Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامرضا شریعتی گفت: طرحی که می‌تواند جلوی دشمن بایستد اقتصاد مردم پایه است و اقتصاد متکی به دولت نیست چراکه توانمندی و منابع مردم بسیار بیشتر از دولت است و ما باید شرایط ورود مردم به این شرایط را فراهم و مهیا کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، غلامرضا شریعتی چهارشنبه شب در جلسه شورای اداری شهرستان نکا با اشاره به استقرار دفاتر ارتباط مردمی در شهرستان‌های نکا، بهشهر و گلوگاه اظهار کرد: دفاتر ما در شهرستان‌ها سازماندهی شده‌اند و کارگزاران و مشاوران ما در این دفاتر حضور دارند و  هدف ما هم در این دفاتر کمک و مساعدت به مردم و مدیران شهرستان است تا طبق وظیفه نظارتی‌ای که در قانون‌گذاری داریم و  قانون به عهده ما گذاشته، کنترل و نظارت بر امور مختلف صورت بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با تأکید بر این که جنگ اصلی این روزها جنگ اقتصادی است افزود: باید باور کنیم مشکلاتی که این روزها در سطح جامعه نمایان می‌شود، مشکلاتی است که رهبر ما سال ۹۱ در حرم رضوی به آن اشاره کرده بودند و در راس این جنگ، فرماندهی می‌کنند که ایشان خطاب به همه مردم و مسئولان فرمودند به هوش باشید که دشمن یک جبهه یک پارچه علیه کشور و انقلاب برای سرنگونی، براندازی و به زانو در آوردن ما تشکیل داده ‌و هدف آن‌ها از این کار دلزدگی و در نهایت جدا کردن مردم از نظام است.

نماینده شرق مازندران در مجلس با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب داروی شفا بخش برون رفت از جنگ اقتصادی را ، پیگیری سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دانسته و بر آن تأکید دارند، اذعان کرد: همانطور که در دوران دفاع مقدس همه گوش به فرمان امام راحل بودند امروز نیز فرمانده این جنگ مقام معظم رهبری هستند و همه دستگاه‌ها اعم از نظامی، اجرایی، امنیتی، دولتمردان و مردم باید برای حل این مشکلات تلاش کنند و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را جدی بگیرند.

این مسئول با اشاره به واگذاری دستور تشکیل قرارگاه جنگ اقتصادی به دولت از سوی رهبر معظم انقلاب، اضافه کرد: ما در این دوران به مشکلات زیادی برخوردیم، چون به فرمان‌های ایشان عمل نکردیم و طبیعی است که وقتی زیردست‌ها به دستورات فرمانده عمل نکنند دشمن وارد میدان خواهد شد و این روزها شاهد هستیم که مردم از شرایط و مسئولان به شدت گله‌مند هستند و باید جلوی شرایط گرفته شود تا دشمن بیشتر از این توان پیشروی نداشته باشد.

وی با بیان اینکه همانطور که در دوران دفاع مقدس، هر فرمانده سعی بر حفظ جبهه خود داشت امروز نیز باید از همان دوران الگو گرفت گفت: هر مسئول باید بداند که در حیطه مسئولیت خود چگونه می‌تواند مشکلات را کاهش داده یا حل کند، امکانات و منابع ما مشخص اما پراکنده است اما به فرموده رهبر معظم انقلاب طرحی که می‌تواند جلوی دشمن بایستد اقتصاد مردم پایه است و اقتصاد متکی به دولت نیست چراکه توانمدی و منابع مردم بسیار بیشتر از دولت است و ما باید شرایط ورود مردم به این شرایط را فراهم و مهیا کنیم.

شریعتی در ادامه خواستار ادای سهم هر یک از مردم و مسئولان شد و تصریح کرد: همه ما باید به تشکیل قرارگاه جنگ اقتصادی به سهم خود کمک کنیم چون شرایط آن کاملا قانونی است تا زودتر از این شرایط اقتصادی خارج شویم و به روزهای بهتری برسیم.

وی همچنین به اهم اقدامات صورت پذیرفته در مدت فعالیت مجلس شورای اسلامی در دوره فعلی پرداخت و افزود: موضوع اول توجه به حوزه مسکن است که پیشران اقتصاد کشور می‌باشد و در چند سال گذشته دولت با توجه به مشکلات و مضیغه‌هایی ک داشته، توجه کمتری به آن شده و همین امر باعث شده که در این حوزه دچار عقب افتادگی و با نوسان قیمت‌های مسکن مواجه باشیم که در این حوزه مجلس شورای اسلامی قانونی تصویب کرده که سالیانه یک میلیون مسکن ارزان قیمت ساخته و در اختیار افراد طبقات متوسط و پایین قرار خواهد گرفت و این یکی از کارهایی است که به خانه‌دار شدن مردم عزیز ما کمک خواهد کرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس، دومین قانون در دست تصویب در راستای کمک به مردم را تهیه قیر رایگان برای پروژه‌های عمرانی برشمرد و اذعان کرد: این قانون در حال بررسی و پیگیری در شورای نگهبان و مجلس است ک یکی از معضلات بزرگ به ویژه در شهرهای کوچک، روستاها و مناطق محروم را حل خواهد کرد.

این مسئول سومین قانون را تأمین کسری بودجه دولت معرفی و اضافه کرد: در بودجه امسال کسری مشهودی مشاهده شد که اگر مجلس ورود نمی‌کرد دچار مشکلاتی جدی می‌شدیم که مجلس با پیش‌بینی طرح‌هایی مانند سازوکارهای قانونی، مالیات بر خانه‌های خالی این موانع را حل کند تا به قشر ضعیف هیچ فشاری وارد نشده ‌و در راستای توزیع عادلانه ثروت خواهد بود.

وی با اشاره به چهارمین اقدام مهم مجلس در چند ماه اخیر گفت: موضوع توجه به کشاورزان یکی از امور مهم ما است، یکی از کارها خرید تضمینی کالاهای استراتژیک مانند گندم و برنج است که موجب رغبت تولید در کشاورزان عزیز خواهد شد.

شریعتی اشتغال را موضوع بسیار مهمی خواند که باید بیش از گذشته بدان پرداخت و خاطرنشان کرد: یکی از مراکز مهم برای اشتغال، پتروشیمی مازندران در بندر امیر آباد  است که ظرفیت اشتغال بسیار بالایی دارد و کمک کننده بسیار خوبی برای اشتغال شرق مازندران خواهد بود، این طرح به شورای عالی اقتصاد رفته و با اجرای آن بسیاری از مشکلات شهرستان مرتفع خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: جنگ اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۶۹۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال فرمانده قرارگاه اقتصادی وزارت دفاع از مدل اقتصاد تعاونی پیشگامان یزد

ظهوری مدیرعامل بندر خشک پیشگامان یزد در بازدید  نجار فرمانده قرارگاه اقتصادی وزارت دفاع از غرفه بندر خشک پیشگامان در شمشین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران (ایران اکسپو)، خدمات و فعالیت‌های بندر خشک پیشگامان را تشریح کرد.

ظهوری اظهار داشت: در این بازدید مدل اقتصاد تعاونی پیشگامان ارائه شد که مورد استقبال دکتر نجار قرار گرفت و ایشان تمایل خود را برای اجرای اقتصاد تعاونی در شرکت‌های زیرمجموعه ابراز داشتند.

در پایان مقرر گردید تیمی از سوی قرارگاه اقتصادی وزارت دفاع برای بازدید و بررسی موقعیت و ظرفیت‌های بندر خشک پیشگامان به یزد سفر کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • راهکار پایان دادن به تقاضای کاذب دلار
  • افشاگری روحانی درباره دلایل ردصلاحیتش
  • مردمی کردن اقتصاد توسعه پایدار کشور را به دنبال دارد
  • اقدام بانک ملی ایران در واگذاری پتروشیمی شازند بسیار ارزشمند است
  • استقبال فرمانده‌ی قرارگاه اقتصادی وزارت دفاع از مدل اقتصاد تعاونی پیشگامان
  • استقبال فرمانده قرارگاه اقتصادی وزارت دفاع از مدل اقتصاد تعاونی پیشگامان یزد
  • مشکلات اقتصادی با استحکام پایه‌های علمی حل می شود
  • آخرین نطق رشیدی کوچی در مجلس
  • صدور الکترونیکی مجوز‌ها پیش‌نیاز توسعه اقتصادی و تسهیل مشارکت مردم در کسب‌وکار‌های خرد
  • مجلس بعدی باید ریل‌گذاری درستی برای دولت ایجاد کنند