Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام ابراهیمی با بیان این که اگر امسال مردم در منازل خود زیارت اربعین را بخوانند بهتر است، گفت: از مردم عزیز خواهش می کنیم اگر درجلسات عزاداری هم شرکت کردند حتما تمامی پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

خبرگزاری شبستان – مشهد؛ چشم بر هم زدیم و اربعین حسینی 99 هم از راه رسید؛ چهل روز عاشقانه گذشت؛ دل را در گرو یار قرار دادیم و همصدا شدیم با قافله سالار کاروان اسرای کربلا؛  نغمه سر دادیم با ناله های رقیه و سکینه و گوش جان سپردیم به ندای «ما رایت الا جمیلا»؛ براستی که چه بود آن همه رخداد، اگر زیبایی نبود؟!

 

امسال اربعینی متفاوت برای مردم دنیا است؛ در سال های گذشته در روز اربعین، میلیون ها عاشق و دل داده به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به زیارت امام حسین (ع) می رفتند تا در این روز در جوار حرم آن امام همام باشند؛ اما امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا دیگر این راهپیمایی با شکوه برگزار نمی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

قطعا تعطیلی مراسم اربعین در میان ملت ما معنایی ندارد، اربعین امسال به شکل دیگری که آسیب به خودمان و دیگران وارد نشود برگزار می شود؛ چون اگر برای یک نفر زیان‌بار باشد، ثواب عزاداری میلیون‌ها نفر از بین خواهد رفت؛ بی‌تردید سلامت انسان‌ها و شیعیان امام حسین (ع) از همه چیز برای اسلام مهم‌تر است.

 

در هرصورت مناسبت های مذهبی فرصتی برای تفکر و مطالعه بیشتر است؛ به طور یقیین رویداد های بزرگی مثل اربعین درس های زیادی را در دل خود دارند؛ درس هایی که انسان ساز هستند؛ به همین منظور امروز گفت و گویی با حجت الاسلام  حسین ابراهیمی کارشناس مسائل دینی خواهیم داشت تا درباره اربعین حسینی اطلاعاتمان را افزایش دهیم.

 

برای ما بفرمایید که چرا به زیارت امام حسین(ع) در روز اربعین این همه تاکید شده است؟

 

اهل بیت(ع) به زیارت امام حسین(ع) در روز اربعین تاکید زیادی کرده اند؛ حتی تاکید این بزرگواران به زیارت مرقد امام حسین (ع) در روز اربعین بیشتراز زیارت امام حسین(ع) در روز عاشورا است؛ آنها قصد داشتند تا نام امام حسین(ع) و مسئله عاشورا را با اربعین زنده نگاه دارند.

 

شیخ طوسی در کتاب «تهذیب» و «مصباح» از امام حسن عسکری(ع) روایت کرده است که نشانه‌های مؤمن و شیعه، پنج چیز است: اقامه نماز پنجاه و یک رکعت، زیارت اربعین حسینی، انگشتر در دست راست کردن، سجده بر خاک و بلند گفتن بسم‌اللّه‌الرحمن‌الرحیم.

 

بنا براین این مسئله آن قدر برجسته است که امام حسن عسکری(ع) آن را به عنوان یکی از نشانه های شیعه بیان کرده اند؛ اربعین یک برنامه ریزی الهی است و هدف والایی دارد؛ به طور کلی اربعین یک مانور بزرگ فرهنگی و عقیدتی است.

 

این راهپیمایی باشکوه در سال های گذشته برگزار می شد؛ از ثمرات این پیاده روی در دنیای امروز بگویید.

 

در سال های اخیر بسیاری از افراد از کشور های مختلف در این روز به کربلا آمدند و از همین طریق هم با اسلام آشنا شدند؛ پیامبر اسلام (ص) می فرمایند «حسین از من است و من از حسینم» و این به آن معنا است که دین اسلام با وجود امام حسین(ع) پایدار می ماند .

 

یکی از موضوعاتی که اسلام را به دنیا میشناساند فرهنگ عاشورا است و نقطه عطف فرهنگ عاشورا، اربعین است؛ عاشورا تابلویی جاودانه است که امام حسین (ع) آن را برای بشیریت باقی گذاشته است؛ درس های مختلف و زندگی ساز زیادی در این تابلو وجود دارد که ظلم ستیزی و توجه به حقوق مردم از این موضوعات است.

 

در راهپیمایی اربعین حسینی هم افراد با ابعاد اسلام آشنا می شوند؛ پس اربعین ابعاد بسیار گسترده ای دارد که بشر حتی تصورش را هم نمی تواند بکند.

 

شما شخصا در این سال ها به چه گوهری از اربعین رسیدید که بخواهید آن را برای دیگران بگویید؟

 

اربعین ادبیات و فرهنگ دیگری دارد و گویی که با همه فرهنگ ها متفاوت است؛ اربعین یک سیر معنوی است؛ این پیاده روی یک سلوک است چون با یاد حرم و ذکر حرم صورت می گیرد و فضایی بسیار معنوی دارد؛ دل انسان در این پیاده روی آماده می شود و ثمره آن زیارت را در زندگی خود مشاهده می کند.

 

مسئله دیگر مهمان نوازی عراقی ها است؛ آن ها آن قدر مهمان نواز هستند که به زائر امام حسین(ع)  التماس می کنند که حداقل در خانه هایشان استراحت کنند؛ مخاطب امروز که با مادیات زندگی می کند، وقتی این صحنه ها را می بیند جذب می شود و در مورد دین اسلام تحقیق می کند و چه بسا مسلمان می شود .

 

مهم ترین هدف اربعین چیست؟

 

به گفته آیت الله بحجت امام زمان(عج) در زمان ظهور، خودشان را فرزند امام حسین (ع) معرفی می کنند؛ پس به نوعی اربعین زمینه سازی برای ظهور است زیرا فرهنگ شیعه و اسلام را در جهان گسترش می دهد.

 

هم چنین اربعین یک مانور وحدت است و دشمنان ما این مسئله را قبول ندارند، پس عظمت اسلام را نشان می دهد و رعب در دل دشمن می اندازد؛ از طرفی هم افراد با این مکتب زندگی ساز آشنا می شوند و زنذگی هایشان دگرگون می شود.

 

توصیه ای به کسانی بکنید که ویروس کرونا را جدی نمی گیرند؟

 

مقام معظم رهبری توصیه کرده اند که مردم امسال به سمت مرز ها نروند و از منزل زیارت اربعین را بخوانند؛ برخی از افراد عاشق امام حسین(ع) هستند و متاسفانه این عشق روی منطق آن ها اثر می گذارد؛ گاهی دیده شده افراد می گویند ما اگر خوف جان هم داشته باشیم باز هم به زیارت می رویم؛ اما ما می گوییم الان مسئله تنها خوف جان نیست .

 

بحث خوف گرفتن جان دیگران است، بحث حق الناس است؛ این مسئله با زمان قدیم متفاوت است؛ در زمان قدیم حاکمان ستمگر از زیارت اربعین منع می کردند و افراد با همین وجود به زیارت می رفتند اما الان بحث ما یک بیماری واگیر دار است که جان انسان ها را تهدید می کند.

 

مسلما افرادی که در ستاد مقابله با ویروس کرونا خدمت می کنند افراد مومنی هستند و امام حسین(ع) را دوست دارند؛ بسیاری از آن ها مجالس امام حسین(ع) را برپا می کنند، توجه داشته باشید که آن ها قصد دارند جان شیعیان حفظ شود؛ پس اگر در منازل زیارت اربعین را بخوانید بهتر است؛ خواهش می کنیم اگر درجلسات هم شرکت کردید حتما تمامی پروتکل های بهداشتی را رعایت کنید.

 

پایان پیام/540

منبع: شبستان

کلیدواژه: رعایت پروتکل های بهداشتی مقابله با ویروس کرونا اربعین حسینی عزاداری امام حسین ع زیارت امام حسین روز اربعین اربعین حسینی زیارت اربعین امام حسین ع اربعین یک سال ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۶۹۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیح سردار رادان درباره گشت ارشاد/ مهمتر از طرح نور، پلیس ماموریتی ندارد!

آفتاب‌‌نیوز :

 سردار احمدرضا رادان در قرارگاه طرح نور که به صورت ویدئو کنفرانس با سراسر کشور برگزار شد، ضمن تشکر ویژه از مردم، ریاست محترم جمهور، قوه قضائیه، مجلس، دادستان، صداوسیما و همکاران انتظامی اظهار داشت: من با قاطعیت اعلام می‌کنم که در قلمرو انتظامی هیچ ماموریتی حساس‌تر از این ماموریت وجود ندارد و خوشبختانه آن گونه که نشان می‌دهد به لطف خداوند متعال و تلاش و جدیت همکاران، پیامد‌های طرح بسیار مطلوب و قابل قبول بوده است.

وی افزود: وظیفه و تکلیف قانونی و شرعی ما حکم می‌کند که این ماموریت را با جدیت و دقت و هوشمندانه استمرار بخشیم.

فرمانده کل انتظامی کشور گفت: پلیس در موضوع خودرو‌های توقیفی که در طرح نور دستور توقیف دارند اصراری به انتقال با جرثقیل ندارد.

سردار رادان یاد آور شد: برابر گزارش‌های دریافتی ۹۰ درصد تذکر گیرندگان رفتار و پوشش خویش را اصلاح و با پلیس همکاری نموده اند.

وی در پایان گفت: پلیس در کنار اجرای طرح نور، هیچ گاه از دیگر ماموریت‌های خود از جمله مبارزه با مواد مخدر، سرقت و اراذل و اوباش غافل نخواهد شد.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد
  • فضیلت زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)
  • سربازی برای امام زمان (عج)بالاترین توفیق طلاب حوزه‌های علمیه است
  • چرا زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی برابر با زیارت امام حسین (ع) است؟
  • زمینه‌سازان شهادت امام حسین (ع)
  • دومین نشست کارگروه ملی امام رضا (ع) برگزار شد
  • توضیح سردار رادان درباره گشت ارشاد/ مهمتر از طرح نور، پلیس ماموریتی ندارد!
  • دلایل توصیه ائمه(ع) به زیارت حضرت عبدالعظیم(ع)
  • دومین نشست کارگروه ملی امام رضا(ع) برگزار شد
  • چرایی برابری فضیلت زیارت عبدالعظیم(ع) و امام حسین(ع)