: عبدالله عبدالله اخبار هند اخبار افغانستان عبدالله عبدالله اخبار هند اخبار افغانستان منطقه ای روند صلح دهلی نو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۶۸۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر دفاع پاکستان: هیچ مانعی نباید روند تکمیل پروژه خط لوله گاز ایران و پاکستان را متوقف کند

وزیر دفاع پاکستان به‌رغم هشدار آمریکا درباره روابط تجاری و اقتصادی با ایران در پی امضای تفاهم‌نامه‌های همکاری میان تهران و اسلام‌آباد طی سفر رییس‌جمهور ایران به پاکستان، گفت که هیچ مانعی نباید پروژه خط لوله انتقال گاز میان دو کشور را متوقف کند.

به گزارش ایسنا، "خواجه محمد آصف" وزیر دفاع پاکستان گفت که امیدوار است پروژه خط لوله انتقال گاز پاکستان-ایران تکمیل شود و هیچ مانعی نباید این روند را متوقف کند.
خبرگزاری ای‌ان‌آی گزارش داد که آصف در گفت‌وگویی با شبکه جیو نیوز با اشاره به تحولات منطقه گفت که کشورهای منطقه باید به منظور صیانت از منافع خود در میان این آشفتگی و هیاهو و مداخله رو به افزایش قدرت‌های بزرگی مانند اتحادیه اروپا و آمریکا از طریق نیروهای نیابتی‌شان، از جمله در ارتباط با رژیم صهیونیستی، بازیگران و ذی‌نفعان منطقه باید با خط مشی مشترکی متحد شوند.
اظهارات وزیر دفاع پاکستان در پی سفر "سید ابراهیم رئیسی" رییس جمهور ایران به پاکستان، دیدار او با مقامات بلندپایه این کشور و امضای تفاهم‌نامه‌های همکاری در حوزه‌های متعدد مطرح می‌شود.


او سفر رئیسی به پاکستان را "سفری موفقیت‌آمیز" و "پیشرفتی بزرگ" تلقی کرد.
سفر رئیس جمهور ایران به اسلام‌آباد، به ویژه، با توجه به خط لوله انتقال گاز میان دو کشور که به دلیل تنش‌های ژئوپولتیکی و تحریم‌های بین‌المللی متوقف شده بود، سفری مهم محسوب می‌شد.
آصف در ادامه، درباره آنچه به گفته او " فقدان ارزش‌ها" و "رفتار ریاکارانه" کشورهای غربی نسبت به رژیم صهیونیستی است، ابراز تاسف کرد.

آمریکا در پی سفر رئیسی به پاکستان، درباره هرگونه توافق کاری با ایران هشدار داده و از کشورها خواست که مراقب خطر احتمالی تحریم‌ها باشند.
با این حال، وزیر دفاع پاکستان گفت که ایران و پاکستان روابط دوستانه دیرینه‌ای دارند.


انتهای پیام

دیگر خبرها

  • از مردم افغانستان حمایت می کنیم
  • کابل: هیچ گروه تروریستی در افغانستان فعال نیست
  • وزیر دفاع پاکستان: هیچ مانعی نباید روند تکمیل پروژه خط لوله گاز ایران و پاکستان را متوقف کند
  • بلژیک سفیر رژیم صهیونیستی را احضار می‌کند
  • تمجید کرزی از حمایت ایران از مردم افغانستان
  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با هیات دیپلماتیک ایران
  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با کاظمی قمی
  • ایجاد مسیر ریلی جدید؛ محور دیدار مقامات افغانستان و قزاقستان
  • واکنش ضرغامی به گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس/ وزیر میراث فرهنگی و گردشگری: این که گفته می‌شود سفر از سبد خانوار حذف شده حتما نادرست است و همان چیزی است که دشمن می‌خواهد
  • ضرغامی: حال مردم خوب هست که به سفر می‌روند