Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانشگاه علمی کاربردی در مسیر کیفی‌سنجی قرار گرفته اما همچنان انتظارات دانشجویان این دانشگاه برآورده نشده است.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزشی و پژوهشی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، شواهد نشان می‌دهد هر چه که زمان بیشتری سپری می‌شود فعالیت دانشگاه علمی و کاربردی محدودتر می‌شود. محمدحسین امید، رئیس دانشگاه علمی کاربردی در آخرین اظهارنظر خود اعلام کرد: صلاحیت 93 هزار مدرس در مقاطع مختلف بررسی شد و تنها 35 هزار مدرس توانستند تائیدیه‌های لازم را دریافت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

پیش از این نیز بسیاری از مراکز این دانشگاه تعطیل شده بودند. به گفته رئیس این دانشگاه؛ تعداد مراکز علمی کاربردی تا قبل از سال ۸۴ به میزان ۳۳۴ مرکز بود. این تعداد تا سال 91 به یک هزار و 71 موسسه رسید. پس از اینکه مصوبه تعطیلی دانشگاه‌های علمی کاربردی وابسته به نهادهای دولتی از سوی رئیس جمهوری ابلاغ شد، تعداد زیادی از مراکز این دانشگاه تعطیل شدند. همزمان با اجرای مصوبه بررسی کیفیت مراکز این دانشگاه در دستور کار قرار گرفت در نهایت تعداد مراکز این دانشگاه به 600 مرکز رسید.

اقبال کم داوطلبان به دانشگاه علمی کاربردی

با این حال آمار پذیرش دانشجو در این دانشگاه نشان می‌دهد که همچنان انتخاب اصلی داوطلبان این دانشگاه نیست. 

بررسی‌ها نشان می‌دهد که دانشگاه علمی کاربردی برای امسال ۳۵۰ هزار ظرفیت خالی در نظر گرفته است اما کمتر از ۷۰ هزار نفر در دوره‌های این دانشگاه ثبت‌نام کرده‌اند.

از طرفی در سال کرونایی دانشگاه علمی کاربردی زیرساخت‌های لازم را برای آموزش دانشجویان به صورت مجازی فراهم نکرده است و همچنان آموزش‌ها حضوری در پیش گرفته می‌شود. در روزهای اخیر که دانشگاه‌های استان تهران تعطیل شده‌اند همچنان برخی از مراکز دانشگاه علمی کاربردی به کار خود ادامه می دهند این امر اعتراض دانشجویان را برانگیخته است.

مختار جلالی معاون آموزشی دانشگاه علمی کاربردی در پاسخ به این اعتراض دانشجویان می‌گوید که با مراکز متخلف برخورد می‌شود و این اقدام آنها در رتبه‌بندی کیفی دانشگاه علمی کاربردی تاثیر گذار خواهد بود. شاید یکی از دلایل افول دانشگاه علمی کاربردی همین مشتریان ناراضی این دانشگاه باشد چراکه بسیاری از دانشجویان این دانشگاه معتقدند آموزش‌های مورد نیاز در مراکز علمی کاربردی به آنها ارائه نمی‌شود و اساتید برای رفع مسئولیت محتویات نظری را به جای محتویات مهارتی ارائه می‌دهند.

خبری از مهارت در دانشگاه مهارتی نیست

متاسفانه با اینکه این دانشگاه به نام کاربردی را یدک می‌کشد، همچنان آموزش‌های عملی با جدیت در این دانشگاه وجود ندارد و دانشجویان نسبت به این سیاست اعتراض دارند. نبود امکانات لازم در کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها باعث انتقاد دانشجویان شده است. این دانشجویان معتقدند اگر آموزش‌ها عملی در مراکز علمی کاربردی ارائه نمی‌شود، پس چرا باید وارد این دانشگاه شد. 

به نظر می‌رسد که دانشگاه علمی کاربردی برای ارتقای درست کیفیت باید آموزش‌ها را متناسب با سیاست‌های خود تعریف و اجرایی کند چراکه دانشجویان این دانشگاه توقع دارند مهارت یاد بگیرند. دانشجویان معتقدند برای یادگیری محتواهای نظری می‌توانند دانشگاه‌های دیگر را انتخاب کنند. 

انتهای پیام/۴۰۴۰/

منبع: آنا

کلیدواژه: ظرفیت پذیرش دانشگاه علمی کاربردی دوره کاردانی دانشگاه علمی کاربردی مراکز این دانشگاه آموزش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۶۹۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۳۰۰ نفر در دانشگاه‌های کلمبیا و نیویورک

رئیس گشت پلیس نیویورک در پی یورش شب گذشته به دانشجویان در دانشگاه های نیویورک به ویژه دانشگاه کلمبیا و برخورد خشونت آمیز با دانشجویان حامی فلسطین و مخالف اسرائیل اعلام کرد: حدود ۳۰۰ نفر در دانشگاه کلمبیا و سیتی کالج نیویورک دستگیر شده اند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مقامات و پلیس آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی پس از سرکوب اعتراضات دانشجویی به ویژه در دانشگاه کلمبیای نیویورک و یورش به این دانشگاه و دستگیری ده‌ها دانشجوی حامی فلسطین با خشونت در نشستی خبری به دفاع از عملکرد خود پرداختند.

جان چل، رئیس گشت پلیس نیویورک در یک کنفرانس خبری روز چهارشنبه با حضور مقامات شهر نیویورک گفت: از حدود ۳۰۰ نفری که توسط افسران پلیس نیویورک در داخل و خارج از ساختمان دانشگاه کلمبیا دستگیر شدند، بیشتر بازداشت شدگان مربوط به دانشکده سیتی این دانشگاه بودند.

این مقام پلیس نیویورک گفت: ۲۸۲ نفر در رابطه با حمله به همیلتون هال دستگیر شده اند، از جمله ۱۷۳ نفر از دانشکده سیتی و ۱۰۹ نفر از دانشگاه کلمبیا.

او افزود که مقامات هنوز در حال تعیین تعداد دقیق دستگیرشدگان غیروابسته به هر دو دانشگاه هستند.

اما شهردار نیویورک در این نشست خبری مدعی شد: افراد غیر وابسته به دانشگاه کلمبیا به ساختمان دانشگاه نفوذ کرده بودند.

به گزارش ایمنا، اریک آدامز، شهردار نیویورک، روز چهارشنبه به وقت محلی در نشستی خبری ادعا کرد افرادی که به ساختمان همیلتون هال در دانشگاه کلمبیا حمله کردند شامل دانشجویان بودند اما توسط افرادی "که به دانشگاه وابسته نیستند"، هدایت می شدند.

آدامز در توجیه یورش شبانه و خشونت پلیس نیویورک به دانشگاه کلمبیا گفت: "دانشگاه برای تخلیه هامیلتون هال و چادرهای خارج به کمک پلیس نیاز داشت و این عملیات دوگانه که شمال جمع آوری چادرها و تخلیه همیلتون هال می شد با موفقیت انجام شد."

شهردار نیویورک افزود: پلیس در حال رسیدگی به وضعیت حدود ۳۰۰ بازداشت شده است تا «دانشجویان را از افراد غیر وابسته مشخص کند.»

این مقام ارشد شهر نیویورک ادعا کرد: این بازیگران خارجی سابقه ایجاد هرج و مرج دارند و به دنبال اعتراض مسالمت آمیز نیستند.

کد خبر 749838

دیگر خبرها

  • لزوم کاربردی کردن محصولات پژوهشی برای تبدیل علم به ثروت
  • ایجاد تحول در آموزش و پرورش، پایه ایجاد تحول در کشور است/ نظرات مختلف کارشناسی باید منجر به گشایش شود
  • قالیباف: ایجاد تحول در آموزش و پرورش، موجب تحول در کشور است
  • رشد ۳۵ درصدی جذب دانشجو در دانشگاه علمی- کاربردی مازندران
  • جذب ۴۰ میلیارد تومانی تسهیلات بانکی دانشجویی در مازندران
  • دریافت بیش از ۴۹۰ میلیارد تسهیلات خوداشتغالی توسط دانشجویان لرستان
  • دستگیری ۳۰۰ نفر در دانشگاه‌های کلمبیا و نیویورک
  • تغییر در محتوای آموزش‌های پلیسی / تحلیل عملیات‌های انتظامی با کمک خبرگان
  • جزو چند کشور اول جهان در زمینه علوم هسته‌ای و پزشکی هستیم
  • تغییر در محتوای آموزش‌های پلیسی/ تحلیل عملیات‌های انتظامی با کمک خبرگان