Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@15:06:56 GMT

۱۸۵ روستای بلوچستان از شبکه آب سالم بهره‌مند شدند

تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۶۹۰۱۳

۱۸۵ روستای بلوچستان از شبکه آب سالم بهره‌مند شدند

گروه استان‌ها- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: ۱۸۵ روستای بخش تلنگ، پلان و پیرسهراب شهرستان‌های چابهار و قصرقند از شبکه آّب سالم بهره‌مند شدند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از چابهار و به نقل از روابط عمومی شرکت آبفا سیستان و بلوچستان و بلوچستان، علیرضا قاسمی درباره آخرین اقدامات صورت گرفته جهت حل مشکلات آب‌رسانی به روستاهای شهرستان چابهار، کنارک و دشتیاری گفت: اصلی‌ترین دغدغه شرکت، آب‌رسانی پایدار به روستاهای استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی‌رغم تلاش‌های صورت گرفته، به دلیل تعدد، پراکندگی و ویژگی‌های خاص پروژه‌های آب‌رسانی روستایی، این دغدغه که ارتباط مستقیم با سلامت مردم دارد، هم‌چنان پابرجا مانده است.

وی در خصوص برنامه‌ها و اقدامات صورت گرفته سال جاری در حوزه روستایی شهرستان چابهار گفت: با راه‌اندازی پکیج تصفیه آب مجتمع آبرسانی روستایی تلنگ، پلان و پیرسهراب شهرستان چابهار به ظرفیت 200 لیتر در ثانیه، 185 روستای این مجتمع با جمعیتی بالغ بر 45 هزار نفر از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی بهره‌مند شدند.

گزارش ویدئویی| روستائیان چابهار و دشتیاری از منابع آبی آلوده می‌نوشندگزارش ویدئویی| روایت تلخ تسنیم از بی‌آبی در بلوچستان / چرا 1300 روستا هنوز با تانکر‌ آبرسانی سیار می‌شود؟گزارش ویدیوئی| روایت تسنیم از اوضاع نامناسب مردم در ‌‌روستاهای دشتیاری/ وقتی ‌‌آب مصرفی مردم با ‌حیوانات یکی می‌شود

وی ادامه داد: با تکمیل شبکه توزیع 52 روستای دیگر مجتمع تلنگ، پلان و پیرسهراب نیز که در مراحل نهایی می‌باشد و عملیات تکمیلی خطوط انتقال و شبکه‌ی توزیع مجتمع  25 روستایی دلگان‌ها، تا پایان سال 37 هزار و 500 نفر دیگر از نعمت آب آشامیدنی بهره‌مند می‌شوند.

مدیرعامل آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان هم‌چنین در خصوص وضعیت روستاهای شهرستان کنارک گفت: مشکل مجتمع 7 روستایی حیدرآباد با تزریق یک حلقه چاه از چاه‌های منطقه کهیر شهر کنارک و اجرای یک کیلومتر لوله‌گذاری و اتصال به مخزن حیدرآباد مرتفع گردید.

قاسمی گفت: هم‌چنین با استفاده از ظرفیت سامانه آب شهری و تزریق به ایستگاه پمپاژ سامانه روستایی، مشکل روستاهای پزم تیاب و پزم مچان شهرستان کنارک رفع شد.ضمنا با احداث شبکه توزیع روستای انگورآباد در محدوده‌ی سد کهیر این روستا از طریق حفر چاه در پایین دست سد تأمین آب خواهد شد.

وی ادامه داد: تنش آبیِ مجتمع 28 روستایی بندینی، با تجهیز یک حلقه چاه جدید با آب‌دهی 30 لیتر در ثانیه نیز مرتفع گردید.

قاسمی افزود: با تکمیل خطوط انتقال و ایستگاه پمپاژ مجتمع 7روستایی فاقد آب نکم‌بکان از محل آب شیرین‌کن، 4500 نفر از نعمت آب بهره‌مند و با احیا و بازسازی یک حلقه چاه در مجتمع نکم‌بکان شهرستان کنارک نیز کمبود آب 3 روستای دیگر این مجتمع برطرف شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان در خصوص وضعیت شهرستان دشتیاری گفت: این شهرستان که به تازگی از چابهار منفک شده دارای 198 روستا با جمعیت 74181 نفر است.

وی گفت: طی روزهای اخیر به منظور تأمین آب و اجرای شبکه توزیع روستاهای فاقد تاسیسات پسابندر، گواتر، پشت، بریس و روستاهای شمع با جمعیت 7300 نفر از طریق آب شیرین کن 1000 مترمکعبی پسابندر برنامه ریزی و اقدامات لازم صورت گرفته است.

مدیرعامل شرکت آبفا استان در پایان خاطرنشان کرد: به منظور سرعت بخشیدن به برخورداری روستاهای زیرمجموعه سد پیشین به مبلغ 2000 میلیارد ریال شامل احداث آبگیر، تصفیه خانه، و بخشی از خطوط انتقال که در مرحله تایید اسناد مناقصه توسط شرکت مهندسی آبفای کشور می‌باشد، برنامه‌ریزی‌های لازم جهت استفاده از تسهیلات ماده 56 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت نیز انجام گردیده است.

انتهای پیام/395/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزارت نیرو سیستان و بلوچستان سیستان و بلوچستان بهره مند شرکت آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۶۹۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت پایگاه اورژانس روستایی با اختصاص ۳۰ میلیارد ریال اعتبار در شهرستان بهار

 زمین این پایگاه به مساحت ۳۰۰ متر مربع از سوی اهالی روستای حسن قشلاق به دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی همدان اهدا شده است.

مجتبی فیض الهی فرماندار بهار همچنین گفت: پایگاه جاده‌ای فوریت‌های پزشکی روستای حسن قشلاق در زیربنای ۱۲۰ متر مربع و با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال ساخته خواهد شد.

فرماندار بهار با بیان اینکه توسعه پایگاه‌های امداد و نجات در راه‌های پررفت و آمد روستایی از مطالبات روستاییان است، گفت: با توجه ویژه دولت سیزدهم شاهد توسعه روزافزون پایگاه‌های بهداشتی و درمانی از جمله پایگاه‌های جاده‌ای امداد و نجات هستیم که ایجاد آنها نقش مهمی در کاهش تلفات سوانح و حوادث دارد.

فیض الهی گفت: پایگاه جاده‌ای روستای حسن قشلاق پس از تکمیل و بهره برداری برای خدمات رسانی به مسیر‌های ارتباطی روستا‌های همجوار فعالیت خواهد داشت.

شهرستان بهار در فاصله ۱۵ کیلومتری مرکز استان همدان و در مسیر استان‌های غربی کرمانشاه و کردستان قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • جهاد آبرسانی در ۶۹ روستای ایلام از ابتدای سال جاری آغاز شده است
  • اجرای ۲۲ هزار و ۵۰۰ متر شبکه توزیع آب آشامیدنی در شهرستان درمیان
  • اوضاع روستای «پزم تیاب» چابهار بعد از سیل
  • رفع ترکیدگی خط انتقال آب شرب مجتمع روستایی نازک شهرستان پلدشت
  • روستای «بن بید» به شبکه ملی اطلاعات متصل شد
  • ساخت پایگاه اورژانس روستایی با اختصاص ۳۰ میلیارد ریال اعتبار در شهرستان بهار
  • بهره‌مندی ۳۰۰ خانوار روستای سرپله آبدانان از نعمت آب شرب سالم و پایدار
  • بهره‌مندی اهالی روستای سرپله آبدانان ایلام از آب سالم
  • بهره مندی روستای «سرپله» آبدانان از آب آشامیدنی سالم و پایدار
  • بازدید استاندار سیستان و بلوچستان از سد کهیر شهرستان کنارک