Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام «بهروزی فرد» گفت: آیین سنتی عزاداری به سبک «چهارپایه خوانی» همزمان با ایام اربعین به همت کانون فرهنگی و هنری «انصارالحجه» برگزار شد.

حجت الاسلام «سجاد بهروزی فرد» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، با اشاره به برگزاری عزاداری سنتی به سبک «چهارپایه خوانی» به مناسبت اربعین حسینی گفت: این برنامه به همت کانون فرهنگی و هنری «انصارالحجه»، مسجد «فاطمه الزهرا (س)» جهرم برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری «انصارالحجه» جهرم با اشاره به اینکه برنامه «چهارپایه خوانی» تا پایان ماه صفر در ۲ برنامه سالروز شهادت «امام رضا (ع)» و «پیامبر اکرم (ص)» نیز برگزار می شود، افزود: در مراسم سنتی «چهار پایه خوانی» که به صورت سینه زنی و عزاداری همراه است، مداحانی همچون «ابوالفضل قناعت پیشه»، «محسن ذاکری»، «علیرضا عطایی» و «فرشید میرزایی» به مرثیه سرایی می پردازند.

 

وی با اشاره به اینکه اولین روز اجرای این برنامه صبح امروز پنج شنبه ۱۷ مهرماه مصادف با اربعین حسینی برگزار شد، خاطرنشان کرد: این آیین از ساعت ۱۰ صبح و با حضور بچه های مسجد برگزار شده است.

 

حجت الاسلام بهروزی فرد عنوان کرد: همچنین این برنامه روز جمعه 25 مهرماه همزمان با شهادت «پیامبر اکرم (ص) و امام حسن مجتبی (ع)» و روز شنبه ۲۶ مهرماه مصادف با سالروز شهادت «امام رضا (ع)» نیز برگزار می شود.

 

وی با اشاره به مکان و زمان برگزاری این آیین سنتی عزاداری، عنوان کرد: این برنامه ساعت ۱۰ صبح در رو به روی حسینیه «حضرت ابوالفضل العباس (ع)» واقع در بلوار حرم تا حرم، خیابان «علمدار کربلا» برگزار می شود.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری «انصارالحجه» جهرم در پایان با دعوت از شهروندان برای حضور در این مراسم گفت: حضور در این مراسم با به همراه داشتن ماسک الزامی بوده و این برنامه با رعایت فاصله گذاری اجتماعی برگزار می شود.

پایان پیام/691

منبع: شبستان

کلیدواژه: آیین چهارپایه خوانی چهارپایه خوانی جهرم کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های مساجد فارس کانون فرهنگی و هنری چهارپایه خوانی برگزار می شود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۶۹۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوستر طرح تربیتی «هزار مشعل» رونمایی شد

به گزارش خبرنگار مهر، آئین رونمایی از طرح آموزشی و تربیتی «هزار مشعل» عصر چهارشنبه با حضور معاون فرهنگی هنری ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان برگزار شد.

«هزار مشعل» به واسطه فعالیت قریب به ۱۰۰۰ کانون در استان گیلان طراحی شده و در قالب این طرح هر کانون به مانند یک مشعل در فعالیت‌های فرهنگی محسوب شده است.

هزار مشعل طرحی تربیتی در حوزه‌های مختلف فرهنگی، هنری، اجتماعی و آموزشی است که با محوریت جهاد تبیین در فعالیت‌های مسجدی به منظور احیای کارکردهای مساجد در هشت رشته طراحی شده است.

کد خبر 6094649

دیگر خبرها

  • پوستر طرح تربیتی «هزار مشعل» رونمایی شد
  • منطقه جهانی اورامان میزبان آیین سنتی کومسای می‌شود
  • برنامه‌های فرهنگی و هنری اوقات فراغت مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • برنامه‌های فرهنگی،هنری اوقات فراغت در مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • مراسم دهه کرامت در لرستان با محوریت مردم برگزار می‌شود
  • برنامه‌های فرهنگی، هنری و تربیتی اوقات فراغت در محلات با محوریت مساجد گسترش می‌یابد
  • ‌پیگیری بیش از ۱۰۰ برنامه کانون‌های مساجد فارس برای ایام تابستان
  • ۵۰۰ برنامه فرهنگی در هفته معلم در آذربایجان غربی برگزار می شود
  • ۵۰۰ برنامه فرهنگی در هفته گرامیداشت مقام معلم در آذربایجان غربی برگزار می‌شود
  • استقبال کانون استان قزوین از برگزاری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران