Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-29@13:59:23 GMT

قطر از آمریکا جنگنده‌های اف-۳۵ می‌خرد

تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۶۹۳۸۶

قطر از آمریکا جنگنده‌های اف-۳۵ می‌خرد

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، حقق چنین درخواستی احتمالا می‌تواند بر رابطه عربستان و رژیم صهیونیستی با ایالات متحده تاثیر بگذارد.

این منابع مطلع گفته‌اند که قطر در هفته‌های اخیر درخواست خرید جنگنده‌های اف-۳۵ ساخت لاکهید مارتین را مطرح کرده است.

این در حالی است که سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت، این وزارتخانه تا زمانی که رسماً به کنگره اطلاع داده نشود، در خصوص فروش تسلیحات اظهار نظر نمی‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قطر میزبان بزرگترین تاسیسات ارتش آمریکا در خاورمیانه است و هشت هزار نیرو و کارمند غیر نظامی آمریکایی در قطر حضور دارند.

رویترز می‌گوید، آمریکا در راستای مقابله با نفوذ ایران، کشورهای منطقه از جمله قطر را به تسلیحات پیشرفته مجهز کرده است.

در حالی گزارش درباره درخواست قطر برای خرید جنگنده اف ۳۵ مطرح شده است که به دنبال عادی سازی روابط امارات با رژیم صهیونیستی با میانجیگری دونالد ترامپ، اوایل مهرماه اعلام شد با موافقت آمریکا و چراغ سبز تل آویو، امارات متحده عربی احتمالا تا پیش از پایان سال ۲۰۲۰ به عنوان نخستین کشور حاشیه خلیج فارس، صاحب جنگنده‌های پیشرفته اف-۳۵ خواهد شد.

به گفته منابع درخواست رسمی قطر اولین قدم در مسیر قانونی برای خرید این جنگنده خارج از توافق «ابراهیم» است.

توافق «ابراهیم» برای عادی‌سازی روابط امارات متحده عربی و بحرین در مراسمی به میزبانی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، ۲۵ شهریور در کاخ سفید با رژیم صهیونیستی امضا شد.

رویترز می‌گوید، عربستان سعودی، یکی دیگر از متحدان بسیار نزدیک آمریکا در منطقه خلیج فارس، احتمالا با درخواست قطر برای خرید جنگنده اف ۳۵ مخالفت خواهد کرد.

عربستان سعودی و سه متحدش، شامل مصر، امارات متحده عربی و بحرین، با قطر اختلاف دارند و روابط خود را این کشور قطع کرده‌اند.

این چهار کشور با متهم کردن قطر به «حمایت از ایران»، «حمایت از تروریسم و پشتیبانی از گروه‌های افراطی از جمله داعش و القاعده» و «تلاش برای ایجاد شکاف بین کشورهای عربی»، ۱۳ شرط برای از سرگیری روابط خود با این کشور حاشیه خلیج فارس تعیین کرده بودند.

پربیننده ترین جواب دولت ایران به پیشنهاد کمک آمریکا به دلیل کرونا خون ترامپ پادتن ویروس کرونا ساخت نگاهی به قرارداد ۲۵ساله ایران و چین از دست دادن اطلاعات حیاتی درباره برنامه هسته‌ای ایران استقبال انگلیس برای گنجاندن توافقی بزرگتر در برجام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ایالات متحده فروش تسلیحات امارات متحده عربی امارات متحده عربی رژیم صهیونیستی عربستان سعودی قطر ارتش آمریکا فروش تسلیحات ایالات متحد آمریکا قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۶۹۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر وزیر خارجه بحرین به سوریه پس از ۱۳ سال

خبرگزاری رسمی سوریه «سانا» گزارش داد که فیصل المقداد، وزیر امور خارجه سوریه با عبداللطیف بن راشد الزیانی، وزیر خارجه بحرین در ساختمان وزارت خارجه دمشق دیدار کرد.

خبرگزاری آرتی نیز گزارش داد در پایان ماه مارس گذشته، بشار اسد، رئیس جمهور سوریه دعوت رسمی از حمد بن عیسی آل خلیفه، پادشاه بحرین برای شرکت در نشست آتی سران کشور‌های عربی دریافت کرد.

اجلاس سران کشور‌های عربی قرار است ۱۶ می در منامه پایتخت بحرین برگزار شود.

سال گذشته، اسد برای اولین بار پس از ۱۲ سال دوری و توقف عضویت دمشق در اتحادیه عرب در نشست سران این اتحادیه عرب در جده عربستان شرکت کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • جعل نام خلیج‌فارس کار انگلیسی‌هاست
  • آمریکا ۸۱ فروند بمب‌افکن اسقاط برای کی‌یف خرید؛ اهداف پنهان واشنگتن زیر ذره‌بین رسانه‌ها
  • دیدار و گفت‌وگوی وزرای خارجه آمریکا و عربستان درباره غزه
  • سفر وزیر خارجه بحرین به سوریه پس از ۱۳ سال
  • لحظه اصابت و سرنگونی جنگنده پیشرفته آمریکا توسط انصارالله یمن+ ویدئو/ اعلام سفر رئیس موساد به عربستان/ طرح بلندپروازانه ترکیه برای ساخت ناو هواپیمابر/  حمله عناصر «پ.ک.ک» به نیروهای ارتش ترکیه
  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت‌های انرژی اوکراین در سه منطقه/ اعزام خلبانان اوکراینی به فرانسه برای آموزش جنگنده اف-۱۶
  • افزایش تقاضای خرید تسلیحات ایرانی پس از حمله به اسرائیل
  • دست درازی صهیونیست‌ها به گنجینه ایران
  • آیا اعراب در مقابل ایران، هوای اسرائیل را دارند؟
  • حمله جنگنده ها و موشک های روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی/ تهدید روسیه به نابود کردن تسلیحات هسته ای آمریکا در لهستان